Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

ns. hyödyllisimmät perus lisäravinteet?

Toivottavasti ei tarjota söörtsiä, koska sitä kokeilin ja ei nyt osunut silmään juuri tämän kaltaista aihetta.

Ollut tässä pari vuotta taukoa aktiivisemmasta punttailusta. Aiempi salihistoria 2002-2007 3-4 kertaa viikkoon.

Tuolloin käsittääkseni omaksuin kohtuu toimivat systeemit treenin, ravinnon, levon yms. kannalta. Tuossa välissä tuli sitten kaikkea muuta elämään ja harrastuksen vaihto yms. Sali pysyi kuvioissa tyyliin kerran viikossa, jos silloinkaan. No nyt on tapahtunut resurrection ja motivaatio on taas huipussaan.

Tuon tylsän pohjustuksen perään siis varsinainen kysymys: Mitkä olisivat ne ns. hyödyllisimmät peruslisäravinteet kelpo ravinnon lisäksi? Aiempina vuosina tuli vedettyä heraa, maltoa, kreatiinia ja glutamiinia + vitamiinit ja omegat.

Olen ajatellut että kreatiini puryvaattia tehonlisäykseen ja hera-isolaattia desi ennen salia ja puoltoista jälkeen + iso omena(maltot hiiteen?). Maltot pois siksi, että tarkoitus pitää rasvat aika alhaalla koko ajan. Onko tässä nyt mitään järkiperäistä pohjaa toimivuuteen? Mitään suuria hifistelyjä näiden suhteen en ala tekemään, mutta jotakin pientä extraa.

Kiitosta!

Toivottavasti ei tarjota söörtsiä, koska sitä kokeilin ja ei nyt osunut silmään juuri tämän kaltaista aihetta.

Ollut tässä pari vuotta taukoa aktiivisemmasta punttailusta. Aiempi salihistoria 2002-2007 3-4 kertaa viikkoon.

Tuolloin käsittääkseni omaksuin kohtuu toimivat systeemit treenin, ravinnon, levon yms. kannalta. Tuossa välissä tuli sitten kaikkea muuta elämään ja harrastuksen vaihto yms. Sali pysyi kuvioissa tyyliin kerran viikossa, jos silloinkaan. No nyt on tapahtunut resurrection ja motivaatio on taas huipussaan.

Tuon tylsän pohjustuksen perään siis varsinainen kysymys: Mitkä olisivat ne ns. hyödyllisimmät peruslisäravinteet kelpo ravinnon lisäksi? Aiempina vuosina tuli vedettyä heraa, maltoa, kreatiinia ja glutamiinia + vitamiinit ja omegat.

Olen ajatellut että kreatiini puryvaattia tehonlisäykseen ja hera-isolaattia desi ennen salia ja puoltoista jälkeen + iso omena(maltot hiiteen?). Maltot pois siksi, että tarkoitus pitää rasvat aika alhaalla koko ajan. Onko tässä nyt mitään järkiperäistä pohjaa toimivuuteen? Mitään suuria hifistelyjä näiden suhteen en ala tekemään, mutta jotakin pientä extraa.

Kiitosta!

[mod] siirretty tänne "yleisiin" threadiin [/mod]

Mitäs mieltä tämmösestä iltapalasta? Ehrmann 250g + heraa 66g + kevyt maito 3dl + rypsiöljy 75ml
p85 / h29 / r84 - 1200kcal
Entä voisko jotain ton tyylistä syödä aamusin, kun ei oikeen tahdo ruoka maistua? Jos tosta vetäis vaikka puolet aamulla ja puolet illalla, vai miten on asian laita noiden makrojen suhteen. Tuleeko eism. aamulla välttää rasvaa?

Suosittelisin aamupalan yhteydessä ottamaan kylkeen jotain hiilihydraattipitoista. Varastot kuitenkin tyhjenee yön aikana niin on ihan hyvä ladata akut ennen päivän askareisiin lähtemistä.
Tuleeko eism. aamulla välttää rasvaa?
Yleisenä nyrkkisääntönä sanotaan usein, että aamupäivällä ja treenin yhteydessä hiilarit + proteiinit tottakai ja illalla sitten enemmän rasvaa ja proteiinia.

edit. jos aamulla ei tahdo kiinteä tavara kuten leivät/puurot/myslit yms. mennä alas niin kokeileppa pistää tehosekoittimeen kaurahiutaleta (tai mistä sitten tykkäät) + rahkaa/jugurttia ja marjoja ja tuon kulautat menemään.

Mikähän ois tehokkainta tapa kiristää vajaan viikon verran? Olen kolme viikkoa kerännyt massaa ja ajattelin viikkoa ennen "puntaria" kiristää. Toki siten että lihakset säilyy mahd. paljon ja voi käydä salilla ettei tärise kotona heikotuksessa.

Mikähän ois tehokkainta tapa kiristää vajaan viikon verran? Olen kolme viikkoa kerännyt massaa ja ajattelin viikkoa ennen "puntaria" kiristää. Toki siten että lihakset säilyy mahd. paljon ja voi käydä salilla ettei tärise kotona heikotuksessa.

enpä usko et viikos saat kovin näkyviä tai pysyviä tuloksia.. itellä menossa 28pvä velocity diet pelkillä nesteillä, kokeile vaikka psmf tyylistä dieettii mut vedä sitä joku 14pvä. vaikee uskoo et viikossa tapahtuu paljoo mitää

Elikkäs onko mitään väliä, että ottaako n.15 vuotias RECO2 sen normaalin määrän mitä ohjeissa sanotaan vai pitääkö ottaa puolet, kun FAST:in sivuilla lukee, että juniori-ikäisille puolet aikuisten määrästä, eli onko n.15 vuotias juniori tässä suhteessa?

Nyt dieetti päätöksesään mitat 170/68 ja meinasin tämän kesän painella 2 jakoisella ohjelmalla yläkroppa/jalat vuorotellen eli Ma yläkroppa Ti jalat To yläkroppa Pe jalat.. Mitä mieltä ootte siitä kun mulla on koko ajan nälkä ni kannattaako vähän katella mitä syö tai kuinka paljon vaikka dieetti onkin nyt päätöksessään? Eli mulle tämä syöminen ei ole kyllä ongelma vaikka en kovin pitkä olekaan niin syömään pystyn puhdasta ruokaa perkeleesti.. ikä siis 18v.

Jees nyt olisi ensimmäinen tauko kreatiinin käytöstä menossa (ohjeiden mukaan). Palkkarina kiskon Mass Recoverya ja siinähän on jonkin verran kreatiinia seassa, joten ei kai minun nyt ole palkkareitaki pistettävä kolmeksi viikoksi pannaan?

Palkkarissa se on vaan lisäosassa, joten älä jätä palkkaria pois.

Kumpikohan olis parempi palkkariin. Eli hera ja malto vai hera ja pari banaania. Tuo banaanihan imeytyy kans tosi nopeest ja siinä on kuitenkin vitamiineja sekä joitain hivenaineita?

Kumpikohan olis parempi palkkariin. Eli hera ja malto vai hera ja pari banaania. Tuo banaanihan imeytyy kans tosi nopeest ja siinä on kuitenkin vitamiineja sekä joitain hivenaineita?
Hera ja malto on halvempi ja malto sekottuu nesteeseen jolloin se myös imeytyy nopeemmin.

Elikkäs olen äärimmäisen laiska syömäri. Syön suurinpiirtein 2-3 "ateriaa" päivässä. Treenipäivinä 2 noista aterioista koostuu 2prk tonnikalaa + maito/piimä. Yhteensä saan nipistettyä sen max 150g protskuu per treenipäivä.
Tuloksia näkyy kyllä mutta olisko ne suurempia jos söisin paremmin? (Paino 80kg hujakoilla)

Elikkäs olen äärimmäisen laiska syömäri. Syön suurinpiirtein 2-3 "ateriaa" päivässä. Treenipäivinä 2 noista aterioista koostuu 2prk tonnikalaa + maito/piimä. Yhteensä saan nipistettyä sen max 150g protskuu per treenipäivä.
Tuloksia näkyy kyllä mutta olisko ne suurempia jos söisin paremmin? (Paino 80kg hujakoilla)
Miten oot saanu painos hilattua ees 80kg asti jos 2/3 päivän aterioista koostuu neljästä purkista tonnikalaa ja maidosta/piimästä?

Miten oot saanu painos hilattua ees 80kg asti jos 2/3 päivän aterioista koostuu neljästä purkista tonnikalaa ja maidosta/piimästä?

Painoin joskus 110kg. Pituutta on myös se 186cm. Onko jotain hyvää ehdotusta mistä nykisi rutkasti lisää kaloreita? Alkaa 2000 jälkee jo vähä tökkimään

Back
Ylös Bottom