Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Simppeli kysymys. Pari vuotta sitten alotin käymään salilla, mutta nyt pari kuukautta taukoo takana. Pikkuhiljaa alkaa aikaa olla taas ja motivaatio treenaamiseen on kova, joten entiseen malliin ajattelin jatkella kolme kertaa viikossa. Salin lisäksi futistreenit jotka on myös sen kolme kertaa viikkoon. Eli palkkareista olisin kysässyt että eikös tuo fastin muscle+ ole melko passeli ratkasu tässä tilanteessa? Mitään bulkki tai diettikautta ei ole käynnissä ja tavoitteet on niinkin yleiset kuin voima ja siinä sivussa toki lihasmassakin tervetullutta.

Tähän vielä odottelisin vastausta. Ja tosta jäi pois pituudet ja painot. Eli pituutta 175cm ja painoo tuossa 70kg paikkeilla.

Typerä kysymys: Onko nakit kuinka pahasta? Tulee noita kevyt nakkeja kiskottua 280g harvasa päivä. Rasvaahan noissa on vajaa 10% ja se nyt on vissiin sitä "huonoa rasvaa".. Entä banaanit sitten? Kun niitä menee muutama päivässä melkein. Siis ei tässä nyt millään sen kummemmalla dieetillä olla kun lihasta yritetään kerätä mut näyttää uhkaavasti maha kasvavan eniten näistä ruumiinosista :rolleyes:

Hyvä kiitos tästä. Olisko tälle sitten jotain vastaavaa tavaraa halvemmalla eri merkiltä?

Aika vastaavanlaisia settejä pystyy itse sekoittelemaan helposti. Ostat erikseen heraproteiinia, maltoa, kreatiinia ja glutamiinia. Mitään tiettyä en rupea mainostamaan, vaan etsimisen saat hoitaa itse.

Tuleehan noista könttänä isompi summa, mutta esimerkiksi kreatiini ja glutamiini kestää tosi pitkään ja malto on halpaa. Pidemmällä tähtäimellä tämmönen ratkasu on huomattavasti järkevämpi, kun noiden valmispakettien ostaminen.

Typerä kysymys: Onko nakit kuinka pahasta? Tulee noita kevyt nakkeja kiskottua 280g harvasa päivä. Rasvaahan noissa on vajaa 10% ja se nyt on vissiin sitä "huonoa rasvaa".. Entä banaanit sitten? Kun niitä menee muutama päivässä melkein. Siis ei tässä nyt millään sen kummemmalla dieetillä olla kun lihasta yritetään kerätä mut näyttää uhkaavasti maha kasvavan eniten näistä ruumiinosista :rolleyes:

Ei nuissa banaaneissa sen suurempaa vikaa ole. Sopivat erinomaisesti mm. reenin jälkeen otettavaksi koska sisältävät runsaasti nopeita hiilihydraatteja. Niin ja hedelmistähän nuo ovat niitä kaloripitoisimpia. Mä luulen kyllä että se sun kokonaisruokavalio ennemmin on syynä mahan kasvamiseen ku noi banaanit.
Nakeista en tiedä sen kummemmin mutta jos ne on pahoja terveydelle, niin veikkaanpa että mun elinpäivät alkaa olla luetut (sen verran ahkerasti on viime aikoina tullut Aito nakkeja syötyä)

Moikka,

Sekoitin maustettua Caseiinia 1d ja maustamatonta wheyta 1desi laitoin vettä reilusti ja kävin vessassa ja kun tulin takas niin yritin juoda mutta se oli muuttunut kovaksi mössöksi :wtf: kaadoin törkeästi lisää vettä ja sekoitin niin sain 1/4 osa mössöstä juotua kun loput olivat vielä kovana söseenä :hyper: Missä vika on onko sosiaalihuolto ollut vastuuton?

Nakkien heikkous on se, että niissä on ihan sairaasti suolaa. Paketista (tollanen kevyt nakki sisältää vajaa 2g/100g) taitaa tulla liki 5g, joka on muuten sydänliiton saantisuositus / päivä. Nakit on aika ravinneköyhää kamaa, joiden energiasta liki 60 % tulee rasvasta. Mä jättäisin hyllyyn.

Banaanit on ihan jees.. Kohtalaisen energiapitoinen hedelmä (keskikokoisessa n. 100 kcal). Dieetillä jengi varmaan karsii banaanien kulutusta, mutta muuten tosiaan ihan hyvä välipalan osa/ jälkkäri.

Jos pytyn kasvaminen huolestuttaa, niin laita vaikka viikon tai kahden ajalta kaikki suusta alas menny paperille, niin saat käsityksen siitä kuinka hevillä bulkilla olet.

Nakkien heikkous on se, että niissä on ihan sairaasti suolaa. Paketista (tollanen kevyt nakki sisältää vajaa 2g/100g) taitaa tulla liki 5g, joka on muuten sydänliiton saantisuositus / päivä. Nakit on aika ravinneköyhää kamaa, joiden energiasta liki 60 % tulee rasvasta. Mä jättäisin hyllyyn.

Banaanit on ihan jees.. Kohtalaisen energiapitoinen hedelmä (keskikokoisessa n. 100 kcal). Dieetillä jengi varmaan karsii banaanien kulutusta, mutta muuten tosiaan ihan hyvä välipalan osa/ jälkkäri.

Jos pytyn kasvaminen huolestuttaa, niin laita vaikka viikon tai kahden ajalta kaikki suusta alas menny paperille, niin saat käsityksen siitä kuinka hevillä bulkilla olet.

Kalkkunanakit eli atrian Kevyt Kalkkunanakit ! maistuu hyviltä eikä maku eroa normaalista nakista ja on 11.0 prodee ja ja 5 grammaa rasvaa sekä oli joku about 100kcal :) Maksaa abou 2€ ja 12 nakkia sekä 280gramman pakkaus.. "terveysnakki"

Kalkkunanakit eli atrian Kevyt Kalkkunanakit ! maistuu hyviltä eikä maku eroa normaalista nakista ja on 11.0 prodee ja ja 5 grammaa rasvaa sekä oli joku about 100kcal :) Maksaa abou 2€ ja 12 nakkia sekä 280gramman pakkaus.. "terveysnakki"
Välipalaksi kieltämättä aika suolainen hinta :)

Moikka,

Sekoitin maustettua Caseiinia 1d ja maustamatonta wheyta 1desi laitoin vettä reilusti ja kävin vessassa ja kun tulin takas niin yritin juoda mutta se oli muuttunut kovaksi mössöksi kaadoin törkeästi lisää vettä ja sekoitin niin sain 1/4 osa mössöstä juotua kun loput olivat vielä kovana söseenä Missä vika on onko sosiaalihuolto ollut vastuuton?

Sisältää edelleen sen vajaa 5g suolaa/ paketti. Mun on vaikee kutsua tollasta suolapommia terveysnakiks. Kokeile joskus laittaa vaikka aamupuuroon vastaava satsi suolaa.. Aika suolaista, sanoisin.

Toi suola on tosiaan noiden kevyt kalkkunanakkienkin akilleen kantapää. Mutta kyllä niitä tulee itsekkin silloin tällöin syötyä, jos ei tuppaa tekemään vaikka raejuustoa tai tonnaria mieli. Noi kun saa nopeasti paistettua, ja ovat sinapin kera todella hyviä. Mutta nakkeja ei kannata kyllä hirveän usein vedellä, oli ne mitä nakkeja tahansa, juuri tuon suolan takia.

Sisältää edelleen sen vajaa 5g suolaa/ paketti. Mun on vaikee kutsua tollasta suolapommia terveysnakiks. Kokeile joskus laittaa vaikka aamupuuroon vastaava satsi suolaa.. Aika suolaista, sanoisin.

Eli saa kätevästi kolmasosan päivän suolatarpeesta ;)

Niinpä, mitä vikaa siinä suolassa on? Miksi sitä pitää niin kauheasti vältellä? Aika paljon kuitenkin kovaa treenaava kaveri hikoilee ja suolantarve lisääntyy huomattavasti. Joku rohvessori osaisi tähän nyt varmaan jonkun kaavion piirtää tosta suolantarpeen noususta.

No voi paska. Suola pilaa kaiken :D On meinaan aivan sairaan hyviä nakit KYLMÄNÄ ja ketsupin kera. Vois syödä ikuisuuden mut pakki tulee aika täyteen jo tosta 10tsipaleesta tälläsel kyniksellä. Oon vaa tuijottanu haltioituneena tota protskun määrää nakeissa, ku 12g/100g ja ku 280g huuhtoo maidolla alas niin siitähän tulee jo mukava snacksi :D Mutta pitänee vähentää kun tota sydän- ja verisuonisairautta suvussa muutenkin ni ei suola hyväks ole.. Banskujen syöntiä huoletta jatketaan! :dance:

Onko kukaan talousvaan omistaja mitannut paljonko noin on lihaa atria hornet pakkauksissa? 550g on pakkauksen paino mut ainaki mutulla vois heittää jos et puolet ois luuta. Ilman vaakaa vaikea arvioida, joten jos jollain ois tarkempaa tietoa nii tulis tarpeeseen.

Kumpi palautusjuomaksi (ohjelmana Starting Strenght, jos sillä jotain merkitystä):

Fast Reco2

vai

Fast Hera80 + Fast MALTO6

Kumpi palvelee paremmin, vai onko tässä nyt vain järkeä valita se edullisempi vaihtoehto? Ja missä suhteessa noita kannattaa yleensä sekoitella?

Itse ostin justiinsa heraa ja maltoa. 1dl molempia + 4-5dl vettä ni tulee ihan toimiva palkkari kuulemma :) Ite laitoin ekaan koe drinkkiin 5dl vettä ni tuli vähän valjua ni kannattaa ehkä kokeilla 4dl, ainaki ite koklaan ens kerralla :D

Back
Ylös Bottom