Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko täysmaito jotenkin huonompaa maitoa kuin kevytmaito? Tarkoitan, onko siinä jotain muuta eroa kuin rasvan(samalla kaloreiden) määrä? Onko maidossa nyt sitä hyvää vai huonoa rasvaa, Finelin rasva-taulukosta en saa mitään selkoa termihirvitysten takia.

Eli olen 173cm ja painan jojoillen 67kg:n ja 70kg:n välillä. :) Tarvitsisiko hommata jotain lisäravinteita? Vai mitä tuolla lisällä tarkoitat Upii? Suurempia annoksia?

Eli olen 173cm ja painan jojoillen 67kg:n ja 70kg:n välillä. :) Tarvitsisiko hommata jotain lisäravinteita? Vai mitä tuolla lisällä tarkoitat Upii? Suurempia annoksia?
Lisäravinteina et tarvise muuta kuin palkkarin(malto+hera+kreatiini) mielestäni. Upii tarkoittaa luultavasti sitä että SYÖ enemmän!

Sellanen kymysys että oisiko täällä missään sellaisia ns esimerkki ruokavalioita, koska suoraan sanottuna minun ruokavalioni on per***stä.. pituutta löytyy 180cm ja painoa 98kg en ole mitenkää ihmeellisen "pullea" mutta kyllä sitä rasvaakin löytyy, ruumiinrakenne tosi jykevä puolet painosta varmaan tuo jalkalihakset kiitos tennis,jääkiekko :D elikkä ruokavalio pitää saada kuntoon! ettei se salilla käyntikin mene harakoille koska lihasta haen mutta en enempää massaa koska sitä löytyy ihan tarpeeksi, tarkoitus olisi suurimmat läskit saada niitten lihaksien päältä pois ja sitten myös sitä lihasta ;) ja se vielä tähän että fläsää ei enään! HELPME

Paljonkohan suunnilleen on proteiinia isossa kanakoivessa ilman luita ja suurimpia läskejä, jos nyt ei ihan tarkkaan kalua sitä lihaa siitä? Uunissa paistettu puoltoista tuntia. Mikähän olisi keskiarvo? Koivet on lidlin joita on kolme isoo koipee paketissa marinaadeineen.

Ajattelin alkaa sekoittelemaan omaa palkkaria sen sijaan, että ostaisin valmista. Kävin hakemassa pussin fastin hera80 ja mass blasteria mut nyt en sitten osaa päättää, että millä mittasuhteilla noita kannattais alkaa sekoittelemaan. Olisko se sitten 2dl(100g) mass blasteria ja 1dl(30g) heraa vai miten? Niin ja paino on 75kg.

Miten muuten on kannattaako juoda samalla kun syö vai ruuan jälkeen ja ennen sitä?
Joskus aikoja sit lukasin halmeen treeni opuksesta että ruoan imeytyminen on parempi jos juo vasta sen jälkeen ja ennen sitä. Itse olen tehnyt noin jo muutaman vuoden mut onko sillä sitten merkitystä kauheesti, miten pakkislaiset tekevät?

Riittääkö 1 pussi heraa neljään kiloon mass blastia? :D
_Riittää_
No riippuu mitä sä siitä haluat. Voit sä sinne sekottaa vaikka kolme pussia. Kyllähän tuo soveltuu palkkariksi ilman mitään heralisäyksiä. Jos sä enempi proteeinia sinne haluat niin itse sekoittaisin ainakin sinne ämpäriin.
Jos sä haluut itte alkaa sekotteleen niin mikset osta maltoa ja heraa?

Olen 170cm, painan 50kg kysyisin saanko riittävästi proteiineja lihas, massakasvuun ja muita ravintoaineita jos syön näin

Klo 7: Puuroa, jonka päällä sokeria ja raejuustoa 60g.
klo 11: Kouluruoka ja 2 lasillista maitoa
Klo 16: Keittoa jossa perunaa, pastaa, ja jotain lihaa esim kanaa, tai nautaa + raejuustoa 80g
Klo 19: 3 viipaletta kinkkua, raejuustoa 100g, lasillinen maitoa
klo 21: Hamppari + lasillinen maitoa

_Riittää_
No riippuu mitä sä siitä haluat. Voit sä sinne sekottaa vaikka kolme pussia. Kyllähän tuo soveltuu palkkariksi ilman mitään heralisäyksiä. Jos sä enempi proteeinia sinne haluat niin itse sekoittaisin ainakin sinne ämpäriin.
Jos sä haluut itte alkaa sekotteleen niin mikset osta maltoa ja heraa?

Jooh koitan sitä 1pussin sekottamista siihen ämpäriin. Kauheella kiireellä tänään yritin koota palkkarin ainekset niin tottakai malto unohtu kokonaan, noh ehkä sit ku toi ämpäri on tyhjennetty. Kiitoksia paljon!

Tota seosta vissiin 2dl pitäis sekottaa sitten, huh huh olispa tää ravintopuoli yhtä helppoa ku reenaaminen :puntti:

Olen 170cm, painan 50kg kysyisin saanko riittävästi proteiineja lihas, massakasvuun ja muita ravintoaineita jos syön näin

Klo 7: Puuroa, jonka päällä sokeria ja raejuustoa 60g.
klo 11: Kouluruoka ja 2 lasillista maitoa
Klo 16: Keittoa jossa perunaa, pastaa, ja jotain lihaa esim kanaa, tai nautaa + raejuustoa 80g
Klo 19: 3 viipaletta kinkkua, raejuustoa 100g, lasillinen maitoa
klo 21: Hamppari + lasillinen maitoa

Ota mukaan tonnikalaa ja rahkaa.

No siin on 258g proteiinia, 320g hiilareita ja 189g rasvaa..
Ei tosta paljoo voi mitn sanoo ku ei tiedä mitä haet :david:
No massaa haetaan, ja massakausi on aloitettu, että massakauteen nähden niin onko lupaavalla suunalla,kaloreita on yleensä per päivä about 3,5k-4k
Niin ja pituus 173 paino 66

Back
Ylös Bottom