Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Nyt pitänee kysäistä tämmönen juttu kun olen tässä iltasapuskaa väsäilemässä.
Ajattelin kokeilla rikkoa tuohon tonnikalan päälle kananmunan ja pistää koko sörsselin mikroon. Kypsyykö tuo muna siellä mikrossa vai mitä tapahtuu? Ei kai vaan poksahda? (ei huvittais alkaa kaapiin sitä mikron seinistä) :D

Elisiis... Maltossa on pitkäketjuisia hiilihydraatteja, sokerissa lyhyitä. Eivätkös juuri lyhytketjuiset ole niitä, jotka imeytyvät nopeammin, joka on tärkeää palautumisjuomassa..? Maltoa kuitenkin suositellaan palkkariin. Miksi? :wtf:

oon ollu 2 viikkoo tolla ihme zone ruokavaliolla enintään 99g hiilareita päivässä. syön 50-60g hiilareita per päivä. kuitenki niin tää on ihan uskomaton ruokavalio lisä energiaa aivan sairaasti ja kaikissa liikkeissä puntilla noussu tulokset vaikka paino putoo koko ajan. haluisinki tietää et pystyykö tällä ruokavaliolla kasvattaa lihasta? ku alan taas 2kuukauden päästä vetään massaa niin kiinnostas saada tietää asiasta.

Nyt pitänee kysäistä tämmönen juttu kun olen tässä iltasapuskaa väsäilemässä.
Ajattelin kokeilla rikkoa tuohon tonnikalan päälle kananmunan ja pistää koko sörsselin mikroon. Kypsyykö tuo muna siellä mikrossa vai mitä tapahtuu? Ei kai vaan poksahda? (ei huvittais alkaa kaapiin sitä mikron seinistä) :D

Kauan siä sitä siellä pidit? Kuulosti suht helpolta mielenkiintoselta :D

oon ollu 2 viikkoo tolla ihme zone ruokavaliolla enintään 99g hiilareita päivässä. syön 50-60g hiilareita per päivä. kuitenki niin tää on ihan uskomaton ruokavalio lisä energiaa aivan sairaasti ja kaikissa liikkeissä puntilla noussu tulokset vaikka paino putoo koko ajan. haluisinki tietää et pystyykö tällä ruokavaliolla kasvattaa lihasta? ku alan taas 2kuukauden päästä vetään massaa niin kiinnostas saada tietää asiasta.

Sehän on joku dieettijuttu eikä sillä lihaksia kasvatella,erottuvuus tulee esim.rintalihoissa paremmin esiin kun läski mahasta vähenee.

Kauan siä sitä siellä pidit? Kuulosti suht helpolta mielenkiintoselta :D

tuota noin, en tarkkaa aikaa muista mutta muutamia minuutteja (veikkasin kahdesta kolmeen minuuttiin)
Voihan sitä välillä vilkaista miten se muna on hyytynyt, itsellä jäi osa vetiseks mutta hyvää oli siitä huolimatta.
Tein siten että rikoin sen munan rakenteen ja sekoitin sen tonnikalan joukkoon (joukkoon vähän purjoa makua antamaan), jotta kypsyis pikasemmin.

Pystythän sä massaa hakemaan myös VHH ruokavaliolla, kuhan kokonaisuudessaan syöt enemmän kuin kulutat. Ei ne hiilarit ole millään tavalla välttämättömiä. Sijotat sen 100g hiilarii ennen treenii ja jälkeen ja muuten otat kalorit proteiineista ja rasvoista.

Kuinka sijoitat,voisitko antaa esimerkin kuinka syöt päivässä,vai onko jossain jotain ohjetta?

Kreatiinivarastot täyttyy vaan nopeemmin latausjaksolla, eihän siinä muuta. Kyllä ne sillä 5-10g päivässä täyttyy hiljaalleen kans.

Elisiis... Maltossa on pitkäketjuisia hiilihydraatteja, sokerissa lyhyitä. Eivätkös juuri lyhytketjuiset ole niitä, jotka imeytyvät nopeammin, joka on tärkeää palautumisjuomassa..? Maltoa kuitenkin suositellaan palkkariin. Miksi? :wtf:

Ei oikeastaan. Fruktoosi on lyhytketjuinen, mutta imeytyy erittäin hitaasti. Malto pidempiketjuinen, mutta imeytyy erittäin nopeasti.

Ja ei, imeytymisnopeudella ei ole mitään merkitystä, ellei tee vähintään kahta kovaa treeniä päivässä.

Ja malto on halpaa ja kätevää nauttia treenin jälkeen, sen takia sitä vedetään. Ja usein ei ole ruokahalu niin korkealla treenin jälkeen, että voisi vetää riisiä.

tuota noin, en tarkkaa aikaa muista mutta muutamia minuutteja (veikkasin kahdesta kolmeen minuuttiin)
Voihan sitä välillä vilkaista miten se muna on hyytynyt, itsellä jäi osa vetiseks mutta hyvää oli siitä huolimatta.
Tein siten että rikoin sen munan rakenteen ja sekoitin sen tonnikalan joukkoon (joukkoon vähän purjoa makua antamaan), jotta kypsyis pikasemmin.

Okei. Pitää kokeilla :)

Kokeille ihmeessä. Helppoa, nopeaa ja varmasti maittavaa :kuola:

edit. mausteeksi vaikka cajunmaustetta ja valko- tai mustapippuria

Mites ton palkkarin kans, ei oo varmaan mitään haittaa kun sheikkailin sen valmiiks ja pistin jääkaappiin venaa ku tuun salilta? :david:

Pystythän sä massaa hakemaan myös VHH ruokavaliolla, kuhan kokonaisuudessaan syöt enemmän kuin kulutat. Ei ne hiilarit ole millään tavalla välttämättömiä. Sijotat sen 100g hiilarii ennen treenii ja jälkeen ja muuten otat kalorit proteiineista ja rasvoista.

kiitos tiedosta. täytyy ainaki testaa, ku tästä ruokavaliosta tulee ihan sairaan energinen olo. ku oon kärsiny masennuksesta niin se lähti pois :)

Kiinnostas tietää millasilla suhteilla ihmisten makroravinteet on kun te ootte dieetillä? Itellä tänään on p 36%, h 29%, r 35%. Onko millset suhteet? Yleensä mulla aina lähes samat joka päivä.

Ihan ok, jos et käytä kreatiinia. Jos käytät, sekoita palkkari vasta kun juot sen.

Mikä idea tässä on takana? Ite sekotellu valmiin leaderin palkkarijauheen aina himassa ja ottanu salille mukaan, pitäskö tehä toisin? Joku pari grammaa taitaa olla kreaa tossa / annos.

Back
Ylös Bottom