Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Lyhyestä virsi kaunis: olisiko mahdollista saada pätevän ja pärjänneen tekemä ravinto ohjelma ja samassa pumpsissa mikäli mahdollista, niin voisin kyllä ottaa samalla pienen paketin opastusta? Ettei se nyt varmasti jää epäselväksi, niin iloni on maksaa osaavasta opastuksesta - tarkoittaisi päiväkohtaista ruokavalion tekemistä.

Taustaa - oon saanut pääni jo hieman pyörälle luettuani sivuilta ruokavalioista ja liikunnasta (mikä voi olla todellinen kulutus ja minkä tulisi olla ruokavalio vitamiineineen). Olen aktiivinen harrastaja, mutta kuitenkin kaikkea vaan n. 75% teholla (tällä viikolla 1*xycling+core 60min, 1*rullalätkä 90min, 1*fudis 90min, 2*sali 35min/käynti) ja nyt on torstai, eli tää viikko menee hieman yli keskiarvon.. Jos olisin löytänyt täältä suoraan yhteystietoja, niin olisin toki laittanut suoraan viestiä - mutta luotetaan nyt postaukseen :)
87kg, 180cm, 26v

Tähän asti olen luottanut saavani liikunnalla rasvat kuriin, mutta toisin on käynyt - obviously ;) Kiitos kaikille jo näin etukäteen!

Onko mahollista saaha jostain ihan viipalekinkkua ilman mitään lisäaineita, vai onko kinkun koostumus vaan saavutettavissa joillaki aineilla? Tästä tuli mieleen, kun tuo Leangainsin berkhan diggaa syöpötellä 500g kinkkua reenin jälkeen. Hakee delistä. Tuleeko mieleen mitään paikkoja josta sais "laatukinkkua" suomesta? Oulusta? Ois kiva vejellä tuommosta mutta ei kehtaa vetää sitä 2g/100g suolaa ja E-hirviöitä.

Onko mahollista saaha jostain ihan viipalekinkkua ilman mitään lisäaineita, vai onko kinkun koostumus vaan saavutettavissa joillaki aineilla? Tästä tuli mieleen, kun tuo Leangainsin berkhan diggaa syöpötellä 500g kinkkua reenin jälkeen. Hakee delistä. Tuleeko mieleen mitään paikkoja josta sais "laatukinkkua" suomesta? Oulusta? Ois kiva vejellä tuommosta mutta ei kehtaa vetää sitä 2g/100g suolaa ja E-hirviöitä.

Onhan niitä parempiakin leikkeleitä, varsinkin isompien markettien hyllyissä, mutta ne tuppaa maksamaan aivan helevetisti. Lihatiskiltä saa ainakin täällä stadissa myös ihan täyttä kamaa, joko kinkun tai kalkkunaleikkeen muodossa. Jos täällä stadissa satut asumaan, niin hakaniemen hallikin on vierailun arvoinen, sieltä löytyy yhtä jos toistakin.

Pitäisi hankkia jokin hyvä palautusjauhe/juoma. Treenejä tuppaa olemaan joka arkipäivä, punttia & omia harrastuksia. Sunnuntaisin pyrin pitämään lepopäivän. Eli missä noita palautusjauheita myydään ja mitä kannattaisi ostaa? joku sellanen jauhe joka sisältää myös paljon protskua olisi tietenkin plussaa. Vaihtoehtoja on tietenkin monia, mutta itsellä ei ole kokemusta joten haluisin saada varmistusta asiasta.

Palautusjauheita myydään mm. suuremmissa kaupoissa kuten Prismat (olen kyllä nykyisin nähnyt myös pienemmissäkin puljuissa) ja luontaistuotekaupoissa. Ja tottakai myös netistä voi suht edullisesti tilata lisäravinteita.
Fastin Reco 2 ja Muscle+ olen usein kuullut suositeltavan. Näitä löytyy ainakin oman paikkakuntani Prismasta sekä luontaistuotekaupasta.

Viimeksi kun tässä ketjussa kysyin kaloreista, jotka menevät läpi, niin sain vastauksen, että kehon omat varastot täyttyvät, joten ylimääräiset kalorit menevät läpi.

Olettaen, että tämä on oikein, niin millä mitataan kehon tarve. Tai siis miltä ajalta? Koska eihän tossa olisi järkeä, jos kuvitellaan pelkän ruokailun aika, esim. 20min. Keho tuskin tarvii irveesti 20min aikana, jolloin suurimman osan täytys ton teorian mukaan mennä läpi? Ellei ne varastot ole aivan tyhjinä sitten?

Kiitän, jos joku laittaa selityksen tästä, häiritsee hirveesti :D

:P

Ei se ruoka imeydy hetkessä tai muutenkaan kulje suoliston läpi kovin nopeasti. Se että kalorit menisivät "läpi" ei ole hirveän normaalia ja luultavasti viittaa johonkin suolistosairauteen. Sillon kun on niitä ylimääräisiä kaloreita niin ne varastoituvat eivätkä mene "läpi". En tiedä kuka on sanonut että ylimääräiset kalorit menevät läpi mutta näin ei tapahdu normaalissa terveydentilassa.

Kaluzzi sanoi:
Lyhyestä virsi kaunis: olisiko mahdollista saada pätevän ja pärjänneen tekemä ravinto ohjelma ja samassa pumpsissa mikäli mahdollista, niin voisin kyllä ottaa samalla pienen paketin opastusta? Ettei se nyt varmasti jää epäselväksi, niin iloni on maksaa osaavasta opastuksesta - tarkoittaisi päiväkohtaista ruokavalion tekemistä.
Harrastepohjaisella foorumille tuskin löydät vastausta varsinkaan tämän ketjun kautta. Etsi joku paikallinen personal traineri jolla on asiaankuuluva koulutus.

Laskeeko tuommonen 6-8 kaljan juominen paljonki ja kuinka pitkäks aikaa testo-tasoja? :wall:

Sitä miten paljon alkoholi laskee testosteroneja on paha sanoa koska siihen vaikuttaa juomistiheys myös. Mutta varmasti tärkeintä tässä asiassa on se että nämäkin asiat ovat yksilöllisiä. Jotkut krapulassa, mikä ei ole terveellistä, on nostaneet enkkoja.

Nyt saattaa tulla tyhmä kysymys mutta jos käyttää kreatiinia niin kannattaako käyttää muita lisäravinteita samaan aikaan? Oon kuullut että esim. Maltoa kannattais käyttää koska kreatiini imeytys paremmin sen kanssa mutta miten näiden lisäprotskujen kans ku eikö malto ole aikalailla pelkkää hiilaria? Esim. onko siitä haittaa/hyötyä jos ottaa kreatiinia sen malton kans ja vaikka päälle vielä heraproteiinia?

Mulla ongelmana se, että ruoka ei maistu eikä ole nälkää. Tarkoitus olis pudottaa viitisen kiloa vhh-ruokavaliolla. Viikonloppuna en saanut kumpanakaan päivänä syötyä "tarpeeksi", eilenkin jäi alle tuhanteen kalorit. Mikähän neuvoksi, eihän noilla määrillä jaksa treenata tai edes kävellä.

...eihän noilla määrillä jaksa treenata tai edes kävellä.
Eikä säilyttää niitä lihaksia.
Muuta vinkkiä ei ole kuin että opettelet syömään, etkä tee siitä noin älyttömän vaikeaa suoritusta. Vähän järjestelmällisyyttä elämään nyt.

Ikinä aikaisemmin ei ole ollut ongelmia syömisen kanssa, nyt vaan tökkii ja pahasti. Ja tuntuu typerältä. "Ihanin" neuvo tähän asti on ollut se, kun työterveyslääkäri käski vetämään hampparin iltapalaksi että kalorit tulisivat täyteen. Mikä sitten vetää pohjan koko dieetiltä IMO.

Ikinä aikaisemmin ei ole ollut ongelmia syömisen kanssa, nyt vaan tökkii ja pahasti. Ja tuntuu typerältä. "Ihanin" neuvo tähän asti on ollut se, kun työterveyslääkäri käski vetämään hampparin iltapalaksi että kalorit tulisivat täyteen. Mikä sitten vetää pohjan koko dieetiltä IMO.

Helppo tapa olisi vaikka ostaa pähkinöitä, ja laittaa ne kulhoon näkyvälle paikalle. Napsit siitä kulhosta sitten päivän mittaan niitä, niin hyvä tulee. Kuitenkin kohtuudella, sillä nehän ovat terveellisyyden ohella erittäin kaloripitoisia.

Olisi tälläinen kysymys proteiinipatukoista, olen ajatellut näitä välipalaksi kouluun koska joskus olen kotona vasta viideltä. Mutta kokemuksia itselläni näistä ei ole joten voisiko joku jolla kokemusta on kertoa että mitä patukoita kannataisi ostaa?

Back
Ylös Bottom