Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tiedän että makaranonista saatava proteiini ei ole täydellistä. Mitä siitä "puuttuu"? toinen: Miten kananmunan valkuaisesta saatava proteiini imeytyy suhteessa muihin proteiineihin/ aika ? Esim maidosta tai sitten vaikka tonnikalasta saatava prode.

Tiedän että makaranonista saatava proteiini ei ole täydellistä. Mitä siitä "puuttuu"?
Muistaakseni missään kasviperäisessä ravinnossa ei ole tauriinia

Miten kananmunan valkuaisesta saatava proteiini imeytyy suhteessa muihin proteiineihin/ aika ? Esim maidosta tai sitten vaikka tonnikalasta saatava prode.
Muistaakseni kananmunan proteiini on verrattavissa kaikkiin lihoihin, eikä suurta eroa ole myöskään maitotuotteisiin (mutu).
Sen sijaan kananmunan proteiinin BV on huomattavasti suurin eläinperäisistä proteiineista.

edit. muut toki korjaa, jos on tarvetta

Mut siis, mitä eroa on siinä, että vetää purkin rahkaa ja kylkeen pari banskua, kun että vetää palkkarin? Ku eikös niistäkin prodea ja hilareita saa?

Mikä tämän totuus on, jotkin nauraa sille että näkee pukkarissa jonkun vetävän palkkaria tyyliin samaan aikaan kun kävelee suihkuun. Itse kuulun tähän ryhmään, eli palkkaria sisään 5 min viimeisen sarjan jälkeen.
Nyt puhuttiinkin ihanteellisesta ajasta. Käytännössä ei liene mitään merkitystä ottaako palkkarin 5min vai 20min treenin jälkeen.

Mut siis, mitä eroa on siinä, että vetää purkin rahkaa ja kylkeen pari banskua, kun että vetää palkkarin? Ku eikös niistäkin prodea ja hilareita saa?

Palkkarissa hiilarit ja protskut imeytyvät hieman nopeammin = palautumisprosessi alkaa nopeammin. Käytännössä tällä ei taas mitään elämää suurempaa merkitystä ole, joten voit kyllä ihan hyvin vetää palautusjuoman sijaan tuon banaani-rahka -kombon.

Palkkarissa hiilarit ja protskut imeytyvät hieman nopeammin = palautumisprosessi alkaa nopeammin. Käytännössä tällä ei taas mitään elämää suurempaa merkitystä ole, joten voit kyllä ihan hyvin vetää palautusjuoman sijaan tuon banaani-rahka -kombon.

Ok, kiitos:)

Onko kukaan koittanut täällä sairaaladieettiä? Jos on niin mimmosta tulosta tullut, luin aika monelta palstalta että lähtee hyvin painoa ja rasva palaa, ja olisko jollai linkkiä tai ohjeita tohon että mitä syödään ku googlettamalla löyty aika paljon eri versioita nii mikähän olis oikea?

ravinteet+pari muuta kysymystä

no niin istuskeli tuossa koko illana koneella ja lueskella kaikkia juttuja täältä pakkotoistosta ja huomasin että ruokapuoleni ei auta treeni hommassa mitään, päin vastoin. joten mitä olisi hyvä varmistaa saavansa kun harrastaa kuntosalilla käyntiä?
meinaan olen käynnyt 1,5 vuotta 2-3 kertaa viikossa eikä tulokset ole päätähuimaavia. kokeilisi laittaa ruoka puolen kuntoon

-onkos muilla semmoista ongelmaa kun treenaa kovaa niin silmistä katkeilee verisuonia :wtf: ?
-huomasin myös kesälomalla kun ei tullut käytyä puntilla on paljon virkeämpi olo. elikkä kun tulee käytyä olen perkeleen väsynyt vaikka nukkuisi yössä 8-9h

ja kyllä koitin hakua käytellä mutta ei oikeen mitään apua ollut. kiitos jo etu käteen

Mikä olisi paras protskujauhe, joka ei aiheuta kaasua vatsaan? Mulla käytössä nyt hera80, josta saan hirveät ilmavaivat! Mieluiten valmiiksi maustettu olisi hyvä.

Juu, katsoin ton, mutta toi on aika kovan hintasta kyllä :S Oisko mitään pikkusen halvempaa tarjolla?

Mass no lac pro whey (tais olla) on ainakin halpaa, en ole maistanut, mutta mass isowhey on vähäsen kalliimpaa ja itsellä on minttusuklaan makuista ja maistuu kuin pirtelölle. Ja ei mene vatta sekaisin.+ vähäsen maltoo sekaan niin tulee palkkari :).

++ Otan tuota usein aamulla ja illalla ja treenin jälkeen palkkarina ellei ole erillistä palkkaria ja ei ole tullut ilmaa vatsaan.

Mikä olisi paras protskujauhe, joka ei aiheuta kaasua vatsaan? Mulla käytössä nyt hera80, josta saan hirveät ilmavaivat! Mieluiten valmiiksi maustettu olisi hyvä.
En kyl tajuu mikä mulla tossa herassa aiheuttaa nää ilmavaivat, koska ei mulla pitäs mitään laktoosi-intorelanssia olla :o Mutta oon lukenu et muillaki on tosta herasta tullut ilmavaivoja. Mietin vaan, että tuleeko mulla sit jokasesta proteiinijauheesta ilmavaivoja?

Lähteekö kehosta aina ensin nestettä laihiksen alussa vaikka painonpudotus olisi maltillista esim - 500 kcal/vrk?

Liian rankka eli väärin suoritettu diettihän tunnetusti tiputtaa pari kiloa nopeasti (nestettä) ja polttaa muutenkin lihasta...

Eli jos aloitan -500 kcal dieetin niin tippuuko silloinkin paino alkuun (erheellisesti)?

Back
Ylös Bottom