Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitä vitamiineja, hivenaineita 14 kesäselle:david:judokalle suosittelette? Puolen vuoden päästä kuntosalille kun täytän 15 ja nyt tarkoitus vähän kiristää kuntoa sitä varten. Myös palautusjuomaa oon katellu, mutta en uskalla ostella kun ei tiedä mikä sopii mun ikäselle. :kippis1: Asiallisia vastauksia ja vastaa vain jos tiedät, kiitos.

Palautusjuomat sun muut protskut voit ihan huoletta ostaa. Ei niistä mitää vaaraa ole. C-vitamiinia saat ihan hedelmistä. Sit ottasin joka aamu kalaöljyä/kalanmaksaöljyä. Ei välttämättä ihan aluks kannata ottaa tota syömistä hirveen vakavasti ettei mee sit into koko hommaa. Joku viisampi voi jatkaa noista vitamiineista ja hivenaineista.

Kiitos ketkuttaja nopeasta vastauksesta. Onko mitään tuotteita jota osaisitte ehdottaa palautusjuomaksi ja juuri noiksi vitamiineiksi? Ei mieluusti mahdottoman hintasia. Kalaoljyä joo on tullut jo otettuakin.

UFS Malto sekä UFS Whey. Itse tosin käytän Mass Recovery nimistä palkkaria tällä hetkellä, mutta tuossa on myöskin halpa vaihtoehto.

Oma kysymys, onko Light/Zero-kolat oikeasti jotenkin terveellisempiä? Ilmeisesti sokeri tuppaa kertymään vatsalle nopeasti niin siinä mielessä ainakin?
Entä noiden kolajuomien kofeiini(pitoisuus), voiko ne oikeasti vaikuttaa pirteyteen?

tietämätön

kuinka paljon te yleensä otatte päivittäin öljyä, tai mikä olis sellainen kohtuullinen määrä?
etenkin jos tavoitteena on kasvattaa lihasmassaa...
kiitos jo etukäteen jos viitsinette vastata tähän kysymykseen.

UFS Malto sekä UFS Whey. Itse tosin käytän Mass Recovery nimistä palkkaria tällä hetkellä, mutta tuossa on myöskin halpa vaihtoehto.
Tänään ajattelin hakea UFS-kaupasta nuo UFS Maltot ja wheyt. Eli otanko vain harjoitusten jälkeen palkkarina? Harjoitukset on tällä hetkellä 3 kertaa viikossa ja ajattelin noi jauhot lantrata veteen(tai maitoon? kumpi parempi?).

Tänään ajattelin hakea UFS-kaupasta nuo UFS Maltot ja wheyt. Eli otanko vain harjoitusten jälkeen palkkarina? Harjoitukset on tällä hetkellä 3 kertaa viikossa ja ajattelin noi jauhot lantrata veteen(tai maitoon? kumpi parempi?).
sekoita veteen jos teet palkkarin niistä, koska maito hidastaa imeytymistä liikaa. mun mielestä järkevällä ruokavaliolla ei tarvi kuin palautusjuoman.. mulla ainaki tulee ruoasta riittävästi proteiinia.

Oon tässä viime viikolla aloittanut saliharrastuksen ja olen myös koittanut syödä kunnolla. Pientä ruokapäiväkirjaa kirjoittelin ja haluaisinkin kuulla siitä teidän mielipiteitä.

Torstai 13.8.2009

aamupala 11:00
1dl kaurahiutaleita
250g ehrman maitorahkaa
loraus mehukeittoa
1 ruispala, molemmat puoliskot
pari leikkelettä

1. lämmin ruoka 14:00
2,5dl tummaa makaronia
200g jauhelihaa
1 ruispala, molemmat puoliskot
pari leikkelettä
3dl maitoa

välipala 17:30
1 purkki raejuustoa
1 purkki tonnikalaa

2. lämmin ruoka 21:00
2,5dl tummaa makaronia
200g jauhelihaa
3dl maitoa

Suunilleen tollanen satsi on tullu syötyä joka päivä. Yksi ateriahan siinä on liian vähän, mutta en oikein tiedä mihin kohtaan jotain pitäisi lisätä. Lämmintä ruokaa en juurikaan tuon enempää pysty syömään.

Lisäksi tonnikalaan en aio enää koskea. Sitä ei saa alas ellei kisko samalla reilua litraa vettä. Eli tonnikalan tilalle tarvis jotain muuta.

Läskittömiä painokiloja on varmaan 70-73 ja pituutta on 188cm.

Mahdollisimman halvalla pitäisi myöskin päästä, koska opiskelijabudjetilla ollaan liikenteessä.

EDIT: Treenipäivinä vedän tietysti palautusjuoman (fastin 1dl malto, fastin 1dl hera).

Menenpäs kohta kauppaan etsimään jotain pähkinöitä. Nyt taffelin Suolapähkinöitä pussillinen mennyt ja tälläinen Coctail menossa. Pitääkö tuota noiden suolaa pelätä?

Menenpäs kohta kauppaan etsimään jotain pähkinöitä. Nyt taffelin Suolapähkinöitä pussillinen mennyt ja tälläinen Coctail menossa. Pitääkö tuota noiden suolaa pelätä?

Eikai sitä tarvitse pelätä. mutta helvettisoikoon kohtuus kaikessa?!? Toi suolapähkinäpussi 200g = 1280kcal + coctail 200g = 1110kcal summa 2390kcal, kerrallako noi vedit?

Tekeekös porukat munakasta iltaisin? Mitä tuohon kannattaisi laittaa? Itse tein juuri ja laitoin
3 munaa, maitoa, raejuustoa, paprikaa ja kinkkua. Ihan syötävää mutta ei mitään herkkua.
Miten te olette tehneet?

Tekeekös porukat munakasta iltaisin? Mitä tuohon kannattaisi laittaa? Itse tein juuri ja laitoin
3 munaa, maitoa, raejuustoa, paprikaa ja kinkkua. Ihan syötävää mutta ei mitään herkkua.
Miten te olette tehneet?
Mä oon tehny tonnikalamunakasta.

Ainekset:

Munia
Tonnikalaa
Mausteita

Siis nyt vielä ihan semmoinen kysymys, että tekeekö noilla lisäravinteilla oikeasti yhtään mitään? Riittääkö vaan, että saa tarpeeksi kaloreita eli olet koko ajan reippaasti plussakaloreilla? Onko siis käytännössä ihan sama, että syönkö minä 30 g Hera80, vai purkillisine tonnikalaa? Molemmissa on sama määrä proteiinia.

Siis nyt vielä ihan semmoinen kysymys, että tekeekö noilla lisäravinteilla oikeasti yhtään mitään? Riittääkö vaan, että saa tarpeeksi kaloreita eli olet koko ajan reippaasti plussakaloreilla? Onko siis käytännössä ihan sama, että syönkö minä 30 g Hera80, vai purkillisine tonnikalaa? Molemmissa on sama määrä proteiinia.
Ei ole. Treenin jälkeen vaan palkkarin muistat.

No muista nyt se että ne ei todellakaan ole mtn ihmeaineita. Lisäravinteita nimensä mukaan, eli jos syöt oikein ja jäät plussalle ja oikenlaista proteiiniakin tulee riittävästi niin tulet toimeen ilmankin lisäravinteita, vaikka palkkaria kyllä suosittelen ja siitä sitte myöhemmin kiinteetä safkaa.

Eikai sitä tarvitse pelätä. mutta helvettisoikoon kohtuus kaikessa?!? Toi suolapähkinäpussi 200g = 1280kcal + coctail 200g = 1110kcal summa 2390kcal, kerrallako noi vedit?
No en sentään. Porukalla noita napsittu viikonlopun yli. Tossa pöydällä vanhassa rahkapurkissa ollut ja siitä on jos kukin napsinut, tiedä sitten miten viestistäni tuollaisen käsityksen sai :D

Eikös litran maito käy palkkarista? 32g proteiini, 48hiilihydaattia litrassa.

Maito proteiinithan tosin ei imeydy kovin nopeasti...

kyllä se varmaan kävis hyvin palkkarista, mutta ota huomioon että maidon rasva hidastaa kuitenkin hiilihydraattien imeytymistä huomattavasti. Palautusjuoman hyvä olla vähärasvainen jolloin myös palautuminen on nopeampaa ja tehokkaampaa.

kysymys

moni on varmaan kuullut et iltapalan olis hyvä sisältää vähän hiilihydraatteja jotta kasvuhormonin eritys tehostuisi mutta onko siitä pahemmin haittaa jos esim, syö muutaman leivän (tavoitteena kuitenkin saada vähän enemmän lihaa luitten ympärille).

Niin ja osaatteko yhtään sanoa kuin paljon kannattais syödä jos liikkuu aktiivisesti lähes päivittäin (aerobinen) ja treenaa esim. pari kertaa päivässä.
Tai osaatteko kertoa mikä saattais olla kulutuksen määrä?
entä levon määrä?

Kiitos jos tähän saisi mielipiteitä/neuvoja.

Back
Ylös Bottom