Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tällaista utelisin (kun yleisen puolen verenluovutus-ketjusta en löytänyt vastausta), että jos menee luovuttamaan verta ja on dieetillä, niin kannattaako kalorit olla väh. +-0 tai plussalla? Tai kannattaako ruokavalion olla luovutuspäivänä esim. hiilaripainoitteinen?

Olen huomenna menossa samaan rakennukseen Veripalvelun kanssa, ja aattelin, että josko kävis tekemässä hyvän työn :thumbs:.

Onko kohillaan.

Treeni 20:00 - 21:00
Treenin jälkeen ei mitään palautusjuomia, vaan kotia ja noin 21:10 purkki ehrmannia ja purkki ananasmurskaa.Sitten klo 23:00 kahden munan munakas, kourallinen makaroonia kiehumaan, yksi tomaatti, muutama salaatinlehti ja vähän kurkkua + 0,5l maitoa.Sitten nukkumaan.
Porukat sanoo, että kukaan tervejärkinen ei syö tuollasta ruokaa tuohon aikaan.

kyllä menee tommonenkin. Eli hyvä tuo on.

Tarvitsisin vähän neuvoa tuossa ruokavaliossa. Eli olen 18 vuotta, 71 kiloa tällä hetkellä ja pituutta 173cm. Käyn 4 kertaa viikossa salilla ja salin jälkeen tulee juotua aina palautusjuoma. Ja siis dieetillä olen, eli ihraa tarvitsee saada pois. Keskilutus ilmeisesti pyörii siinä 3000 paikkeilla ellei vähän allekkin päivässä.

Laitetaan nyt tähän esimerkki tämän päivän syömisistä.

Aamupala: klo 07.00 2 siivua ruisleipää, päällä margariinia, juustoa ja siivu leikettä. kuppi teetä

Lounas: Riisiä ja broileri-suikalekastiketta ja n.100g raejuustoa. 4 desiä maitoa

Päivällinen: (pääsen koulusta neljältä ja ei ole tuossa välissä mitään mitä syödä, korjaantuu kun pääsen töihin ensi viikolla) Samaa kun lounaalla

Välipala: Purkki rahkaa ja purkki ananasta.

Iltapala: pari siivua ruisleipää.

Tuohon olen tyytyväinen itse ( maha on eli ei ole huutava nälkä missään vaiheessa). Ja tyytyväinen olin muutenkin siihen saakka kunnes löin nuo energy netin laskuriin. Siinä 1200 kcalorin paikkeilla se oli. Eli reilusti liian vähän. Näin olen jo pari kuukautta syönyt lähes saman kaavan mukaa, vain lämpimät ruuat vaihtelevat.

Nyt kysynkin mitä tuosta kannattaa muuttaa, tai mitä lisätä. Aamupalaksi kannattaisi vissiinkin syödä puuroa myös, muuta ei oikein huvita alkaa tekemään ja heräämään sitä varten puolta tuntia aikasemmin. Ja mitä noissa lämpimissä aterioissa kannattaa ottaa huomioon, että niistä saa tarpeeksi kaloreita?

Ja jos joku viitsisi vastata muutakin, kuin että käytä hakua tai lue muita viestejä niin olisin tyytyväinen. Tässä on nyt yli viikko päivät pitkät lueskellut foorumia ja etsinyt tietoa.

Samkoon, http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 oletko tuolta lukenu, minusta siellä on oikein selvästi kaikkea juttua ;) Ja lisäksi kellonaikoja et laittanut, mutta yli 4h tauko ei ole suositeltavaa, prodepatukka on oikein kätevä koulussa. Ja ei niitä juustoja/leikkeitä laiteta koristeeksi siihen, vaa monta päällekkäin. Ruuan kanssa myös leipää.
Joo eli tuo lounas on siinä 11 aikaan jo. Ja päivällinen on siinä 15.00-16.00 aikaan kun pääsen kotiin, eli pitkä välihän tuohon tulee. Mikä tosin korjaantuu ensi viikolla kun töihin pääsen. Ja koulussa ei ollut ruisleipää ruuan kanssa, kun suunnilleen kerran kuussa, eli siitäkään ei hirveästi iloa ollut. Lähinnä tuota ihmettelen, että mistä tulee se 800 kaloria lisää, minkä tarvitsen. Ei se varmaan parista lisäleikkeleestä tule ja prodepatukasta?

Laitetaan tähän loppuun nytten vielä tyhmä kysymys, eli miten tehdä puuro aamuksi niin, ettei tarvitse herätä puoltatuntia aikasemmin? :david:

Mietimpä sellastai että: voiko kalaöljyn ja ruuan omega3+omega6 tulla liikaa. Otan aamulla multivitamiinin jossa on 23 ainetta, 500mg kalaöljyä josta omega kolmosia 175mg. EPA 90mg ja DHA 60mg

En tiedä noista milligrammoista oikeen mitään, mutta voiko tulla liikaa näitä rasvoja?

Laitetaan tähän loppuun nytten vielä tyhmä kysymys, eli miten tehdä puuro aamuksi niin, ettei tarvitse herätä puoltatuntia aikasemmin? :david:

Itse ainakin kun herään niin käyn pistämässä lautaselle kaurahiutaleet sekä veden ja mikroon lämpiämään, siitä sitten pukemaan jne. Ei tossa kyllä montaa minuuttia mee ylimäärästä.

Samkoon, aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit. Kaikki sekaisin paitsi pillerit, hiutaleita ei tartte keittää. Kaloreita en osaa äkkiseltään sanoa. Puuron voi tehdä myös mikrossa, ei niin hyvää mutta nopeaa, sinne heraa mukaan.

Itse ainakin kun herään niin käyn pistämässä lautaselle kaurahiutaleet sekä veden ja mikroon lämpiämään, siitä sitten pukemaan jne. Ei tossa kyllä montaa minuuttia mee ylimäärästä.
Tuleeko tuosta sitten ihan syötävää, että edes jollain tapaa muistuttaa puuron makua? En ole tuota koskaan koittanut itse.

Itse ainakin kun herään niin käyn pistämässä lautaselle kaurahiutaleet sekä veden ja mikroon lämpiämään
Tää on helppo ja nopea tapa ja ihan yhtä hyvää kuin kattilassakin tehtynä. Kannattaa muistaa tarkkailla parin minsan välein, ettei kiehu ja kuohu yli.;)

Noita lisäkaloreita päivään saa helposti esim. tekemällä puuron maitoon, juomalla maitoa, pähkinöistä, leivästä ja leivänpäällisistä (tietysti voi niittenkin kohdalla vähän katsoa ja vertailla mitä leipää ja mitä leivänpäällisiä valitsee). Ja ottamalla vaan isompia annoksia ruokaa.:thumbs:

vedenkeitin

mun setissä mittaan illalla kulhoon 200g vadelmia,200g raejuustoa ja 160g kaurahiutaleita ja mittaan 7dl vettä vedenkeittimeen jonka aamulla laitan päälle,kaadan kiehuvan veden kulhoon ja anna hautua 5min ja puuro on valmis

Puuro on kans nopee tehä, kun käytät pikakaurahiutaleita. Aamulla ku tuut suihkusta nii heität vedenkeittimeen vettä ja päälle -> pukemaan -> kiehunut vesi ja hiutaleet kattilaan ja levylle.

Noniin tuli koitettua tota nyt mikrossa ja hyvin toimis, ja maistuskin ihan hyvälle. Desin verran laitoin siihen hiutaleita, ja ton mukaan siinä olis vaan 167 kcaloria. Paljonkos te laitatte noita hiutaleita puuroon?
Nyt tän jälkeen pitää enää keksiä 630 kcaloria jostain. :dance:
No joo osa tulee siitä kun ens viikolla saan yhen välipalan lounaan ja päivällisen väliin. Ja kai sitä tarttee alkaa vaan ähkyymään sit enemmän ruokaa naamariin ton lopun edestä.

Miten olis tollanen juttu, ku oon vetäny nyt hera80:stä palauttavana ja siinä samassa kreatiinia. Miten nuo soveltuu yhteen? Onko kreatiinille jotai muuta hyvää palauttavaa kaveria joka sopis paree kreatiinin kanssa?

Aamupalasta sellainen kysymys, että kannattaisiko mun lisätä aamiaiseeni joku hyvä hiilarinlähde vielä?

Nykyään vedän joka aamu yhden palan ruisleipää, päälle juustoa, keittokinkkua ja kurkkua ja syön purkin Ehrmannia. Lisätäänkö jotain ja jos, niin mitä? En ole dietillä.

decubal:tuoremehua ja hedelmiä.

Miten olis tollanen juttu, ku oon vetäny nyt hera80:stä palauttavana ja siinä samassa kreatiinia. Miten nuo soveltuu yhteen? Onko kreatiinille jotai muuta hyvää palauttavaa kaveria joka sopis paree kreatiinin kanssa?

hyvin soveltuu. Glutamiini sopii kans palkkariin, tosin hera sisältää myös glutaa. Otatko muuten mitään hiilihydraatteja palkkarissa?

Siis oon käyttäny palauttavana vaan tota hera80:stä, mut tarkotat että siihen sekaan jotain hiilareita vai? En käytä. Mitä suosittelisit? Entä toi Fastin Muscle+ tms. Miten se olis lihasmassan lisäykseen ja/tai palautumiseen soveltuva?

Back
Ylös Bottom