Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mites jos treenin jälkeisen lämpimän aterian saanti venyy 2-3 tuntiin (palkkari kuitenki heti jälkeen), niin onko sillä jo suurta vaikutusta lihaksistoon ja sen kasvuun? Tarkoituksena kuitenkin syödä sen 1-1.5 tuntia treenin jälkeen jahka mahdollista.

Kyllä kunnon ateria kannattee vetää reenin jälkeen ja sen palkkarin jälkeen. Eikä sitä kannate venyttää kovin pitkälle iltaan. ja tuo 1-1,5h treenin jälkee kyllä iha soppeli, jos palkkarinki otat.

Vähän tyhmä ja hankala kysymys, mutta paljon suurinpiirtein on kaloreita perus ruoka-annoksessa? Esim. pala ruisleipää, 2/5 lautasesta salaattia, loput riisiä ja kanakastiketta, lasi maitoa ja lasi kotikaljaa. En osaa painoja arvioida, eikä ole mahdollisuutta alkaa punnitsemaan, niin joku joka on kaloreita paljon laskeskellut osanee heittää lonkalta jonkinlaisen arvion?

www.kalorilaskuri.fi

helppoa. :thumbs:

Löyty http://www.bodybuilding.com/fun/eteam25.htm tuolta sivulta juttua tuosta bagelista.

'' Use whole grain bread, pita bread, or bagels with the following ingredients (get creative): plain tuna; turkey; boiled ham; lean roast beef; lean meats(95-98% fat free); lowfat cheese. Top off with lettuce, tomatoes, mustard, catsup or very small amounts of lowfat mayonnaise. Regular mayo is very high in fat. ''

Tuon mukaan tämähän olisi hyvää sapuskaa bulkille ?

Tulipa ketoosidieetin jälkihöyryissä tällainen kysymys mieleen: Jos poltan "kaikki" rasvat elimistöstäni pois, lihoanko eri tavalla, kun aloitan jälleen kasvattamaan massaa? Edellisen kerran olen ollut näin rasvattomassa kunnossa joskus teininä(15v. sitten) ja nyt huomasin, että olen tietyistä paikoista paljon kireämpi, kun taas tietyissä paikoissa on vähän enempi rasvaa.

Jotenkin hämärästi muistan lukeneeni, että rasvasolut kasvaisivat eri tavalla, kun ne on kerran kutistettu minimiin - onko näin, vai olenko nähnyt unta?

Mistä stadista porukka käy hakee lisäravinteet? Ei noita nettitilausjuttuja jaksa, Ja UFS:ää on vetäny jo niin monta vuotta, että vaihtelu salettii virkistää. En tiedä mistä löydän hyvänmakuista protskua. Fastin voi myös unohtaa.

Mites kun ei dietillä kiinnostais kokkailla ite safkaa/ei kerkiä, niin heitelkääs mitä kannattais syödä jos hakisi ruuan valmiina. Kebab/kanasalaattia tjsp?

Mites kun ei dietillä kiinnostais kokkailla ite safkaa/ei kerkiä, niin heitelkääs mitä kannattais syödä jos hakisi ruuan valmiina. Kebab/kanasalaattia tjsp?

Ehkä subwaysta voi triplalihalla käyä jonku salaatin. sit alkaa olla sopivassa määrin makrot ja tulee pupunruokaaki siinä syötyä.

Ei tää oo kyllä suositeltavaa. Otahan itteäs niskasta kiinni ja tee ruuat ite. Ei se ole ku järjestely kysymys. Niitä ruokia voi tehä valmiiksikki esim seuraavalle viiikolle, jos laittaa pakkaseen, riippuu vähä et mitä ruokaaa voi laittaa pakkaseen, ilman että kärsii maku.

Kuinka paljon protskua voi imeytyä elimistöön kerralla, yhdellä aterialla? olen kuullut huhua jostain 30-40g määristä..
Eli jos syö enemmän kuin esim. 35g protskua kerralla niin loput menee hukkaan ''turhiksi kaloreiksi'' ?

Heittäkääs ehdotuksia palautusjuomaks.
Joku missä on valmiina glutamiinit, kreatiinit, beeta-alaniinit jne..
Max. 1.5e sais maksaa suunnilleen annos.
Tällä hetkellä oon lipitelly Fast HT-R.

Ja ennen kuin joku teistä ehdottaa että hera+malto+oma valinteiset lisät, niin ei kiitos. Maku on suht tärkeä asia ittelle ja ite väännetyistä palkkareista en oo koskaan saanu hyvän makusia :)

ps. onko Anabolic beastista mihinkään? kohta N.O explode loppumassa ja pohdin seuraavaa vaihtoehtoa..

Jos haluan elimistön ketoosi-tilaan tai oikeammin haluan saada selville, että onko keho ketoosissa: Niin pitääkö virtsan asetetiikkahappopitoisuuden olla mahdollisimman korkea? Ja mikä on sopiva määrä asetetiikkahappopitoisuudelle, >16mmol/l vai riittääkö 4-8mmol/l?

Valmistan hapankaalta. Laitoin kaalta, punasipulia ja suolaa purkkiin ja nyt on käymisprosessi alkanut. Kihisee ja kuplii tuo purkki, huoneen lämpötila on about 18-19 astetta (optimaalinen) mutta valkoista hometta ei muodostu pinnalle. Kaikissa ohjeissa lukee että ensimmäisen 24h aikana voi muodostua tätä hometta, sitä sitten pitää kaaviskella pois siitä päältä. Näin ei ole käynyt ehkä tilanpuutteen vuoksi (purkki niin piripintaan täynnä että vuotaa väkisinkin vähän nesteitä ulos, kiinteät osat ovat silti nesteen peitossa).

Kysymys: Onko tämä nyt oikeaa toimintaa? Ja miksi vain toinen purkeista on alkanut käymään ja toinen ei edes kupli? Kaksi purkkia, toinen täpötäynnä ja topattu paperipainolla muovipussissa, toinen reilut puolet täynnä, täytetty suolaliuoksella ja topattu vesipussilla.

Mistä johtuu että kun treenin jälkeen juo palkkari niin on pari tuntia semmonen oksettava ja täysi olo?

Mulla on ollut joskus ihan samanlaisia oireita. Miten oot syönyt ennen treeniä? Itse kokeilin vaihtaa palkkaria ja olla hetken ilman, mutta huomasin että nuo oireet tulivat jos otin sen palkkarin täysin tyhjään mahaan.

Jos lihan ravintoarvot ilmoitetaan raa'asta lihasta, niin onko mitään haittaa jos dieetillä punnitsee valmiin, kypsennetyn määrän? Eikös lihatuotteet menetä painoaan jonkin verran tiristäessä, jolloin olisi dieetin kannalta myös turvallista mitata se kypsä paino, koska enempäähän se ei ainakaan ole? Tämä siis tapauksissa, kun ei ole mahdollisuutta punnita.

Mulla on ollut joskus ihan samanlaisia oireita. Miten oot syönyt ennen treeniä? Itse kokeilin vaihtaa palkkaria ja olla hetken ilman, mutta huomasin että nuo oireet tulivat jos otin sen palkkarin täysin tyhjään mahaan.
Joku 3 tuntia ennen reeniä tulee syötyä 250g rahkaa ja kaks leipää ja sitten kun on juuri lähdössä salille niin kaks ruisleipää ja massin pump boosteria siihe päälle.Päivän aikana tulee siis syötyä muutakin ennen tuota treeniä mutta tuossa nuo lähimmät.

Moi! Mulla sattuu olemaan sellanen ongelma että aina kun vedän proteiinijuomaa treenin jälkeen tulee minulla ajan myöten kaulaan ja sen ympärystölle pieniä kutiavia pisteitä, jotka sitten myöhemmin puhkeavat akneksi. Olen aika varma että oireet johtuvat proteiinijuomasta, sillä olen aloittanut niiden käytön aktiivisesti kaksi kertaa, ja molemmat kerrat täysin samat oireet. Olen kysellyt asiasta ja jotkut epäilevät sen johtuvan hikoilusta ja sanovat sen olevan karvatuppitulehdus. Olen 16-vuotias poika, joten ehkä jollain hormonitoiminnalla voi olla vaikutuksia?

Olisin oikein kiitollinen mistä tahansa avusta :)

Tulipa ketoosidieetin jälkihöyryissä tällainen kysymys mieleen: Jos poltan "kaikki" rasvat elimistöstäni pois, lihoanko eri tavalla, kun aloitan jälleen kasvattamaan massaa?

Jotenkin hämärästi muistan lukeneeni, että rasvasolut kasvaisivat eri tavalla, kun ne on kerran kutistettu minimiin - onko näin, vai olenko nähnyt unta?

Lyhyt vastaus:kyllä.

Erittäin matalan rasvaprosentin saaminen aiheuttaa tiettyjä haitallisia juttuja.

Kasvuhormonitasot laskevat.
IGF-1 tasot laskevat.
Leptiini on matalalla.
Samoin kilppari.
Samoin leptiini.
Hyvä juttu on, että lihasten insuliiniherkkyys on hyvä, mutta niin on myös rasvan.

Erittäin matalalla rasvaprosentilla kehoa ei niinkään kiinnosta lihasten kasvattaminen kuin rasvan kerääminen takaisin kroppaan.

Tästä on valitettavan vähän dataa, mutta sellaiset 60 vuotta sitten Ancel Keys suoritti erään tällaisen tutkimuksen.

Koehenkilöille (kaikki miehiä ja normaalipainoisia) annettiin sellaiset 1700 kaloria päivässä ja heidät pakotettiin liikkumaan joka päivä melko suuret määrät. Tätä jatkui kuukausia, taisi olla jopa puoli vuotta.

Lopussa heidän rasvaprosenttinsa oli laskenut viiteen. Heillä oli koko ajan kylmä, nälkä ja olo oli surkea. Normaali adaptaatio noin alhaiseen rasvaprosenttiin. Toki poikkeuksia löytyy.

Heidän lepoaineenvaihduntansa laski neljäkymmentä prosenttia, suurin mitä on koskaan mitattu. Tosin reilut kaksi kolmasosaa tästä tuli siitä, että kevyempi keho kuluttaa vähemmän energiaa. Loput oli sitten 'säästöliekkiä'. Eli säästöliekin vaikutus ei näinkään äärimmäisessä tapauksessa riittävä estämään laihdutusta. Naisilla tuo lasku voi olla suurempi, sitä ei ole tutkittu.

Sitten heidät yritettiin palauttaa takaisin normaalipainoon. Mutta rasvaa tuli selkeästi enemmän takaisin ja lihasta selvästi vähemmän kuin mitä oli alunperin ollut.

Eli miehille ehkä diettaaminen sinne 8-12% paikkeille on sopiva sitten bulkki sinne 12-15% tienoille. Lihavampana voi tulla haittavaikutuksia - tietyt horkkatasot voivat laskea, insuliiniherkkyys laskee ja 'lihavuudella' on haitallisia vaikutuksia proteiinimetaboliaan/lihasten kasvatukseen. Eikä sitten tarvitse dietatat loppuelämää, että saisi yhden bulkin rasvat pois, vain huomatakseen, että lihoja ei säästynyt yhtään.

Back
Ylös Bottom