Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tää saattaa nyt mennä hieman hifistelyksi ja hölmöilyksi, mutta katselin tuossa täysjyväspelt -pastan ja torinon proteiinipastan hiilarimääriä. Täysjyväspeltissä 75 g ja tuossa proteiinipastassa 53 g. Mikä tuon noinkin suuren eron selittää? Onko tuolla erolla loppupeleissä mitään merkitystä? En muutenkaan mätä pastaa kerralla kuin noin desin verran (keittämätön)...

Täysjyväspeltissä 75 g ja tuossa proteiinipastassa 53 g. Mikä tuon noinkin suuren eron selittää?

Se, että siinä proteiinipastassa on proteiinia. Siksi sen nimi on proteiinipasta. Kun lasketaan yhteen niissä olevat proteiini, rasva ja hiilihydraatit, niin grammamäärä/100g on varmaan molemmissa jokseenkin sama, missä suhteessa noita sitten esiintyy vaihtelee.

Milläs korvata venhäjauho esim. jauhelihakastikkeessa?
Itse käytän vehnäjauhoja, mutta yleensä täysjyvää. Eipä sinne tosin kauheaa määrää niitä jauhoja mene jos kastiketta suurustaa, joten mun mielestä aika sama mitä siihen suurusteeseen käyttää.

Itse käytän vehnäjauhoja, mutta yleensä täysjyvää. Eipä sinne tosin kauheaa määrää niitä jauhoja mene jos kastiketta suurustaa, joten mun mielestä aika sama mitä siihen suurusteeseen käyttää.

Vähä samaa ajattelin, mutta jos olisi löytyny joku perus jauho tai jotain mitä omasta kaapista olisi löytynyt niin olisi voinut korvata.

moi

tietääkö porukka kuinka laadukasta tavaraa toi proteiinipasta on ? itse en oo viittinyt ostaa ku hinta on aikas korkea verrattuna saman perheen muihin tuotteisiin. kannattaako tohon juurikaan panostaa mikäli syö runsaasti muuta proteiinipitoista ravintoa kuten maitorahkaa, raejuustoa, juustoa, maitoa, lihaa, kanaa, tonnikalaa jne jne jne, vai meneenkös tollasen ostaminen lähinnä hifistelyn puolelle?

^
Mitä meinaat laadukkaalla. Maku on ainakin kohdallaan mun mielestä. Eipä tuo vielä mua ole konkurssiin ajanut, kun yhdestä pussista saa lisukkeet varmaan 8-10 ateriaan yhdelle henkilölle. Tiiä sitten onko tuosta extraproteiinista mitään hyötyä. Mun mielestä viljatuotteissa tärkeintä on kuidun määrä.

Proteiinipastan hyödyllisyydestä ja laadusta en minäkään uskalla mitään sanoa, mutta hyvää se ainakin on. Mä syön pastaruokia enemmän kuin laki sallii ja käytänn hyvin usein proteiinipastaa. Enkä usko sen miltään kannalta ainakaan huonoimman mahdollisen valinnan olevan... Hintaahan tuolla on, mutta toisaalta hintaero laadukkaaseen "normaaliin" pastaan on vielä ihan kohtuullinen ja halpismakaronit mä jätän joka tapauksessa muiden syötäviksi.

Minkä syöntiä kannattaa ehdottomasti välttää, onko sellasia aineita jotka estaa protskun ja muiden lisäaineiden imetymistä? Itse syön Fastin Muscle +, ja tulee samaan aikaan syötyä millon mitäkin esim: Colaa, Sulaata, Mässyä, Hampurilaiset, Pizzat jne...

Jos on samana päivänä punttisalitreeni ja sit heti sen jälkeen tunnin koristreeni, niin missä vaiheessa kannattaa ottaa palautusjuoma? Heti salin jälkeen vai vasta koriksen jälkeen?

siis

joo laadulla nyt tarkoitin lähinnä sitä että poikkeaako kyseinen tuote muista täysjyvätuotteitsta lähinnä muutoin kuin prot osalta. hyvää se varmasti on sitä en kiellä. itse tulee kans kulutettua tota pastaa aika urakalla elikkäs ei viittis joka toinen päivä kiikuttaa tollasii nyssyköitä kotiin.

Vastatkaa joku tähän kysymykseeni:

Minkä syöntiä kannattaa ehdottomasti välttää, onko sellasia aineita jotka estaa protskun ja muiden lisäaineiden imetymistä? Itse syön Fastin Muscle +, ja tulee samaan aikaan syötyä millon mitäkin esim: Colaa, Sulaata, Mässyä, Hampurilaiset, Pizzat jne...

Kiitos vastauksesta etukäteen.

Vastaus: kaiken tämänkaltaisen paskan

Jos ruokavalio muuten koostuu pelkästään huonosta rasvasta ja nopeista hiilareista, niin ei siinä mitkään muscleplussat paljoa päivää pelasta, voi elämän kevät sentään...

Pointti oli siinä että vaikuttaako mikään kyseisistä aineista protskun imeytymiseen

edit. lopeta se elämänkeväily.

Pointti oli siinä että vaikuttaako mikään kyseisistä aineista protskun imeytymiseen

Miten ihmeessä ne siihen vaikuttaisi? Valitettavasti myöskään se proteiini ei estä tuon paskan imeytymistä.

Hiilihydraatit voivat jopa nopeuttaa proteiinin imeytymistä, rasva taas hidastaa sitä.

Listaltasi (sokerillinen) kola ja karkit ovat täynnä hiilaria, loput taas rasvapommeja. Kokonaisuuden kannalta roskaruoka kannattaisi jättää mahdollisimman vähiin ihan riippumatta siitä miten se teoriassa vaikuttaa jonkun protskudrinkin pienen proteiinimäärän imeytymiseen.

Miksi?

Hiilihydraatit voivat jopa nopeuttaa proteiinin imeytymistä, rasva taas hidastaa sitä.

Listaltasi (sokerillinen) kola ja karkit ovat täynnä hiilaria, loput taas rasvapommeja. Kokonaisuuden kannalta roskaruoka kannattaisi jättää mahdollisimman vähiin ihan riippumatta siitä miten se teoriassa vaikuttaa jonkun protskudrinkin pienen proteiinimäärän imeytymiseen.

Miksi?

Okei kiitos tiedosta, enhän minä nyt niitä jatkuvasti syökkään, mutta piti kysyä miten haitallista on syödä " herkkuja " " bodaamis kauden " aikana..

Joo aina välillä ei tee kuin hyvää ainakin mielelle pitää kunnon mäkki-karkki-sipsi mättöpäivä.
Muotoilit vain kysymyksesi siten, että kuulosti kuin olisit ruokavaliosi rakentanut hamppareilla ja colalla :)

Ja kun täällä nyt noista ruokavalioista kysellään niin laitetaanpas myös oma lista esille kun tänään taas jaksoin pitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa pitää. Eli miltäs moinen setti vaikuttaa:

Aamupala:
2x puikula täysjyväruis + päällä reippaasti kinkkua.
Ehrmann rahka, Banaani, 2dl kevytmaitoa.
......
Välipala:
Gainomax
......
Lounas:
3 isoa perunaa. Reippaasti kermaista hirvenlihakastiketta päälle. Oiskohan siihen sattunut lihaa n. 200g
Jälkkäriksi jäisiä mustikoita 2dl :D
......
Välipalaksi ehrmann rahka, elovena välipalakeksi ja taas niitä mustikoita se desilitra.
......
Lisää välipalaa:
Gainomax
......
Päivällinen:
Sama setti kuin lounaalla.

Nyt tässä koneella istuessa on vieressä vielä 100grammaa manteleita ja välipalakeksi. Iltapalaksi meinasin tuossa parin tunnin päästä kiskoa viitisen kananmunaa ja kevytmaitoa.

Bulkilla siis yritetään olla ja gainomaxeja tulee vedeltyä kun sain halvalla :rock:

Back
Ylös Bottom