Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

terve. olen käynyt salilla syksystä asti, aktiivisesti joulun jälkeen(3krt/vko), kuitenkin ilman kunnollista saliohjelmaa(nyt olen kunnollisen yksijakoisen täältä foorumilta poiminut). Tulosta ei hirveästi ole tullut, ja viimeiset pari kuukautta onkin mennyt diettaamisen merkeissä(paino 68kg->63,5kg, 175cm). Näistä ruokahommista en tajua hölynpölyä vaikka foorumia aktiivisesti koitankin lueskella, paino on tippunut ruokailun jaksottamisella ja herkkujen syömisen lopettamisella. Nyt tuntuu siltä että ois kiva saada vähä lihastakin pullottamaan nahkan alta, ruokahommista siis kuitenkin olen täysin ulapalla.

Aamupalaa harvemmin edes syön, mulla ei vaan uppoa aamuisin mikään, ja toisekseen olen niin aamu-uninen että herään puolituntia ennen koulunalkua ja aikaa aamupalalle ei jää. Eli eka ateria onkin sitte koulussa 11:00, jotain perus "kotiruokaa" siellä aina on, näkkärin tai ruisleivän kera.
->
13:00-14:00 välipalaa(leipää, munakasta)
16:00-17:00 toinen lämmin ateria(kotiruokaa, vaihtelee)
19:00-20:00 taas jotain leipää, banaani
22:00-24:00 iltapala (leipää, munakasta)

Ruokavalioni on siis melko köyhä punttaajaksi, joten kertokaas mitä minun täytyy muuttaa?
Palautusjuomaksi ostan nyt fastin muscle+ ja kreat päälle. Mutta siis protskuahan tarvisin julmetusti enemmän? noista hiilari protsku - suhteista sun muista en tajua hölkäsenpöläystä, joten älkää mitään kaavoja ruetko mulle tunkee, niitä ei minun silmät osaa lukea :D

Viimeksi muokattu:
Lihasta nyt ei oikeen pahemmin voi tulla jos dietillä olet ollut, no mutta lopeta se ja ala syömään kunnolla. Eli toi aamupala on kyllä ihan must juttu nyt vaan sitä herätys kello vähän siirrät eteenpäin. Eli jos tohon nyt saat ton aamupalan niin sulle tulee 6 "ruokailua" mikä on todella hyvä määrä. Nyt sitten vaan sitä rahkaa, tonnikalaa ja kaiken näkösiä lihatuotteita alas, ja ton banaanin siirtäisin kyllä aamuun kun ei tossa illalla enää kannata hiilareita ottaa.
Se on hyvä että ostit palautusjuoman sillä pääsee hyvin alkuun.

saakohan mistään "normikaupoista" kreatiinia ostettua, vai onkohan pakko tilata netistä? tarkoitan siis vaikkapa citymarket, kesportit tms. Kajaanissa kun ei mitään erikoisliikkeitä kuntosalin osalle ole.

saakohan mistään "normikaupoista" kreatiinia ostettua, vai onkohan pakko tilata netistä? tarkoitan siis vaikkapa citymarket, kesportit tms. Kajaanissa kun ei mitään erikoisliikkeitä kuntosalin osalle ole.

Kyllä olen muistaakseni nähnyt Citymarketeissa kreatiinia. Niissähän on yksi hyllykkö omistettu eri lisäravinteille.

Joistain isoista kaupoista voi saada(kuten prismasta), mutta eiks Kajjaanissa ole mitään luontaistuote puljuja?

Eipä tule mieleen, pitänee kysellä joltain vähän enemmän asiantuntevalta :P kattelis nuo peruskaupat nyt ensin läpi, jos ei löydy niin sitte järeempiä toimenpiteitä!

olisko Kariniemen kananpojan Fileesuikaleet (225g ) toimiva viimeinen ateria ?

proteiinia 51.8g
hiilihydraattia 0g
rasva 4.5g

kaikki puhuu vain nuista maitorahkoista ja raejuustoista ennen nukkumaan menoa, mutta eikös kananmunan valkuaiset,kanan suikaleet,jokin kala(?) olisi parempi ja paremman makuinen. vai tekeekö ne nuita rahkoja ja raejuustoja koska ei jaksa tehä tuollaisia ruokia joissa menee vähän kauemmin?

olisko Kariniemen kananpojan Fileesuikaleet (225g ) toimiva viimeinen ateria ?

proteiinia 51.8g
hiilihydraattia 0g
rasva 4.5g

kaikki puhuu vain nuista maitorahkoista ja raejuustoista ennen nukkumaan menoa, mutta eikös kananmunan valkuaiset,kanan suikaleet,jokin kala(?) olisi parempi ja paremman makuinen. vai tekeekö ne nuita rahkoja ja raejuustoja koska ei jaksa tehä tuollaisia ruokia joissa menee vähän kauemmin?

On ihan toimiva. Muistaakseni maitotuotteet imeytyvät hitaammin, joten ne ovat illalla hyväksi että kropalle on sitten pidemmälle yöhön sitä ravintoa.

Oon käyny salilla nyt 3 viikkoa ja ajattelin ruveta nauttiin kreatiinia.

Kreatiinihan sekottuu paremmin kun sitä ottaa esim. dextrosen kanssa, niin kuinka paljon otan molempia päivän aikana?

Kreatiinin annostus on se 5-10grammaa päivässä, niin saman verranko dextrosee?

Ja vielä tyhmä kysymys... Otetaanko kreatiinia esim. se 5g aamulla ja toiset 5g treenin jälkeen? :rolleyes:

Olisiko riisi+kana+raejuusto hyvä ateria? Onko tossa paljon pitkiä hiilihydraatteja? Ja onko järkeä ottaa jotain energy loaderia ennen treenejä? Vaiko vasta jälkeen?

Back
Ylös Bottom