Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko siitä paljon haittaa, jos menee tonne 187,5g puolelle?

enpä usko että tuosta haittaa on.
kuitenkin liiallinen määrä (mikä se sitten on) proteiinia varastoituu ihan samanlailla rasvaksi kuin mikä tahansa muukin ja olen kuullut että rasittaa myös munuaisia

enpä usko että tuosta haittaa on.
kuitenkin liiallinen määrä (mikä se sitten on) proteiinia varastoituu ihan samanlailla rasvaksi kuin mikä tahansa muukin ja olen kuullut että rasittaa myös munuaisia
No ei se proteiini varastoidu rasvaksi vaan se ylimääräinen energia mikä siitä syödystä ruuasta saadaan?
Eikä nyt varmaan kannata pelotella millään munuaisien rasituksella, kun pelkällä mututiedolla olet liikenteessä.

No ei se proteiini varastoidu rasvaksi vaan se ylimääräinen energia mikä siitä syödystä ruuasta saadaan?
Eikä nyt varmaan kannata pelotella millään munuaisien rasituksella, kun pelkällä mututiedolla olet liikenteessä.

jaa, mä tosiaan luulin että tuo pitää paikkansa, ei kannata ilmeisesti sitten uskoa kaikkea mitä lukee.

Mä muistan kyllä lukeneeni, että terveet munuaiset kestää hyvin jopa 4g proteiinia/painokilo. En tosin pane omiani pantiks siitäi, että tuo tieto, tai mikään muukaan koskien tota proteiini/munuaisjuttua on totta. Ammattilaiselta tuotakin olisi varminta kysyä.

Ruokaaa

Nyt tapahtuu ns. korkkaus ! :D

Ja itse asiaan. Olisiko jollakin mahdollisesti valmiina sellaista ruokailu ohjelmaa, joka kestää aina viikon kerrallaan ja sisältää 1800 - 2100 kcal / päivä ja tarkat ruoka-aineet ja määrät!!! tarkoituksena ois saada vähän rasvaa poissa ja lihasnäkyvyyttä paremmaksi näin kesää ajatellen ;D. Kalorikulutus.fi n laskuri antoi päivälliseksi kulutukseksi 2706 kcal reenipäivänä ja 2236 kcal lepopäivänä.

Kiitos jo etukäteen !!

178: -Miten olis arvaus siitä, että sillä normiruualla saa samalla mahansa täyteen ja se sisältää ihan eri mikroravinteita huomattavasti enemmän ja monipuolisemmin kuin proteiinilisät, joiden on tarkoitus olla lisäravinteita, ei pääasiallisia proteiinin lähtietä. Ruuasta kun nyt tarvis saada hieman muutakin kuin sitä proteiinia, vaikka se aloittavalta kolistelijalta joskus meinaa unhoittuakkin. Olikohan riittävän tieteellisesti ilmaistu?

"Onko mitään tieteellistä selitystä sille, että miksi normaali ruoasta se proteiini pääosin kannattaa ottaa? Jos kuitenkin samaa proteiinia on kyseessä."

178: -Miten olis arvaus siitä, että sillä normiruualla saa samalla mahansa täyteen ja se sisältää ihan eri mikroravinteita huomattavasti enemmän ja monipuolisemmin kuin proteiinilisät, joiden on tarkoitus olla lisäravinteita, ei pääasiallisia proteiinin lähtietä. Ruuasta kun nyt tarvis saada hieman muutakin kuin sitä proteiinia, vaikka se aloittavalta kolistelijalta joskus meinaa unhoittuakkin. Olikohan riittävän tieteellisesti ilmaistu?

"Onko mitään tieteellistä selitystä sille, että miksi normaali ruoasta se proteiini pääosin kannattaa ottaa? Jos kuitenkin samaa proteiinia on kyseessä."

Noniin.

Eipähän tuollaien asia unohdu. Mietinkin sitä, mutta kyse oli nyt proteiinista, ei yleisesti ruoasta.

Ja treeni forumilla ei edes ole peruskysymykset osiota, joten tänne pitää kirjoitella olettaen jokaisen kysyjän olevan aloittelija.

Selasin finelin sivuja ja hämmennyin asia, joka mietitytti minua aikasemmin. Joskus luulin viisaana, että viinapullon vetäminen perus kaljatolvarin sijasta olisi viisaampaa koska litroina tulee huomattavasti vähemmän kamaa (junou kaljamaha). No luin sitten noita arvoja myöhemmin ja huomasin, että käytännössä samat kalorimäärät tulee, koska alkoholin määrä on about sama eli plusmiinus nolla olisi kaloreiden suhteen. No äsken tosiaan tuolla finelin sivuilla noita taas vilkuilin ja huomasin tälläsen asian, että kaljassa olisi imeytyvää hiilaria jonkun verran, mutta kirkkaissa ei ollenkaan? Onko tällä minkäänlaista positiivista vaikutusta, jos haluaa sellasta hakea kyseisestö jalosta harrastuksesta? Varsinkin, jos haluaa alottaa ketodieetin ja repsahtaa yhden hienon tapahtuman takia.

Selasin finelin sivuja ja hämmennyin asia, joka mietitytti minua aikasemmin. Joskus luulin viisaana, että viinapullon vetäminen perus kaljatolvarin sijasta olisi viisaampaa koska litroina tulee huomattavasti vähemmän kamaa (junou kaljamaha). No luin sitten noita arvoja myöhemmin ja huomasin, että käytännössä samat kalorimäärät tulee, koska alkoholin määrä on about sama eli plusmiinus nolla olisi kaloreiden suhteen. No äsken tosiaan tuolla finelin sivuilla noita taas vilkuilin ja huomasin tälläsen asian, että kaljassa olisi imeytyvää hiilaria jonkun verran, mutta kirkkaissa ei ollenkaan? Onko tällä minkäänlaista positiivista vaikutusta, jos haluaa sellasta hakea kyseisestö jalosta harrastuksesta? Varsinkin, jos haluaa alottaa ketodieetin ja repsahtaa yhden hienon tapahtuman takia.

Viinan juonti ketollahan on vaarallista. En lähtis tosta hirveesti positiivisia asioita hakemaan koska mitään positiivistahan siinä ei ole.
Tarkotan nyt sitä että ei sillä ole paskan väliä dietin suhteen onko se viinaa vai kaljaa.

Noniin.

Eipähän tuollaien asia unohdu. Mietinkin sitä, mutta kyse oli nyt proteiinista, ei yleisesti ruoasta.

Ja treeni forumilla ei edes ole peruskysymykset osiota, joten tänne pitää kirjoitella olettaen jokaisen kysyjän olevan aloittelija.

Tämä olikin ravinto-osio, ei aloittelijoiden. :david:

Syklitän dieettini seuraavasti. 4 viikkoa melko vähähiilarista 500-1000kcal miinuksella, ja tämän jälkeen 2-3 viikkoa +-0 kaloreilla. Sitten samaa toistetaan niin kauan kun on tarvis. Ideana on treenata ohjelman syklin 4 ekaa "kevyempää" viikkoa miinuksilla, ja kun aletaan lähestymään ns. kovia rautoja, niin yritetään saada kroppa palautumaan hieman paremmin.

Onko järkeä?

Jos haluut säästellä voimatasoja dietin aikana niin kannattaa vaan vetää koko dietti -500 ilman mitään +-0 vaiheita. Jos haluat taas nopeasti sitä painoa alas niin -1000 siihen saakka että paino on siinä missä sen halutaan olla. Kovissa miinuksissa ne voimatasot saattaa pitkällä aikavälillä kärsiä.

Mahtaakohan appelsiinien syönnissä olla jotain maximi määrää päivässä? Onko niitä hedelmiä muutenkaan hyvä syödä ihan tolkuttomia määriä päivässä kun nousee nuo hiilari lukemat taivaisiin. Dieetillä kun olen niin aattelinpa kysäistä :D. Itse tykkään appelsiineista niin kovin että voisin syödä niitä vaikka 10 päivässä.

Back
Ylös Bottom