Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Niinkun sanotaan: Bananas are for monkeys vanhana banaanifanittajana musta on vuoden sisällä kasvanut banaanivihaaja. Turhaa sokeria ja kaloreita. Paskakin menee kivikovaksi. Ite suosittelen ennemmin tota maltoo.
Kyselijä tuosta banaanista mainitsi, joten sen takia otin sen tuohon vaihtoehdoksi. Eikä ne malton sokerit ja kalorit ole yhtään sen parempia.
Ei Mr.Vilu mitään henk. kohtasta :)

Palautusjuoma ei itsessään vaikuta, vaan se tukee koko kokonaisuutta. Treeniä, ravintoa ja lepoa. Tämän takia ei voi täysin sanoa paljonko enemmän lihasmassaa vuodessa se tuo.. Tietenkin jos palautusjuomassa käyttää kreatiinia, se vaikuttaa monille myönteisesti tulostasoon ja tämän hyöty on myös tutkimuksilla todistettu. Puollan palautusjuoman käyttöä jokaisella kuka puntteja kolistelee, niin omasta kokemuksesta kuin tieteelliseltä näkökantilta.

Voiko tota Mass Blastia (37g P/ 51g HH) vetää ihan välipalaksikin kaloreiden saamiseksi? Tosta hiilarimäärästä tuskin on haittaa ottaen huomioon että painoa huikeat 55kg.

Dieetti?

Elikkä mä painan -72kg ja mun kisapaino/sarja on -70kg. Miten mun kannattais syödä sillee et toi paino kilahtaa seittemääkymppii ja pysyis siinä sen viikon verran ennen kisoja ja niin että saisi kumminkin tarvittavia rakennusaineita ja energiaa yms!?

Elikkä mä painan -72kg ja mun kisapaino/sarja on -70kg. Miten mun kannattais syödä sillee et toi paino kilahtaa seittemääkymppii ja pysyis siinä sen viikon verran ennen kisoja ja niin että saisi kumminkin tarvittavia rakennusaineita ja energiaa yms!?

Aika vitun vaikee lähtee neuvoon jos et tiedä kulutustas, että kuinka saat 2kg pois ja se pysyis siinä. Veikkaan että foorumilla kellään ei onnistu painonpudotus X kilomäärään ihan vaan DING! Ja sit pitää sen siinä.

Mitäs porukka on täällä mieltä tuosta palautusjuomasta, että pärjääkö ihan hyvin ilmankin? Ite en ole kokenut siitä mitään hyötyä. Ennen sitä käytin, mutta nykyään syön vaan treenin jälkeen kunnon aterian, jossa jotain kanaa/kalaa/lihaa tummaa riisiä ja salaatteja/hedelmiä. Tulokset nousee hyvin noinkin.

Moni varsinkin alioittelija ostaa kalliita pulvereita ja ei pahemmin katso muuten sitten mitä syö ja luullaan pulverin olevan ihmeainetta. Ite olen kokenut että kunnon treeniä ja puhasta ruokaa paljon, niin pärjää hyvin. Vai olenko hakoteillä?

Mitäs porukka on täällä mieltä tuosta palautusjuomasta, että pärjääkö ihan hyvin ilmankin? Ite en ole kokenut siitä mitään hyötyä. Ennen sitä käytin, mutta nykyään syön vaan treenin jälkeen kunnon aterian, jossa jotain kanaa/kalaa/lihaa tummaa riisiä ja salaatteja/hedelmiä. Tulokset nousee hyvin noinkin.

Moni varsinkin alioittelija ostaa kalliita pulvereita ja ei pahemmin katso muuten sitten mitä syö ja luullaan pulverin olevan ihmeainetta. Ite olen kokenut että kunnon treeniä ja puhasta ruokaa paljon, niin pärjää hyvin. Vai olenko hakoteillä?

No mitäs siitä palkkarista tulee? Proteiinia ja hiilihydraatteja. Mitäs kanasta ja riisistä tulee? Proteiinia ja hiilihydraatteja. Got it?

Niin, nimenomaan tätä just tarkotin et samaa ravintoa se on. Halusin vaan selventää vähän asiaa ku esim Tursimo kyseli ylempänä, että miten nopeasti ne alkaa vaikuttaa. Ei niistä pulvereista välttämättä saa muuta kuin käytännön hyötyä. Ja vähän halvempaa on.

Niin, nimenomaan tätä just tarkotin et samaa ravintoa se on. Halusin vaan selventää vähän asiaa ku esim Tursimo kyseli ylempänä, että miten nopeasti ne alkaa vaikuttaa. Ei niistä pulvereista välttämättä saa muuta kuin käytännön hyötyä. Ja vähän halvempaa on.

Jos vaan pääsee salilta heti syömään. Jollain voi olla esim tunnin bussimatka kotio, niin siinä palkkari ajaa kyllä täysillä asiansa.

Ruoan ajoituksella ei ole mitään väliä. Päivän aikana syödyt kalorit ratkaisee.

En ihan noin jyrkästi sanoisi. Heti herättyä mahdollisimman pian pitäisi syödä. Lisäksi 1,5-2,0h ennen treeniä ja treenin jälkeen mahdollisimman pian joko palkkari, taikka ihan ruokaa. Muuten 2-4h välein. Näissähän voi paljon hifistellä, jos haluaa. Esim 30min treenin jälkeen vasta palkkari ym. Kuitenki Munakaksen kanssa siinä mielessä samoilla linjoilla, että ei siitä niin tarkkaa kannata tehä. Ja tätä varmaan Munakaskin ajoi?

Sulla on tasan 4min ja 37sekuntia aikaa. Eisenyt jumalauta ole niin tarkkaa :D Ottakaa nyt hyvät ihmiset vähän sitä omaa maalaisjärkee käyttöön.

Kyllä se palautuminen lähtee käyntiin mitä nopeammin lihakset saa ravintoa. Monilla on tapana sanoa ettei proteiinijauhoja tarvitse kun voi syödä kiinteää ruokaa ja ettei se nyt oo niin justiinsa koska syö. Jos haluaa treenata ja palautua "ei se oo niin justiinsa" -tyylillä niin kyllä silläkin kehittyy, mutta jos haluaa kehittyä vielä enemmän niin kyllä sillä vähän on väliä koska ja mitä syö/juo.

Ruoan ajoituksella ei ole mitään väliä. Päivän aikana syödyt kalorit ratkaisee.

Toi nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Päivän aikana syödyt kalorit ratkasee lihooko vai laihtuuko . Kehonkoostumuksen ja palautumisen kannalta todellakin on merkitystä mitä syö ja koska.

Back
Ylös Bottom