Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tän on pakko olla vitsi mutta vastaan kuitenkin...
Mitähän merkitys muutamalla nuhjuisella palalla suolakurkkua voi olla? Saahan siitä toki jotain muutakin kuin tavallisesta kurkusta kuten mm. etikkaa, suolaa, sokeria yms yms, mutta kun noin pienistä määristä puhutaan, niin turha sillä on päätään vaivata.

Aamupala 06.00: Kaurapuuro, pari leipää, maitoa
Lounas 11.30: Kouluruoka
Illallinen 17.30: Kotiruoka
Iltapala 20.30: Rahkaa, leipä, hedelmiä.

Treeniohjelma golden six ja tarkoitus hankkia lihasmassaa. Eli pitääkö syödä enemmän, esim välipala aamupalan ja lounaan välillä ja lounaan ja illallisen välillä? Ja mitä välipalaa suosittelisitte, jonka kerkeää koulussa välitunnilla syömään. Aikaa on syödä se 5-15min.

Ite olen pitänyt maitoa termarissa, ruis/kauraleipää sekä tonnikalaa. Leivän välissä usein kinkkua.

Palkkari, välttämätön?

Niin elikkäs onko toi nyt ihan välttämätöntä lihaskasvun kannalta, että vetäsee palkkarin heti reenin jälkeen, jos kuitenkin syö kunnon ruan 30-60 min treenin jälkeen?

Niin elikkäs onko toi nyt ihan välttämätöntä lihaskasvun kannalta, että vetäsee palkkarin heti reenin jälkeen, jos kuitenkin syö kunnon ruan 30-60 min treenin jälkeen?
Ei kunhan saat riittävästi energiaa päivän aikana eli mielellään yli kulutuksen. Proteiinia lisäksi se 2g per painokilo.

Ei kunhan saat riittävästi energiaa päivän aikana eli mielellään yli kulutuksen. Proteiinia lisäksi se 2g per painokilo.

Juu, mutta oon lukenut jostain, että pitäisi mahdollisimman nopeasti proteiinia ja hiilaria saada lihasärsykkeen jälkeen, jotta lihaskasvu olisi maksimaalista. No, anyway.

Juu, mutta oon lukenut jostain, että pitäisi mahdollisimman nopeasti proteiinia ja hiilaria saada lihasärsykkeen jälkeen, jotta lihaskasvu olisi maksimaalista. No, anyway.

Mulla paino 90kg ja nyt ennen iltapalaa saatuna 301g proteiinia. Tuleeko tosta sitä "liikaproteiinia" ja mitä sille tapahtuu kehossa? Kalorit kuitenki 2205.

Kysynpä vielä kerran vaikka täällä varmaan jossain jo ollutkin. Kun puhutaan, että illalla ei hiilareita kannattas vedellä ni vaikuttaako yks ruisleipä (14g hh) asiaan??

No riittäskö molemmille välipaloille 2 protskupatukkaa? Eivät varmaan hyvin nälkää pidä, mutta saisipa ainakin niitä mainitsemiasi rakennusaineita ;)

Noissa on vissiin sokereita ja niistä sitten taas ei ole mitään hyötyä ihmiselle.

:rolleyes:

Jos kovinkin paljon harrastaa semmoista lajia, missä syke on todella korkealla (jalkapalloa, juokseminen yms), niin väitän, että ihmiselle on hyötyä sokerista. Itse harrastan salin ohella futista, lenkkeilyä, pyöräilyä jne ja aika paljon tulee nautittua kaikenlaisia energiapatukoita, jos ei omia eväitä pysty tekemään. Ei nimittäin oikeen nappaa protskupitoiset safkat ennen futistreenejä.

Kysynpä vielä kerran vaikka täällä varmaan jossain jo ollutkin. Kun puhutaan, että illalla ei hiilareita kannattas vedellä ni vaikuttaako yks ruisleipä (14g hh) asiaan??

Enpä usko. Tästäkin olen kuullut eri threadeissa eri tarinoita. Jotkut puolesta jotkut vastaan.
Mutta ei tuosta kannata huolta kantaa. Syöt vain riittävästi.

Eipä ole itseenikään tuo hiilarisyönti illalla näemmä vaikuttanut muuta kuin mahan kohdalta, kun koko ala-asteen oli iltapalat tyyliin 2 karjalanpiirakkaa mikrossa ja 2-20 mukia kaakaota :puke:

Eipä ole itseenikään tuo hiilarisyönti illalla näemmä vaikuttanut muuta kuin mahan kohdalta
Okei eli syypää mahan kasvamiseen on yksinomaan iltapalalla syöty hiilihydraatti. Kuulostaa aika hölmöltä.

Onkos muilla esiintynyt tuon Mass pump jauheen yhteydessä pientä ripulointia ? :D itse voi tuotetta käyttää kun puolen tunnin päästä saattaa hyvällä lykyllä kesken sarjan juoksujalkaa wc reissu yllättää,
ettei ihan housuun asti tule! :D

Ei vittu aika nuuka pitää olla jos ei illalla uskalla syödä hiilareita. Ite syön jokaisella iltapalalla tosi reippaasti hiilaria, johtuu varmaan siitä, että illalla on aina nälkä. Ja ei sillon kiinnosta mitään kananmunia tai tonnikalaa mutustaa.. Enpä huomaa mitään vaikutusta mihinkään..Tuntuu että kaikki haluu elää kun jotkut pro kehonrakentajat..

Ite syön niitä silti illalla vaikka treenaisin aamulla. Illalla sattuu olemaan eniten aina nälkä ja sillon tekee mieli leipää, makaroonii, riisiä jne. Ja sillon syön niitä kun on nälkä, esim eilen illalla keitin 120g (raakapaino) makaroonia, paketti kaupan lihapulia ja litra maitoo :)

Mitäs mieltä porukka on, vedin tuossa jättihampurilaisaterian, ja illan napostelen varmaan mässyä, ja on pullo limsaa jääkaapissa, niin jos tulee sellainen olo että tekis mieli treenata, niin kannattaako lähteä salille?
Ja sitten siihe palkkari ja iltapala, ja sitten syö myöhäisillan jäätelöä ym herkkuja, kun tänään olisi tarkoitus vähän herkutella :P vai onko tuo treenaus sellaista tuollaisen aterian jälkeen, että treeni menee ihan perseelleen?

Back
Ylös Bottom