Hyvää keskustelua ja pakko tähän väliin heittää yksi omakohtainen huomio, mitä olen jo jonkin aikaa pohdiskellut. Elikkä yleensä kun ostan tonnikalaa niin tuote on Rainbow tonnikalapala vedessä.
No tässä jonkin aikaa sitten eri s-marketeissa käydessäni olen huomannut aika kiinnostavan seikan. Tätä kyseistä tuotetta on kahta eri sinisen väristä. Itse asiassa tuote on identtinen ulkonäöltään toisen samankaltaisen kanssa paitsi että sinisissä on pienen pieni sävyero. No tietenkin ekalla kerralla mietin että jaahas varmaankin jonkin sortin moka käynyt tuotteen valmistuksen aikana tai jossain, mutta kun katsoin tuoteselostetta huomasinkin hämmästyksekseni etteivät ne olleet identtiset. Itse asiassa toisen (piraattipurkki) ravintoarvot olivat kehnommat verrattuna tähän "vaaleamman sinisen" väriseen purkkiin. Ja muilta osin tuotteet ovatkin sitten identtiset, koska ne ovat kaikenlisäksi hyllyyn aseteltu samaan kohtaan (sekaisin keskenään) eli siis kyseessä on yksi ja sama tuote eri ravintoarvoin