Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Eli voinko juoda aivan huoletta tuollaisia määriä maitoa?
Paljonka sitten on liikaa ja tuleeko maidosta niitä virtsakiviä?

lounaaksi puolet 400g paketista possunsuikaleita + fusilli-täysjyvämakaroneja sopivasti siihen rinnalle.

Mä syön saman kuin tuossa ja painan 50 kg(pituus 168) :D Sekä yleensä ruisleipä sentin täytteillä.

Sanokaahan mitä haittaa on, jos juon lähes päivittäin 1,5 - 2,0 litraa kevytmaitoa?
Hyvää se on ja tuleehan siitä protskuakin aika hyvin.Miten on esim virtsakivien riski? Kotona sanotaan, että liikaa juon.

Kotona äidit, isit ja siskot/veljet ei tiedä mitää :jahas: Ehkä ne vaan ei jaksa roudaa sulle kaupasta maitoa, laiskoja kun ovat. Virtsakivien? Nevöhööd että maidon juonnista joku sellaista saanut. Mä join nuorempana 3-4 l päivässä enkä kokenut kärsiväni.

Olen dieetillä mutta nyt olen ruvennut miettimään että taidan syödä jopa ihan liian vähän..? Päivän sapuskat ovat tyyliin

Pari ruisleipää 15% juustolla, kinkulla ja kurkulla
Puuroa tai rahkaa myslillä

esim. maksalaatikkoa 200g

appelsiini ja pari leipää

pari broilerin minuuttipihviä salaatilla+kastikkeella

illalla vielä rahkaa+mysli

eipä noista taida tulla edes 2000kcal. ja pituus/paino minulla 178cm/85kg.

treeni kumminkin kulkee hyvin, voimaa tulee lisää..
kannattaisko katsoo tota ruokavalioo vielä uudestaan?

Nyt sitten jeesiä tytöt ja pojat...

Mistä vähentää? Kalorilaskuri sanoo kulutukseksi 2700. 176/77 on mitat ja rasvat noin 10 pinnaa. Painoa pitäisi saada alaspäin.

Tässä nykyinen arki ruoka, joka ei paljon muuttuile:

aamu: ruispala päällysteineen ja rahka
välipala: rahka
lounas: lounasravintolassa niin terveellisesti kuin pystyy. Prodea vähintäänkin tarvittavasti ja kasviksia. Yksi peruna yleenstä ja yksi leipä.
ennen reeniä: rahka
reenin jälkeen palkkari: 40 g malto 6 ja 40 g hera flavor
iltaruoka: noin 200 g paistijauhelihaa tai jotain kanasuikaleita ja noin 100 g jotain pastaa
illalla: rahka

Mistä perkeleestä tuossa enää voi vähentää?!?! kalorit tulee jo tuosta täyteen ja prodet noin 230 g. Paino ei tipu ja kesä on jo ovella...

Siis kymmenessä viikossa 7,5kg. Ihan hyvä tahti mun mielestä. Jos paino putoo ja reenit kulkee niin miks haluisit miettiä ruokapolitiikkaa uudestaan? Vaihtoehtona mä näen paljon tiukemman dieetin, jossa lasket jokaisen kalorin mitä suuhus työnnät. Pääset todenäköisesti nopeemmin tiukempaan kuntoon, mutta miks haluisit tehdä niin jos tollanen rennompi meininki toimii sulla?

Sitä vaan että paino on (kai, ei oo vaakaa kotona) junnannut samassa 85-86kilossa jo monta viikkoa.. No mutta kai tämä tästä. :)

Tässäkun nyt on tätä painonpudotus-puheita, niin jatketaan sillä. Onko kellään kokemusta tämmöisistä ns. rasvanpolttajista kuten L-Karnitiini(L-Carantine). Tuoteselosteiden mukaan edistää runsaasti rasvanpolttoa ja nostaa suorituskykyä. Eli onko kukaan kokeillut tai käyttääkö ja onko ollu vaikutusta? Siis voiko todellakin sanoa että kilot rupes karisemaan kun rupes pistää pilleriä poskeen.

Tässäkun nyt on tätä painonpudotus-puheita, niin jatketaan sillä. Onko kellään kokemusta tämmöisistä ns. rasvanpolttajista kuten L-Karnitiini(L-Carantine). Tuoteselosteiden mukaan edistää runsaasti rasvanpolttoa ja nostaa suorituskykyä. Eli onko kukaan kokeillut tai käyttääkö ja onko ollu vaikutusta? Siis voiko todellakin sanoa että kilot rupes karisemaan kun rupes pistää pilleriä poskeen.

Ei noi mitään ihmeaineita ole, voihan se jotain auttaakin mutta itse en rahaani tommoseen pistäisi.

Karnitiini ei toimi. Mitkään tieteelliset tutkimukset eivät ole osoittaneet että se toimisi.

Rasvahapot hapetetaan mitokondriossa ja yli 12-hiiliset rasvahapot pääsevät mitokondrion kalvon läpi vain karnitiiniin sitoutuneena. On ajateltu, että jos syö karnitiinia enemmän, niin myös rasvahappoja ajautuu enemmän mitokondrioon. Näin ei kuitenkaan ole havaittu käyvän tieteellisissä puolueettomissa tutkimuksissa. Teoria on hyvä, kuten useassa lisäravinnevalmisteessa, mutta valmistajien lupaamia vaikutuksia ei ole pystytty toteamaan.

elikkä ostin seuraavia aineita:
UFS Wheytä:2.4kg
UFS Maltoa:1.6kg
Evolution Kreatiinia:200g

eli miten näitä kannattaisi sekoitella palautus juomaan ja paljon olisi sopiva määrä?mitat 180/75
ja säilyykö nämä aineet huoneen lämmössä?

Joop eli bulkata yritän ja se min. 3500 kaloria yritän päivää kohden saada täyteen, nyt on vain se ongelma että proteiinia tulee liikaa, tänäänkin melkein viisin kertainen määrä omaan painoon nähden (2x lienee riittävä?), joten: Miten saisi kalorit täyteen niin ettei proteiinia tule liikaa? Kiitos.

voiko fastin crea vanhentua?:D pohjassa lukee "parasta ennen 30.12.07" . Uskaltaako tuota silti vetää?:o yhden lusikallisen kerkesin jo ottamaan

Yleinen mielipide taitaa olla forumilla,että jos ei haise tai maistu pahalle eikä maha mene sekaisin niin eikun suuhun vaan.

Heittäkää joku ruokalaji mistä sais vähän proteiinia mutta paljon hiilareita ja sitä kautta paljon kaloreita, kiitos :)

Heittäkää joku ruokalaji mistä sais vähän proteiinia mutta paljon hiilareita ja sitä kautta paljon kaloreita, kiitos :)
1 gramma proteiinia sisältää kaloreita: 4kcal
1 gramma hiilihydraattia sisältää kaloreita: 4kcal

Mitä kuivempaa ruokaa, sitä tiiviimmässä kalorit. Sokerisissa kekseissä on paljon, samoin karkissa ja suklaassa. Monesti noissa on rasvaakin ja sitä kautta vielä enemmän kaloreita. www.fineli.fi

Back
Ylös Bottom