Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

kiitos taas, koska oon niin vammanen niin voisko joku ehdottaa jotain mitä sit ostaisin?

Osta heraproteiinia, maltodekstriiniä (maltoa) ja sitten sitä kreatiinia(monohydraatti) jos haluat. Noilla pärjää. Jos ostat maustamatonta heraa niin kaakaojauheella tai vaikka mehutiivisteella voi maustaa, tulee halvemmaksi.

Mulla on nyt etenkin tänään ollu mielenkiintoista vatsakipua alavatsalla. Kipu olis siinä navan alapuolella (molemmin puolin), ikäänkuin munasarjoissa, mutta sit kuitenkaan kipu ei tuntuisi olevan mitään _sen tyypistä_. Kipuilua tuntuu myös selässä, samassa linjassa kun vatsan puolella, ehkä hiukan ylempänä. Kipu on lähinnä tuikkivaa, ärsyttävää.

Mä olen tässä muutaman päivän ajan vetäny noita valmiita proteiinijuomia (tyyyliin 30g proteiinia, 0%rasvaa ja hiilaria). olen ruokaakin syöny mutta oikeastaan ihan liian vähän.

Kuulostaako tutulta, onko kellään tiedossa että vois johtua jostain näistä erikoisruokavalmisteista tää mystinen vatsakipuilu?

Mulla on nyt etenkin tänään ollu mielenkiintoista vatsakipua alavatsalla. Kipu olis siinä navan alapuolella (molemmin puolin), ikäänkuin munasarjoissa, mutta sit kuitenkaan kipu ei tuntuisi olevan mitään _sen tyypistä_. Kipuilua tuntuu myös selässä, samassa linjassa kun vatsan puolella, ehkä hiukan ylempänä. Kipu on lähinnä tuikkivaa, ärsyttävää.

Mä olen tässä muutaman päivän ajan vetäny noita valmiita proteiinijuomia (tyyyliin 30g proteiinia, 0%rasvaa ja hiilaria). olen ruokaakin syöny mutta oikeastaan ihan liian vähän.

Kuulostaako tutulta, onko kellään tiedossa että vois johtua jostain näistä erikoisruokavalmisteista tää mystinen vatsakipuilu?
Ei noista pitäs mtn kipuja tulla, ellet oo allerginen jollekki niitten ainesosalle. Voi tietty johtua myös siitä et syöt liian vähän. Mulla joskus ollu tollasta ihan kunnon kipua ku elää liian niukal ravinnolla. :david:. Voihan se tietysti olla jotain vakavampaakin. =o

Tiedän, että olis suositeltavaa syödä joka päivä proteinejä paljon, mutta kumpana päivänä kannattaisi syödä vaikka tonnikala purkki mieluummin, treeni vai lepo päivänä? Kun oon yleensä syöny jokatoinen päivä jotain rahkaa, tonnikalaa.

Mulla on pussi hera80 ja viel creamaxii. laitan 3 ruokalusikallista hera80 drinkkiin ja mietin voiko samaan drinkkiin lisätä 3-5g tota creamaxii vai pitääkö ne nauttia eriksee?

treenin jälkeen jos otat voit lisätä. Jos välipalaksi otat niin ei tarvi laittaa.

Tiedän, että olis suositeltavaa syödä joka päivä proteinejä paljon, mutta kumpana päivänä kannattaisi syödä vaikka tonnikala purkki mieluummin, treeni vai lepo päivänä? Kun oon yleensä syöny jokatoinen päivä jotain rahkaa, tonnikalaa.

ei ole väliä. voit syödä vaikka joka päivä rahkaa ja tonnaria syödä.

Jaahas. Lauantaista lähtien on maha pitänyt konserttia, eritoten yöllä jolloin saa nukuttua vain sen 4-5 tuntia ja nyt sitten olen saanut lähestulkoon varman todisteen siitä että maitorahka on syypäänä tähän. Tuli vain mieleen että oliskohan näin laktoosi intoleranssi tmv. Nyt rupesi huolestuttamaan tämä proteiinin saanti. Kalasta en ole koskaan tykännyt, kana ei mene alas ja jos nyt maitotuotteetkaan eivät enää ole hyväksi niin mikä avuksi? Hylamaito ja pähkinät kehiin?

Tulipa mieleen kun Ehramin rahkapurkin tietoja luin niin siinä on hiilareita 4.1g/100g ja niistä sokereita kaikki eli 4.1g...

Koitan välttää sokeria kaikessa muussa paitsi hedelmissä.

Onko tuo minkälaista sokeria kun porukka kuitenkin minä mukaanlukien tätä purkkitolkulla syö?

Tulipa mieleen kun Ehramin rahkapurkin tietoja luin niin siinä on hiilareita 4.1g/100g ja niistä sokereita kaikki eli 4.1g...

Onko tuo minkälaista sokeria kun porukka kuitenkin minä mukaanlukien tätä purkkitolkulla syö?
Taitaa olla suurin osa laktoosia eli maitosokeria jos en ihan väärässä ole? Eipä tohon mun mielestä ainakaan sokeria ole lisätty. Tosin kuulostaa toi sokerin määrä silti vähän ihmeelliseltä, koska olen pitänyt Ehrmannia aina suhteellisen vähälaktoosisena. Ainakin moni laktoosi-intolerantikko sitä pystyy syömään.

Heitetäänpä parit kyssärit ilmoille.

-Mikä olisi hyvä korvike banaanille, kun satun allerginen olemaan?
-Massanlisäyksellä olen, ostanko maltoa ja heraa palkkariin? Kuinka hyödyllinen kreatiini on?

Lisätään vielä että muut päivänmittaan vedettävät hifistelyt ei kiinnosta, ennen treeniä voisi proteiinia napata, joten heraako silloinkin?

laktoosia varmasti suurin osa. Finelistä voit kattoa noita hiilarikoostumuksia, tässä vähälaktoosisen rahkan ravintoarvot: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11156&lang=fi
Ei toki aivan vastaa sitä ehrmannia. Ehrmanniin ei kuitenkaan ole lisätty sokeria.

Aloitin syömään viime lauantaina kreatiiniä, l-glutamiiniä, whey1 protskuja ja phase3 palautusjuomaa. whey1, krean ja glutamiinin otan aamuisin aamupalan yhteydessä, ennen salia otan taas vähän whey1 ja salin jälkeen palautusjuoma ja illalla vielä ennen nukkumaan menoa whey1. Noin 3 päivää sain syötyä niitä oireitta mutta viime tiistaista lähtien on vatsaa "kipristellyt", eli siis pistellyt voimakkaasti säännöllisesti noin 15 minuutin välein.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia oireita? Vai syönkö nuo väärin?

Saako kreatiini lihakset erottumaan paremmin vai huonommin, vai onko sillä vaikutusta? Luulisi että lihakset näkyisi paremmin jos se vesi pakkautuu lihaksiin, mutta kertokaa tietävämmät. :=)

Aloitin syömään viime lauantaina kreatiiniä, l-glutamiiniä, whey1 protskuja ja phase3 palautusjuomaa. whey1, krean ja glutamiinin otan aamuisin aamupalan yhteydessä, ennen salia otan taas vähän whey1 ja salin jälkeen palautusjuoma ja illalla vielä ennen nukkumaan menoa whey1. Noin 3 päivää sain syötyä niitä oireitta mutta viime tiistaista lähtien on vatsaa "kipristellyt", eli siis pistellyt voimakkaasti säännöllisesti noin 15 minuutin välein.
Onko kellään muulla ollut samanlaisia oireita? Vai syönkö nuo väärin?
En oo tommosista oireista kuullukkaa, mut miks ihmeessä otat protskua ENNEN reeniä? Et sä sitä sillon tarvi. Ota vaik mieluummin aamulla. Mut siis ei se sun vatsavaivoi aiheuta. Ei mtn hajuu mist ne johtuu :rolleyes:. Selaa niit aineita läpi jos oot vaik jollekki allerginen. Tai uskosin kyl et oireet tulee jostaan muualta jos et saanu niitä ekojen päivien aikana

edit: oho, otatki jo aamulla :D. No mut ota sit vaik illal. Illalla pitää syyä protskua ja rasvaa anyways.

Saako kreatiini lihakset erottumaan paremmin vai huonommin, vai onko sillä vaikutusta? Luulisi että lihakset näkyisi paremmin jos se vesi pakkautuu lihaksiin, mutta kertokaa tietävämmät. :=)
Eipä tolla kauhesti lihaserottuvuuteen ole vaikutusta. Tietenkin lihakset saattaa näyttää hieman täyteläisemmiltä sen nesteen takia jos olet tarpeeksi alhaisissa rasvoissa.

En oo tommosista oireista kuullukkaa, mut miks ihmeessä otat protskua ENNEN reeniä? Et sä sitä sillon tarvi. Ota vaik mieluummin aamulla. Mut siis ei se sun vatsavaivoi aiheuta. Ei mtn hajuu mist ne johtuu :rolleyes:. Selaa niit aineita läpi jos oot vaik jollekki allerginen. Tai uskosin kyl et oireet tulee jostaan muualta jos et saanu niitä ekojen päivien aikana

edit: oho, otatki jo aamulla :D. No mut ota sit vaik illal. Illalla pitää syyä protskua ja rasvaa anyways.

otan illallaki, niinkun tuola ekassa viestissä lukeekin. ja täältä oon joskus lukenu, että jotkut ottaa ennen saliaki, niin oon sitte varooksi ottanu vähä.

Miksei hän sitä silloin tarvitse?? Millon hän sitä sitten tarvitsee??

http://www.harjoittelu.net/ennen-ha...tti-yhdistelma-lisaa-proteiinisynteesia-/s/24
http://www.arikokkonen.com/2006/index.php?action=4 (Välipalat -kohta)

Enempää en jaksa linkitellä, voit ite halutessas etsiä.

Back
Ylös Bottom