Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Oon kyllä aika luuseri nykyään.. tuli syötyä pitkästä aikaa ihan normi kebabrulla enkä jaksanut syödä loppuun asti :D

Käyn aika usein iltaisin salilla ja en enää viitsisi syödä kovin tukevasti sen jälkeen, koska sitten ei saa nukuttua. Toimiiko lihaskasvun kannalta samalla tavalla jos syö hyvin ennen treeniä ja sitten treenin päälle herat ja joku keveähkö proteiinipitoinen iltapala?

^ Ainakin saattaa aiheuttaa annoksen jälkeen ihon kirvelyä, mikä ei nyt tietysti ole vaarallista.

Käyn aika usein iltaisin salilla ja en enää viitsisi syödä kovin tukevasti sen jälkeen, koska sitten ei saa nukuttua. Toimiiko lihaskasvun kannalta samalla tavalla jos syö hyvin ennen treeniä ja sitten treenin päälle herat ja joku keveähkö proteiinipitoinen iltapala?

Mitä olet syönyt silloin kun et ole saanut nukuttua?

Jos olet syönyt kovin hiilaripitoisen ruoan ja se on vaikuttanut uneen niin suosittelisin että syöt proteiini/rasva-aterian treenin jälkeen.
Esimerkiksi 150-250g lihaa, kourallisen pähkinöitä, sekä jotain vihreää.
Lisäksi suosittelen lämpimästi ottamaan heti treenin jälkeen magnesiumia.

^ Iltatreenin jälkeen olen syönyt yleensä purkillisen tonnikalaa öljyssä ja/tai pari kananmunaa, tomaattia ja purkillisen ehrmannia. Vedän heran usein maidon kanssa, ihan vaan maun takia, ja siitä tulee usein aika täysi olo jo pelkästään. Ehkä yksinkertaisesti syön sitten vain liikaa yhteen syssyyn?

koittanu vähä niinku ruokavaliota opiskelijabudjetilla väsätä, toimisko tällanen setti?

tonnikala 1 tölkki
maito+ 1l
rahka 1prk
pähkinät 100g
palkkari

per päivä 1937kcal, 155g prot, 137g hiil, 79g fat, hintaa 3.8€

lisäksi koulussa ruoka ja salaatti sekä noin 0.4l maitoa
bulkilla vielä joten jotain helppoja kaloreita lisäksi esim rypsäriä?

koittanu vähä niinku ruokavaliota opiskelijabudjetilla väsätä, toimisko tällanen setti?

tonnikala 1 tölkki
maito+ 1l
rahka 1prk
pähkinät 100g
palkkari

per päivä 1937kcal, 155g prot, 137g hiil, 79g fat, hintaa 3.8€

lisäksi koulussa ruoka ja salaatti sekä noin 0.4l maitoa
bulkilla vielä joten jotain helppoja kaloreita lisäksi esim rypsäriä?

Kananmunat. Jos vain suostuu ostamaan niitä häkkikanojen munia niin pääsee halvalla. (Tosin itse pyrin ostamaan vapaan kanan munia, jo niiden keltuaisten vertaaminen avaa silmiä munien laatuerojen suhteen)

Mites tää mun iltapala, vähärasvainen jugurtti ( 400g) + pähkinä sekotusta sekaan ( tollanen purkki jossa on kaikennäkösiä eri pähkinöitä)
Onko pahan kuulonen ?

Mites tää mun iltapala, vähärasvainen jugurtti ( 400g) + pähkinä sekotusta sekaan ( tollanen purkki jossa on kaikennäkösiä eri pähkinöitä)
Onko pahan kuulonen ?

Hyvältä kuulostaa, kunhan tarkistat, että se jogurtti on myös ilman lisättyä sokeria, tai vähintään vähäsokerinen.

okei, no tosta on paha sanoo kun se on ulkomaalaista tavaraa enkä osaa kieltä. Mut eihän toi ny hirveen epäterveellinen setti oo ?
Yritän selvitä ulkomailla ettei paino nousis vaan mielummin laskis eikä täälä juurikaan oo erskaa tai raejuustoo..

Elenya;2983428 begin_of_the_skype_highlighting**************2983428******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
^ Iltatreenin jälkeen olen syönyt yleensä purkillisen tonnikalaa öljyssä ja/tai pari kananmunaa, tomaattia ja purkillisen ehrmannia. Vedän heran usein maidon kanssa, ihan vaan maun takia, ja siitä tulee usein aika täysi olo jo pelkästään. Ehkä yksinkertaisesti syön sitten vain liikaa yhteen syssyyn?

Jätä maito pois. Tonnikala, raejuusto ja pähkinät olisi mun valinta.

E: Spekuloidaanpa vielä, tietämättä muuta ruokailua niin yksi veikkaus univaikeuksiin voi olla aterian jälkeinen reaktiivinen hypoglykemia.
Eli esimerkiksi maito, maito ei ole glykeemiseltä indeksiltään kauhean korkealla, mutta insuliini-indeksi taas on.

Eli jos ateria koostuu ravinteista jotka nostavat verensokerin ja insuliinin korkealle nopeasti niin seurauksena on verensokerin lasku ennen insuliinin laskemista.
Tämä voi esim herättää keskellä yötä kauheaan näläntunteeseen.

^ Kiitos vinkeistä, niitä testailen. :)

Back
Ylös Bottom