Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Voisiko joku minulle ystävällisesti selittää katabolian, mitä se on ja mistä sitä tulee? Liittyy ilmeisesti lhaskatoon?
Yleisesti katabolia voidaan suomentaa tyyliin "kudosta purkava tila".
Täällä foorumilla sillä tarkoitetaan useimmiten lihassolujen hajoamista eli juuri tuota lihaskatoa.

Osaisiko joku testosteronivalmisteita käyttänyt suositella ja kertoa minulle näistä t-boostereista ja tribuluksista Faktaa? Onko noiden kanssa suositeltavaa käyttää muita aineita tehostamaan vaikutusta vai täytyykö niitä käyttää ilman muita aineita? Joitain artikkeleita ja testejä olisi myös kiva saada lueskeltavaksi, mielellään suomenkielellä varustettuna. Olen siis käynyt salilla reippaat 2v ja nyt kaipaan vähän lisäpotkua.. saisiko sitä noiden yllämainittujen aineiden kanssa? Oon nyt käyttäny Gainomaxia heti treenin jälkeen palkkarina tämän vuoden alusta alkaen. Ikää löytyy 17v ja 74kg/186cm ois mitat. Toivottavasti joku viitsisi vähän valaista, toki saa muitakin vaihtoehtoja ehdottaa jos kokee muut paremmaksi ! :rock:

Kauanko siinä menee että vatsalaukku pienenee?
Pari vuotta sitten diettasin pois noin 25kg 100+ -->80-. Alussa oli todella tuskaista oli kokoajan nälkä sillä söin niin pieniä määriä, mutta jossain vaiheessa huomasi että niistä pienistä määristä maha täyttyi eikä ollut jatkuvasti nälkä vaikka söin vain niitä pieniä määriä ruokaa kerralla, eli vatsalaukku oli selvästikkin pienentynyt.
Nyt oon tässä vuoden alusta dietannut pois 8kg 92-->84. Tämä dietti on ollut kuitenkin erillainen, sillä syön määrällisesti todella paljon (salaattia ynnä muuta vähäkalorisia ruokia todella paljon) mutta kuitenkin on nälkä lähes kokoajan eikä koskaan ole oikein kylläinen olo. Sen takia olen ajatellut että voisi jonkun aikaa taas kokeilla syödä todella pieniä annoksia jos se mahalaukku siitä taas pienenisi. Mutta jos siinä oikein kauan menee että huomaa selvästi eroa niin en jaksa kiduttaa itseäni noilla pienillä annoksilla.
Eli jos joku osaa suunilleen sanoa kauanko tuossa menee, kun itse en yhtään sillon ekalla dietillä sitä hoksannut niin en oikein osaa sanoa.

Tällä hetkellä syön noin 2500 kcal päivässä ja se sisältää 6-7 ateriaa.

Onko haittaa jos vetää Esim, jotakin massanlisäys jauhetta , vaikka ei olisikkaan 18v? Eli voiko 15v ihan huoletta käyttää tuollaista sekoitettavaa jauhetta massanlisäykseen?

Onko haittaa jos vetää Esim, jotakin massanlisäys jauhetta , vaikka ei olisikkaan 18v? Eli voiko 15v ihan huoletta käyttää tuollaista sekoitettavaa jauhetta massanlisäykseen?

Ei ole haittaa verrattuna täysi-ikäisiin. Kyllä sitä voi käyttää ihan hyvillä mielin, itse vetelin myös 15-vuotiaana : )

Moro!

Osaisko joku vähän valottaa kuinka paljon tota EAS:n Mass Factoria pitää oikeen sekoittaa ? Käyttöohje sanoo "1 annos sekoitettuna veteen/maitoon/mehuun 2-4x päivässä" Mutta kuinkas paljon toi yksi annos on ? Ton UFS:n palkkarin mukana tuli sellanen muovinen mitta, ja kyljessä luki "1.5 scoops", mutta tossa EAS:ista en ainakaan mitään kuppia löytänyt...

Myöskin ihmetyttää, toi UFS sekottu veteen ihan tasasesti, EAS:si taas tuppaa aina jäämään "klönttiseksi klimppisopaksi"...

Eikö siellä missään lue kuinka paljon sitä laitetaan? Kyllä ainaki herapussukoissa löytyy ihan selkeet ohjeet tuolla ravintosisällön vieressä

Osaisiko joku testosteronivalmisteita käyttänyt suositella ja kertoa minulle näistä t-boostereista ja tribuluksista Faktaa? Onko noiden kanssa suositeltavaa käyttää muita aineita tehostamaan vaikutusta vai täytyykö niitä käyttää ilman muita aineita? Joitain artikkeleita ja testejä olisi myös kiva saada lueskeltavaksi, mielellään suomenkielellä varustettuna. Olen siis käynyt salilla reippaat 2v ja nyt kaipaan vähän lisäpotkua.. saisiko sitä noiden yllämainittujen aineiden kanssa? Oon nyt käyttäny Gainomaxia heti treenin jälkeen palkkarina tämän vuoden alusta alkaen. Ikää löytyy 17v ja 74kg/186cm ois mitat. Toivottavasti joku viitsisi vähän valaista, toki saa muitakin vaihtoehtoja ehdottaa jos kokee muut paremmaksi ! :rock:

Fakta on että älä osta, ei mitään vaikutusta. Enemmän saat aikaan jollain treeniloaderilla että saa virtaa paremmin reeniin -> pystyy reenaamaan kovemmin. Eli kofeiinia+guaranaa+vihreetä,beta-alaniinia,kreatiinia ja tauriinia. Noilla pärjää aika hyvin jos et valmista/kalliimpaa viitsi ostaa.

Jos joku vois vähän kattoo olisko tähän dieettiin muutostarvetta :) paino tällä hetkellä 81kg. Luku ruokailun lopussa on proteiinimäärä.

10.00 - maitorahka, puuro, omena, tabletit - 32g

13.00 - riisi, kana, jauheliha, salaatti -28g
(14.30 - Sali, palautusjuoma - 29g)
16.30 - riisi, kana, jauheliha, salaatti -28g

19.00 - maitorahka, 2 ruisleipää, omena - 30g

21.00 - omeletti - 29g (2 kanamunaa ja tonnikalaa vedessä, vähän katkarapuja)

23.30 - maitorahka, pellavarouhe, rypsiöljy, tabletit - 39g

kalorit noin 1850-1950 ja kuituja on noin 28 grammaa. Treenaus: voimaharjoittelua 3krt/vk + 2krt/vk painoilla tehtävää HIITtiä

Paljon yötä vasten kannattaa ottaa rasvaa? Riittäkö kun heittää 2 kananmunaa huiviin + omega 3 tabuja 2-3kpl.

Siis millä tavalla meinaat riittääkö? Kaikkihan riippuu kokonaisuudesta ja tavotteista. Vai meinaatko jotain muiden makroravinteiden imeytymisen hidastumista?

Tohon mun edelliseen postiin viitaten jos mä käyn salilla lounaan ja päivällisen välis niin kumpaan kannattais keskittää toi rasvapitonen jauheliha? Aikaan ennen vai jälkeen treenin? Vai onko parempi niin et puolet ennen ja puolet jälkeen?

Tohon mun edelliseen postiin viitaten jos mä käyn salilla lounaan ja päivällisen välis niin kumpaan kannattais keskittää toi rasvapitonen jauheliha? Aikaan ennen vai jälkeen treenin? Vai onko parempi niin et puolet ennen ja puolet jälkeen?

Tolla asialla ei teoriassa mun tietääkseni pitäisi olla mitään merkitystä, mutta kokeile mikä sulla toimii parhaiten. Mulla tulee ainakin helposti treeneissä huono olo jos syön jotain tosi rasvasta liian lähellä ennen treeniä.

Luin Body&Fitness lehteä, ja siellä kerrottiin kreatiinista. Olen ennenkin käyttänyt FINNMAX:in kreatiini monohydraattia, mutta siellä kerrottiin että uusien tuloksien mukaan kreatiinihydrokloridissa olisi 50% enemmän kreaa kun monohydraatissa, tai siis selvemmin: koehenkilöiden jotka käyttivät kreatiinihydrokloridia niin niiden krea pitoisuus oli 50% suurempi, kuin monohydraattia käyttäneillä ja he olivat myös keränneet 1,8kg suht. rasvatonta lihasta VIIKOSSA. Voisiko jutussa olla perää?

onko 1g/painokilo rasvaa sopiva määrä dieetillä? n. 30-40% kaikista kaloreista. Ja kuinka paljon niitä hyviä rasvoja pitäisi pyrkiä syömään? Ja kuinka monta UFS OMEGA3 kapselia on sopivaa vetää päivässä? vai vedetäänkö ne illalla vaan?

onko 1g/painokilo rasvaa sopiva määrä dieetillä? n. 30-40% kaikista kaloreista. Ja kuinka paljon niitä hyviä rasvoja pitäisi pyrkiä syömään? Ja kuinka monta UFS OMEGA3 kapselia on sopivaa vetää päivässä? vai vedetäänkö ne illalla vaan?

Toi on varsin hyvä määrä rasvaa dieetille. Ja yritä saada tasaisesti tyydyttyneitä, moni- ja yksittäistyydyttymättömiä rasvoja. Ainoastaan transrasvat on oikeasti "huonoja" ja muut on "hyviä", kunhan ne on keskenään tasapainossa sun ruokavaliossa ja saat niitä fiksuista lähteistä. Omega3-kapseleita kannattaa syödä niin paljon kuin kukkaro kestää, ja niitä voi syödä minkä aterian yhteydessä tahansa.

Luin Body&Fitness lehteä, ja siellä kerrottiin kreatiinista. Olen ennenkin käyttänyt FINNMAX:in kreatiini monohydraattia, mutta siellä kerrottiin että uusien tuloksien mukaan kreatiinihydrokloridissa olisi 50% enemmän kreaa kun monohydraatissa, tai siis selvemmin: koehenkilöiden jotka käyttivät kreatiinihydrokloridia niin niiden krea pitoisuus oli 50% suurempi, kuin monohydraattia käyttäneillä ja he olivat myös keränneet 1,8kg suht. rasvatonta lihasta VIIKOSSA. Voisiko jutussa olla perää?
Luin saman artikkelin. Paino voi nousta 1.8kg, mutta se on sitten nesteitä.

Back
Ylös Bottom