Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kyllähän tuosta rasvaa tippuu, joten sellaset 200-300 grammaa.

Itse asiassa lihasta lähtee enemmän nesteitä kuin rasvaa, eli paistetun lihan rasvaprosentti on suurempi kuin paistamattomassa.

Ja jauhelihan ruskistamisen jäljeltä painon pieneneminen on keskimäärin 25% eli 400g:n jauhelihan kohdalla siis ~100g. (Lähde: Ruokamittoja-julkaisu.)

..ja koska jauhelihan ravintoarvot on yleensä ilmoitettu raakapainosta, niin mitä sillä kypsän painolla edes tekee?:rolleyes:

Itse asiassa lihasta lähtee enemmän nesteitä kuin rasvaa, eli paistetun lihan rasvaprosentti on suurempi kuin paistamattomassa.

Ja jauhelihan ruskistamisen jäljeltä painon pieneneminen on keskimäärin 25% eli 400g:n jauhelihan kohdalla siis ~100g. (Lähde: Ruokamittoja-julkaisu.)

Joo, olis pitäny muotoilla ''mm. rasvaa''. Ei menny kumminkaan hirveesti huti, tuo arvio, kuinka paljon tuosta painoo tippuu.;)

Onkohan seuraava setti ihan hyvä palautusjuoman korvikkeeksi,eli treenin jälkeen syön yleensä 2 appelsiinia että saa sokereita ja sitten heradrinkki päälle jossa kreatiinia. vai voisiko tätä vielä parantaa oleellisesti?

Onkohan seuraava setti ihan hyvä palautusjuoman korvikkeeksi,eli treenin jälkeen syön yleensä 2 appelsiinia että saa sokereita ja sitten heradrinkki päälle jossa kreatiinia. vai voisiko tätä vielä parantaa oleellisesti?
Appelsiinistä ei taida paljon hiilareita tulla (9g/100g). Vedä lisäksi vielä esim. kaakaojauhetta, niin saat tarpeeksi hiilareita.

Sellasta olenkin jo pitkän aikaa miettinyt, että onko Tupla-patukka kunnollinen "palautus" kovan harjoittelun jälkeen? Olen katsellut, kun kaksi 16-vuotiasta bodailijaa käyvät joka päivä salilla, ja syövät joka kerta harjoitusten jälkeen sen ison Tuplan.

Eipä siinä taida olla kuin hiilareita, mutta niitähän heti treenin jälkeen kroppa tarvitsee. En kyl nyt heti muista paljonko niissä on hiilareita mut ite kuitenki vetäisin vaikka kaakaota + prodedrinkki. Sit illalla ennen nukkumaanmenoa rahkapurkki naamariin.

Mites kun olen ensimmäistä kertaa tilailemassa palkkaritarvikkeita, niin miten sopivat Evolutionin Whey2 ja UFS Malto yhteen? Ja missä suhteessa noita pitäisi suunnilleen sekoitella? Tuota maltoa ei varmastikaan tarvitse hirveitä määriä laittaa, koska olen tällä hetkellä dietillä.

Olo on hieman epäuskoinen, laskin huvikseni päivän syömiseni kalorimäärän, ja syön samat sapuskat oikeastaan joka päivä..ja tulos oli alle 2000kcal, jotain 1700, vaikka laskurit netissä suosittelevat mulle yli 3000kcal..

Siis kuinka paljon sitä ruokaa oikein pitää syödä?!!? Ja joskus luin että lihakset ei kasva jos saa liian vähän kaloreita mutta kun tässä nyt pari viikkoa on treenattu niin kyllä ne ainakin turvonneet on selkeästi..tietty aloittelijalla aina turpoaa mutta onko asia tosiaan niin että tarvitaan tuo lähemmäs 3000 pidemmän päälle jos kasvaa haluaa?

Jotenkin maalaisjärjellä tuntuu vaikealta uskoa että tässä päivän syömisissä ois melkein puolet liian vähän energiaa:

Aamulla heradrinksuannos, ja jättiannos ruispuuroa ja vehnäleiseitä, joku 2,5dl ruista ja 1dl leseitä, sekaan 2 rkl oliiviöljyä ja loraus maitoa.

lounaaksi puolet 400g paketista possunsuikaleita + fusilli-täysjyvämakaroneja sopivasti siihen rinnalle. 125g pakastevihanneksia.

päivällinen sama juttu kuin yllä

ennen nukkumaanmenoa purkki ehrmann -rahkaa ja sinne ruokalusikallinen kalaöljyä sekaan.

ja näistä laskin tosiaan sen reippaasti alle 2000kcal mutta tässähän on 3 "lämmintä ateriaa" jos aamupuuro lasketaan mukaan ja rasvaakin kaadan pari lusikallista puuron sekaan..!!

sitä pitää vaan syödä paljon. Alottelija saa tuloksia vähemmälläkin. Välipaloja kehiin vaan. Pyri syömään 2-3 tunnin välein. 5-7 ateriaa päivässä.

Moi!

Olen tutkiskellut foorumia enkä ole löytänyt vastausta seuraaviin kysymykseen.

Kun kerää lihasmassaa niin paljonko kalorien on oltava plussalla ja missä suhteessa niitä kuuluisi saada hiilihydraateista, proteiineista ja rasvoista?

Paljonko kiloa kohti tarvitaan kaloreita kun treenaa ja liikkuu suht paljon(esim. joskus salitreenit ja taekwondo samana päivänä)? painan noin 61kg.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Sanokaahan mitä haittaa on, jos juon lähes päivittäin 1,5 - 2,0 litraa kevytmaitoa?
Hyvää se on ja tuleehan siitä protskuakin aika hyvin.Miten on esim virtsakivien riski? Kotona sanotaan, että liikaa juon.

Sanokaahan mitä haittaa on, jos juon lähes päivittäin 1,5 - 2,0 litraa kevytmaitoa?
Hyvää se on ja tuleehan siitä protskuakin aika hyvin.Miten on esim virtsakivien riski? Kotona sanotaan, että liikaa juon.

Eihän tos oo maitoa viellä paljoa yhtään..

Spyder kannattaa olla +500kcal suunnillee.

Back
Ylös Bottom