Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Paljonko tarvii juoda/syödä proteiinipatukoita/juomia viikossa, jotta se edistäisi lihastenkasvua? 4 kertaa viikossa käyn salilla ja ohjelmani on kaksijakoinen.

Se tietty riippuu siitä miten syöt muuten, että paljon tarvitset normaalin ruoan lisäksi proteiinia. Mutta aina treenin jälkeen palkkari niin hyvä tulee jos syömiset on muuten kunnossa.

palkkari eli? :D Ja joo tosiaan syön aivan normaalisti. Ja olen miettinyt ostaa tuolta saliltani 32g sisältävän proteeinipatukan, joten uskaltaako sen vetää kerralla vai pitääkö tota proteiinipatukkaa syödä vain vähän päivässä tai jotain? Kun luin että yhtä syötyä kiloa vastaan 1-3g proteiinia

palkkari eli? :D Ja joo tosiaan syön aivan normaalisti. Ja olen miettinyt ostaa tuolta saliltani 32g sisältävän proteeinipatukan, joten uskaltaako sen vetää kerralla vai pitääkö tota proteiinipatukkaa syödä vain vähän päivässä tai jotain? Kun luin että yhtä syötyä kiloa vastaan 1-3g proteiinia

Proteiinia pitää saada yhtä painokiloa kohti se parisen grammaa, eli 80kg jässikkä tarvitsee 160g proteiinia päivässä.

Palkkari on palautusjuoma. Searchilla pitäisi löytyä tietoa, mutta lyhyesti se on hiilarin (malto) ja proteiinin (hera) sekoitus. Yleensä 1dl kumpaakin jauhetta ja vettä päälle, sekoitus ja naamariin treenin jälkeen.

okei eli kun mä painan 65kg tarviin noin 130g proteiinia päivässä... pitääkin ostaa muutama patukka sitten lisää. Tai taitaapi tulla halvemmaksi ostaa palkkaria.

okei eli kun mä painan 65kg tarviin noin 130g proteiinia päivässä... pitääkin ostaa muutama patukka sitten lisää. Tai taitaapi tulla halvemmaksi ostaa palkkaria.

Tuon määrän saa helposti ruoastakin jo kunhan vain katsoo vähän mitä syö. Patukoita ei kannata vetää kuin hätätilanteessa ateriakorvikkeena jos ei ole mahdollisuus syödä muuta. Palkkariksi tuosta patukasta ei ihan suoraan ole ja tulee muutenkin vähän turhan kalliiksi.

Yleensä toi protskutarve mitataan rasvattomasta painosta mutta ei se pieni ylimääräinen protsku pahaa tee. Patukasta ja muusta Juzu sanoikin jo oleellisen.

Ok. Entä osaako kukaan sitten sanoa mistä ruuista saisi eniteksi proteiinia? Ei kumminkaan tekisi mieli vetää sellaista ruokaa missä on mielettömästi kaloreita ja rasvaa

Ok. Entä osaako kukaan sitten sanoa mistä ruuista saisi eniteksi proteiinia? Ei kumminkaan tekisi mieli vetää sellaista ruokaa missä on mielettömästi kaloreita ja rasvaa

Jos haluat paljon proteiinia, etkä mitään muuta, niin vetele tonnikalaa/rahkaa/raejuustoa. Muista kuitenkin, että elimistösi tarvitsee rasvaa mm. hormonitoiminnan ylläpitoon ja moneen muuhun, eli sitä ei saa jättää pois tai välttää kuin ruttoa. Rasvasta pitäisi tulla vähintään 20% päivän energiasta (kaloreista). Mielellään kuitenkin enemmän.

jaksaisko joku tehä mulle ruokavalio esimerkin tai jopa tehä ruokavalion, käyn 3kertaa salilla viikossa, pituutta 182 ja painoa 75, massanlisäys ois tavotteena. oon lueskellu näitä juttuja, mutta en millää saa mitää aikaseks noitte pöperoiden kanssa.

Paljonko alkoholia "täytyy" juoda ketodieetin aikana, jotta ketoasidoosin riski on suuri? Onko esim sixpackista koff liteä jo vaara likellä? (0,3g hh / 100ml)

Paljonko alkoholia "täytyy" juoda ketodieetin aikana, jotta ketoasidoosin riski on suuri? Onko esim sixpackista koff liteä jo vaara likellä? (0,3g hh / 100ml)

En osaa vastata itse kysymykseen, mutta mieluummin joisin viinaa ja light energiajuomaa missä on (?) vähemmän kaloreita kuin kaljassa.

Laitetaampas kysymys, joka on varmaan aika yleinen täällä. Elikkäs ostin ensimmäiset lisäravinteeni (UFS Whey & Malto) ja tässä pohdin niiden käyttöä, elikkäs kannattaisiko ne sekoittaa keskenään ja ottaa treenin jälkeen vaiko pelkästään malto treenin jälkeen ja whey jossain vaiheessa päivää välipalana?

Kannattaako noita käyttää myös välipäivinä? Ainakin siis Wheytä ja ottaa maltoa lenkkipäivinä lenkin jälkeen. :eek:

Kumpi parempi aamupala setti?

Kaurahiutaleita 2,5dl
pala ruisleipää
4dl rasvaton maito
30g hera
4kpl kalaöljy kapseleita
+vitamiinit

VAI

Kaurahiutaleita 2,5dl
pala ruisleipää
4dl rasvaton maito
30g hera
2kpl kalaöljykapseleita ja 1rkl soijalesitiiniä
+vitamiinit

??? Tai jotain muita korjausehotuksia aamupalaan kun ollan plussakaloreilla?

Back
Ylös Bottom