Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Pitääkö välipäivänä syödä samallailla, kuin treenipäivänä?
Muuten kyllä, mutta ainakin riippuen tavotteista ehkä hieman vähemmän yhteensä kaloreita. Jos välipäivänä ei harrasta mitään liikuntaa niin pitää ottaa huomioon se salitreenin aiheuttama kulutus. Tosin jos käyttää palautusjuomaa niin siitä tulee about sen verta lisää kaloreita mitä salipäivänä tarvii enemmän ja välipäivänä kun palkkaria ei tarvitse niin ilman sitä on kalorit suunnilleen oikealla tasolla. Mulla ainakin yleensä välipäivän ja treenipäivän syömiset eroaa vain palautusjuoman osalta.

Guerlainn:Miksei purkka käy? Kestää kauemmin ja ei tule napsittua yhtä herkästi liikaa kuin noita pastilleja. Itse käytän purkkaa aina aterian jälkeen, koska muuten olisi aina pesemässä (neuroottisesti hammaslääkäripelkoisena :jahas:) hampaita. En siis yritä viedä nälkää pois purkalla kuten jossain painonvartijoiden raamatussa varmaan neuvotaan.

Mulla on ollut purkkariippuvuus, ja masu tulee purkan jauhamisesta kipeäksi. Jauhaessa haukkoo ilmaa, niin siinäkin maha turpoaa.

Sokerin haitat ja saantisuositus?

Miksi fruktoosi ei ole yhtä haitallista kuin sakkaroosi ja onko järkevää sitä syödä paljon?

Miksi vetää hiilaria ennen harjoitusta, jos se kerta vähentää lihassolujen hajoamista?

Sokerin haitat ja saantisuositus?

Miksi fruktoosi ei ole yhtä haitallista kuin sakkaroosi ja onko järkevää sitä syödä paljon?

Miksi vetää hiilaria ennen harjoitusta, jos se kerta vähentää lihassolujen hajoamista?

Sokerin haitat riippuu tilanteesta määrästä jne. Mieluiten vain reenin jälkeen. 40-100 g

Fruktoosi imeytyy hitaammin. Fruktoosi on esim. juuri aamulla herätessä erinomainen. Mutta jos elimistön (etenkin maksan) hiilihydraattitasot (glykogeeni) ovat täynnä, niin ylimääräinen fruktoosi varastoituu rasvaksi. Lihakset eivät voi käyttää fruktoosia energiaksi. Hyvä aamulla koska sillon fruktoosi menee suoraan maksaan ja lopettaa elimistön katabolisen tilan, joka tulee yön aikana.

Vikaan kysymykseen vastasitkin jo :)

Viimeksi muokattu:
Käytän palautusjuomana nyt Phase3 mansikkaa.. Laitan 1,5 desiä jauhoja ja 3-5 desii vettä olen kokeillut mutta joka kerta Juoma vaahtoaa ihan täysin shakerin täydeltä!
Ei oo aikasemmin näin käynyt muiden tuotteiden kanssa.

???????????????????????????????????????????????

Mitä mieltä oote tälläsestä litkusta 20gr jauhetta joka sisältää 27,1% maitoproteiiniä, eristetty soijja proteiini 24,4%, fructoosi 21,9%, heraproteiini 5.9% ja muuta pientä? ja tuo sekoitetaan pariin desiin maitoa?
Koska tollane olis hyvä nauttia? ennen vai jälkeen treenin?
ja toi jauhe on GNLD NUTRI SHAKE

Mitä mieltä oote tälläsestä litkusta 20gr jauhetta joka sisältää 27,1% maitoproteiiniä, eristetty soijja proteiini 24,4%, fructoosi 21,9%, heraproteiini 5.9% ja muuta pientä? ja tuo sekoitetaan pariin desiin maitoa?
Koska tollane olis hyvä nauttia? ennen vai jälkeen treenin?
ja toi jauhe on GNLD NUTRI SHAKE

Ota isompi annos tota vaikka 40 g ja laita 2-4dl maitoa vai vettä sekaan ja juo 30 min ennen reeniä ja heti jälkeen.

oon ostanu semmosta protskua ku complete protein 3. treenaan kolmesti viikossa ja otan joka kerran jälkeen proteiinijuoman. mutta nyt päästään siihen jännittävään tilanteeseen.
pussin kyljessä on annostus 1dl jauhetta sekotetaan 3-4dl:aan vettä. aine sisältää 87g proteiinia /100g. eli 1dl (n. 35g) sisältää siis proteiinia 30.45g. Itse painan vähä reilu 69 kg eli mun pitäis saada proteiinia melkeen 140g. mutta laskin että munhan pitäis ottaa joku 4.6dl tota ainetta, joka ois 4.6 kertainen määrä tuohon annosteluun verrattuna...mitä ihmettä!!.. mutta sitte tosiaan muistin, että eihän kaikkea proteiinia, mitä lihas tarvitsee, otetakkaa pelkään proteiinijauheista. eli kysynki nyt että paljo päivässä tulee proteiineja muualta kuin jauheista.

syön koulussa aina reilusti, haen kerran tai pari lisää + maitoa yleensä 3 lasia. aamu- ja iltapalat: kaks leipää ja maitoa + joskus joku omena tai banaani.
kotona syön koulun jälkeen taas lämpimän ruoan(+2-3 lasia maitoa ja leipää)
ja joskus vielä joku välipala, jossa leipä pari ja tietenki maitoa.

eli miten on.. pitääkö mun alkaa kittaamaan ylenpaattisesti tuota proteiinia vai riittääkö 1-2dl (minkä itse toivoisin riittävän) ?

Nakkipaketti,

Toi on palautusjuomaan ihan riittävä tuo 35 grammaa. Kannattaa laittaa mukaan vielä malto-hiilihydraattia, koska palaudut sillon paremmin.

Ja laitappas ruoka-aineitten nimiä tuonne -> www.fineli.fi
Siinä sitten tulee paljos 100 grammaa tuotetta sisältää mitäkin.

Jos itte ei oo päivällä tullu mitään proteiinipitosia ruokia tullut syötyä, niin sitten vaan sitä proteiinia naamaan korvaava määrä.

Miksi ei kannata juoda limua? Tai ylipäätään mitään sokeripitoista?

Koska niissä suht reippaasti kaloreita ja sitä myöten voi ruveta näkyy jossain vaiheessa vyötäröllä.
Ja tekee hampaille hallaa kans aika pahasti, mut jos noi seikat ei haittaa, niin voihan niitä litkii kuinka paljon tahansa.

Juu, selvä eli ihan hyvin voin vedellä kunhan ei ala mennä yli kulutuksen.

Kuulin myös, että sokeri sitois rasvaa kehoon, koska sokeri aiheuttaa insuliinin kohoamista?

Jos itte ei oo päivällä tullu mitään proteiinipitosia ruokia tullut syötyä, niin sitten vaan sitä proteiinia naamaan korvaava määrä.

Pääsääntöisesti kannattaa kuitenkin ottaa protsku tasaisesti pitkin päivää. Ettei ala katabolia hirvittään.

Mistä johtunee että välillä on aivan mieletön jano? Ruokaa ei saa alas yhtään, muuten kuin väkisin tunkemalla kurkusta alas, mutta janoa ei saa sammutetuksi sitten millään. Vaikka vetää mahan täyteen nesteitä niin silti tuntuu ettei jano ole kadonnut minnekään. Tälläistä esiintyy aniharvoin, mutta mietityttää mikä voisi olla syynä?

No jos esim. syöt vähän suolaa ja hiilareita ja juot paljon vettä niin kehohan poistaa nestettä koko ajan. Samoin jos ottaa paljon kreatiinia niin sekin tuppaa janottamaan. Tuliset mausteet myös.

Mistä johtunee että välillä on aivan mieletön jano? Ruokaa ei saa alas yhtään, muuten kuin väkisin tunkemalla kurkusta alas, mutta janoa ei saa sammutetuksi sitten millään. Vaikka vetää mahan täyteen nesteitä niin silti tuntuu ettei jano ole kadonnut minnekään. Tälläistä esiintyy aniharvoin, mutta mietityttää mikä voisi olla syynä?[/QUOTE

Yksi mikä janottaa on sokeritauti.Mutta jos tätä tapahtuu aniharvoin --> ei niin todennäköinen syy...

Gainer Pro

Voiko tuota Gainer Pro'ta ottaa 2 kertaa päivässä aivan kuten Fastin Mass2:sta? Vaihdoin Mass2:sta tuohon Gainer Pro'hon puhtaasti hinnan takia vähän aikaa sitten.

[mod]Ei linkkejä muihin kauppoihin.[/mod]

Back
Ylös Bottom