Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

mitä helkkarin vikaa maapähkinöissä on?
t: päivittäin kourallisen kiskova

piti ihan nopeasti tarkistaa, etten puhunut pehmosia. Ja näinhän siinä kävi, että olin vain osittain oikeassa. Maapähkinät sisältävät siis vain yksinkertaisesti vähemmän näitä hyviä rasvoja kun oikeat pähkinät, ja maapähkinöissä esiintyy ilmeisesti myös melko usein jotain aflatoksiinia (maksamyrkkyä), koska niitä viljellään niin hemmetisti, ja laaduntarkkailu on vaikeata. Yleinen suositus olikin, että kyllä maapähkinöitä saa syödä, mutta kannattaa pääosin suosia oikeita pähkinöitä, jos niitä terveydellisistä syistä syö.

Eli väärä hälytys, koska tuskin kukaan niitä syö kulhollisen kerrallaan.

Miksi painoni heittelee niin paljon. Eka oon 1.5kg painavampi ja toisena päivänä 1.5kg laihtunu, vaikka syön omasta mielestäni suht säännöllisesti. Ja syön aina mahan täyteen, ellen oo lähössä treenaamaan.

Miksi painoni heittelee niin paljon. Eka oon 1.5kg painavampi ja toisena päivänä 1.5kg laihtunu, vaikka syön omasta mielestäni suht säännöllisesti. Ja syön aina mahan täyteen, ellen oo lähössä treenaamaan.

Paino kannattaa mitata vaikka aamusin herättyä vessassakäynnin jälkeen,jostain luin että jopa vaaka kannattaa laittaa samaan paikkaan,ja tsekata et on samankaltanen vaatetus joka kerta.

ootko varma ettei vaa'an lukemat heittele, ittellä on dgitaalinen vaaka, eikä niihin lukemiin kyllä voi aina luottaa.
nesteet yms. voi myös aiheuttaaa noita heittelyjä.
e. no perkele :D

Okei, kiitti avusta, itellä on just digitaalivaaka :D on myös sellainen vanha vaaka mutta se on rikki ja näyttää ihan mitä sattuu..

Okei, kiitti avusta, itellä on just digitaalivaaka :D on myös sellainen vanha vaaka mutta se on rikki ja näyttää ihan mitä sattuu..

ittellä on käyny usein niin että jos pari kome kertaa menee siihen peräjälkeen niin voi tulokset näyttää ihan mitä tahansa (johtuuko sitten siitä että pattereista alkaa tehot loppuun, tiedä häntä)

ittellä on käyny usein niin että jos pari kome kertaa menee siihen peräjälkeen niin voi tulokset näyttää ihan mitä tahansa (johtuuko sitten siitä että pattereista alkaa tehot loppuun, tiedä häntä)

joo no mul on sellanen, että jos menee paljain jaloin nii se muka jotenkin näyttää rasvaprosentit yms. :D humpuukkia sanon minä.

joo no mul on sellanen, että jos menee paljain jaloin nii se muka jotenkin näyttää rasvaprosentit yms. :D humpuukkia sanon minä.

no helkkari.. mulla on varmaan sama vekotin,
laskee muka kaiken maailman kehonkoostumukset sun muut

e. en oo kylläkään testannut

Niin noista BCAA:sta viel sen verran.. Eli voisko joku viisaampi tarkentaa noita määriä. Elis ko. ostamani tuote (3 tabua) sis. 3,3 g bcca:ta, joista L-Leusiinia 1,65g, L-Isoleusiini ja L-Valiini0,825g. Riittäkö tuo määrä vai miten paljon sitä voisi nostaa päivässä. Jos joku viittis vastata. Thanks

Aattelin hankkia jotain proteiinijauhoja, joita voisi sekoittaa juomapullon veteen. Tietäisikö joku jotain hyvää ja edullista, jossa on paljon proteiinia? Myydäänkö esim. prismassa sellaisia? Olen nähnyt siellä jotain, myös citymarketeissa.

Itse en tiedä noista sen kummemmin, ja askarruttaa että onko niistä edes paljoonkaan hyötyä? Ruokaa vedän niin paljon kuin napa vetää, että riittääkö se lihasten kasvattamiseen? Haluaisin kuitenkin kehittyä mahdollisimman nopeasti, niin kuin jokainen. :)

Aattelin hankkia jotain proteiinijauhoja, joita voisi sekoittaa juomapullon veteen. Tietäisikö joku jotain hyvää ja edullista, jossa on paljon proteiinia? Myydäänkö esim. prismassa sellaisia? Olen nähnyt siellä jotain, myös citymarketeissa.

Itse en tiedä noista sen kummemmin, ja askarruttaa että onko niistä edes paljoonkaan hyötyä? Ruokaa vedän niin paljon kuin napa vetää, että riittääkö se lihasten kasvattamiseen? Haluaisin kuitenkin kehittyä mahdollisimman nopeasti, niin kuin jokainen. :)
edit. ei mitään

Proteiinijauhoa pulloon ja vettä ennen nauttimista. Proteiini on lihasten rakennusaine. Kokonaiskalorit ratkaisevat myöskin. N. 1,5-2g/kg/vrk proteiinia ja hyvä tulee. Vähemmälläkin lihakset kasvavat. Ota rennosti, syö paljon, treenaa järkevästi ja nuku. Se on siinä. Kohta on niin isot habat, että pitää tehdä halkiot t-paidan hihoihin.

Riippuu aika pitkälti kuinka paljon energiaa tulee ruuistas luonnollisestin ja muustakin kuin pelkästä proteiinin määrästä. Proteiinia voi tulla tarpeen, mutta jos energiaa tulee muista liian vähän niin heikoilla mennään. Lihapiirakat, voipatongit ja jotkut valmiskeitot ei ihan parasta mahdollista sapuskaa ole salihommia ajatellen, mutta jokainen tyylillään. Ei näkyny linkin takaa kun jotain keittoja ja muita tillustuksia..:D

Niin noista BCAA:sta viel sen verran.. Eli voisko joku viisaampi tarkentaa noita määriä. Elis ko. ostamani tuote (3 tabua) sis. 3,3 g bcca:ta, joista L-Leusiinia 1,65g, L-Isoleusiini ja L-Valiini0,825g. Riittäkö tuo määrä vai miten paljon sitä voisi nostaa päivässä. Jos joku viittis vastata. Thanks

Leusiinin anabolinen vaikutus saadaan noin 3-4 gramman päiväannoksella eli tuplat tuohon. Sen muuten saa helposti proteiinipitoisesta ruoastakin, muiden aminojen ja ravinteiden lisäksi.

Ota rennosti, syö paljon, treenaa järkevästi ja nuku. Se on siinä.

Tämä vastaus olisi oikea n. 91.538% kysymyksistä :).

Back
Ylös Bottom