Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

olen joskus jostain kuullut että maidon rasva lisäisi rasva aineenvaohduntaa.. onko jollain jotain tietoa tästä. vai onko toi iha bull shittiii

Kertokaahan kasvattaako proteiini jauheiden syöminen mahaa ja massaa? heraa olen vetänyt noin 1,5 kiloa ja äiti sanoo, että turvonnut olen(läskiä siis) itse en erityisemmin ole huomannut muuta, kuin että painoa tullut 6kg lisää.Kerääkö protsku läskiä/mahaa? en missään tapauksessa läskiä halua, vaan kiinteähköä ja vahvaa vartaloa.Eikä taas mikää fitnes jutska, vaan sellanen ''hyvä'' voimamiehen ja kehonrakentajan väliltä.Enemmän paino siellä kehonrakennuksessa.

Kertokaahan kasvattaako proteiini jauheiden syöminen mahaa ja massaa? heraa olen vetänyt noin 1,5 kiloa ja äiti sanoo, että turvonnut olen(läskiä siis) itse en erityisemmin ole huomannut muuta, kuin että painoa tullut 6kg lisää.Kerääkö protsku läskiä/mahaa? en missään tapauksessa läskiä halua, vaan kiinteähköä ja vahvaa vartaloa.Eikä taas mikää fitnes jutska, vaan sellanen ''hyvä'' voimamiehen ja kehonrakentajan väliltä.Enemmän paino siellä kehonrakennuksessa.
Mikään yksittäinen ravintoaine ei itsessään lihota. Lihoaminen riippuu kokonaan syödyistä kokonaiskaloreista verrattuna sun kulutukseen.

Kertokaahan kasvattaako proteiini jauheiden syöminen mahaa ja massaa? ... Kerääkö protsku läskiä/mahaa?

Ei, vaan kun saat kaikesta sisään tunkemastasi ruosta liikaa energiaa, niin alkaa maha (ja toivottavasti myös lihasmassa) kasvaa. Liika on kuitenkin liikaa. Painoa on turha nostaa esim. yli 2 kiloa kuukaudessa (mieluummin vain ~1kg), koska tällöin suurin osa nousseesta painosta on läskiä.

Proteiini on itseasiassa kaikista makroravinteista (hiilihydraatit,proteiinit,rasvat) se vähiten lihottavin, koska sen prosessointi kehossa kuluttaa jo itsessään suhteellisen paljon energiaa.

Stana! Elasto ehti ennen :D

Syön normaalin kotiruoan lisäksi mm.Heraa, kananmunia, tonnikalaa, raejuustoa, jauhenlihaa.En siis samana päivänä kaikkea, mutta päivittäin jotain extra protskua syön.Esim 2-5 kananmunaa, 400kg jauhenlihaa, purkki tonnikalaa ja raejuustoa sekasin höystettynä ananaksella, jotain kanaa tai muuta lihaa.Treenipäivisin vedän aina treenin jälkeen desin heraa.Treenailen jokatoinen päivä 2-jakoisella.Pitäskö tuohon ottaa jotain aerobista liikuntaa, että sais kaloreita vähän kuriin? onko tuo ravinto minulla kohillaan, vai miten pitäisi muutta? ja mihin kohtiin ajoittasitte sitä aerobista harjoittelua ja monesti viikossa?

Siinä vähän kysyttävää, joihin kaipaisin vastausta:)

Syön normaalin kotiruoan lisäksi mm.Heraa, kananmunia, tonnikalaa, raejuustoa, jauhenlihaa.En siis samana päivänä kaikkea, mutta päivittäin jotain extra protskua syön.Esim 2-5 kananmunaa, 400kg jauhenlihaa, purkki tonnikalaa ja raejuustoa sekasin höystettynä ananaksella, jotain kanaa tai muuta lihaa.Treenipäivisin vedän aina treenin jälkeen desin heraa.Treenailen jokatoinen päivä 2-jakoisella.Pitäskö tuohon ottaa jotain aerobista liikuntaa, että sais kaloreita vähän kuriin? onko tuo ravinto minulla kohillaan, vai miten pitäisi muutta? ja mihin kohtiin ajoittasitte sitä aerobista harjoittelua ja monesti viikossa?

Siinä vähän kysyttävää, joihin kaipaisin vastausta:)
Tutustupas tähän: http://www.kalorilaskuri.fi/ Noihin ensimmäisiin kysymyksiin on mahdoton vastata tietämättä esim. sun painoa ja pitutta yms. Toi kalorilaskuri auttaa sua noissa asioissa. Aerobiset voit tehdä vaikka välipäivinä pari kertaa viikossa... riippuu vähän mitä sä niillä haet (kulutuksen lisäämistä, palautumisen nopeuttamista, peruskunnon kohotusta).

Ikä 18
paino 77kg
pituus 175cm

Riittääkö nuo siihen, että saatte mulle ravinnon kuntoon ;)

Aerobisella hakisin nimen omaan sitä, että maha ei pääse yllättämään.

Vanhasta jauhosta

Ostin tuossa pari päivää sitten Fastin mass2 ja kotimatkalla huomasin että se olikin kuukauden vanhaa. En viitsiny lähteä palauttamaan tuotetta koska kauppa ei ole kauhean lähellä :)

Olen kuullut ettei se haittaa jos jauhot ovatkin menneet yli päiväyksen. Eli tätä voi yhtä hyvin käyttää vielä ja teho on myös ennallaan?

Hyvin voi käyttää. Ainakin käytän myös vanhaksi mennyttä heraa, jos se ei maistu kummalliselta/vilise ötököitä/näytä epäilyttävältä tms.

Okei nyt olen päättänyt että hommaan 1-2kg läskiä pois mutta voiko noin pieni pudotus ottaa lihaksia mukana?

Ajattelin hommata sen 1-2kg pois syömällä ihan vähän vähemmän ja Liikkumalla enemmän
Voiko tuo syömisen pieni vähentäminen viivästyttää venähdystä kun olen 13v (kasvuikä)

Niin kuin tuolla jo aiemmin totesin, en ainakaan itse suosittelisi dieettejä kasvuiässä oleville - etenkään juuri siinä "pyrähdysvaiheessa" oleville.

Sitä paitsi... 1-2kg? Eli käytännössä otat kehostasi nesteet jotka tulee heti takaisin kun alat taas syömään.

Sitä paitsi 2. Olet 13v eli kasvat seuraavien kahden vuoden aikana pituutta aivan mielettömästi, mistä seuraa yleensä automaattisesti hoikistumista.

IMHO, ei mitään dieettejä. :D

Niin kuin tuolla jo aiemmin totesin, en ainakaan itse suosittelisi dieettejä kasvuiässä oleville - etenkään juuri siinä "pyrähdysvaiheessa" oleville.

Sitä paitsi... 1-2kg? Eli käytännössä otat kehostasi nesteet jotka tulee heti takaisin kun alat taas syömään.

Sitä paitsi 2. Olet 13v eli kasvat seuraavien kahden vuoden aikana pituutta aivan mielettömästi, mistä seuraa yleensä automaattisesti hoikistumista.

IMHO, ei mitään dieettejä. :D
No niin... Taisi jäädä aivot narikkaan... Kiitos että jaoit viisauttasi :hyper:

Kun kerta mitä vain niin onko kukaan testannu tuota p-storen laihduttajan pakettia, että onko toiminu muun ruokavalion sekä liikunnan ollessa kunnossa?

Itselläni on paino jumittanu jo kolme kuukautta samassa kohtaa.

Ikä 18
paino 77kg
pituus 175cm

Riittääkö nuo siihen, että saatte mulle ravinnon kuntoon ;)

Aerobisella hakisin nimen omaan sitä, että maha ei pääse yllättämään.
Ei riitä!!!
http://www.kalorilaskuri.fi/kulutus.php
Ensin pitää laske kulutus per vuorokausi.
Oletetaan että olet mies:
Jos et tee mitään päivisin
Arvioitu TAVOITE 2148 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva

Olet 18, eli osaat lukea. Katso seuraavat threadit:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40870
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Palataan asiaan, kun olet päässyt näiden threadien ytimeen!
Onnea matkalle, tapaat siellä monia meistä :)

Kuinka paljon grammoja on desilitrassa perusheraa? entäpä desissä maltoa? Paljonko ruokalusikallisessa / teelusikallisessa kreaa on grammoja? pitäs varmaan ostaa sellanen tarkka puntari :rolleyes:

Back
Ylös Bottom