Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Käyttämäni palautus-, tankkaus- ja välipalajuoma

- WHEY-80 30g (protskuja 80g/100g)
- MALTO ENERGY 30g (hiilareita 94,5g/100g)

Nuo siis sekoitan ja vedän naamaan aina tunti ennen treeniä ja sitten toinen samankokonen sekoitus treenin jälkeen... Vieläkö tähän kannattaisi lisätä mukaan kreatiini?

!

Ite Kokkosen Ari GOODZILLA tämän heraproteiini-sekoituksen minulle myi ja suositteli täällä Kuopion liikkeessään :D :D

Lepopäivinä vedän tuon välipalajuomana koulussa...

Mikä on 7% naudan paistijauhellihan energiasisältö? (paistettuna panulla ilman rasvaa)
Joku nyt varmaan ehottaa fineliä mutta eipä löytyny. Kiitos ja kumarrus jos viititte kertoa..

Joo mutta kysyinkin paistettua jauhelihaa. Eikös se paino muutu aika radikaalisti paistaessa jolloin 100g raakaa ei ole sama kuin 100g paistettua. Kun nestettä haihtuu niin energiatiheys suurenee.

Elintarvike, Menetelmä, Painon pieneneminen %

Naudan paisti, kypsentäminen uunissa, 15-30
Kuutioitu liha, ruskistaminen, 20
Jauheliha, ruskistaminen, 25
Luuton liha, keittäminen tai hauduttaminen, 35
Broileri, kypsentäminen, luiden ja nahkan poisto, 60
Maksa, ruskistaminen ja hauduttaminen, 25
Kala, kypsentäminen, 20

Lähde: Lampi R, Luola M, Seppänen H. Elintarvikkeet ja ruoanvalmistus;1997.

Palkkarista sen verran et pitäis ostaa jotain mut ei tiiä mitä...
Haluisin et hiilarit ja prodet ois n.1:1 ja ei sais olla kreatiinia...
Tiedättekö oisko valmiita pusseja vai pitääkö alkaa sekottaa herat ja maltot sekasin..? Kiitos etu käteen jos viittitte vastata tähä...
Riittääkö desi heraa ja puol desiä maltoa n.63kg jätkälle jos jo tunnin päästä syö kunnolla?

Terve!
Olen käynyt salilla noin vuoden ja palutusjuoma(nutriplussan reco power tai fastin hera+malto) on ollut kehissä 6kk. Tuli vaan mieleen, että voiko palautusjuomasta olla jotain haittaa? Esim. joku munuaisten vajaatoiminta tai joku? Olen 15v ja painan ~70kg. Joku viisas ja kokeneempi voisi vasta! Kiitos ja kumarrus jo näin etukäteen!

Terve!
Olen käynyt salilla noin vuoden ja palutusjuoma(nutriplussan reco power tai fastin hera+malto) on ollut kehissä 6kk. Tuli vaan mieleen, että voiko palautusjuomasta olla jotain haittaa? Esim. joku munuaisten vajaatoiminta tai joku? Olen 15v ja painan ~70kg. Joku viisas ja kokeneempi voisi vasta! Kiitos ja kumarrus jo näin etukäteen!

Voit vetää palautusjuomasi vailla huolenhäivää, sillä ei nimittäin varmasti ole mitään haittavaikutuksia..

Joo kiitti! Mites ton palautusjuoman lisäks jos ottain vaikka fastin greenlinen heraa vaikka 1-2 kertaa päivässä, onko haittaa munuaisille?

Ei siitä mitään haittaa munuaisille ole. Nyt on joku pelotellut sua ihan turhaan noiden proteiinihormoonien vaarallisuudesta ;)
Kyllähän niissä olisi jonkinlaisia varoitustekstejä jos niistä jotain haittaa olisi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ne on vain lisäravinteita eikä unohtaa tavallisen ruoan tärkeyttä.

Kaikkea kohtuudella niin ei ole mitään vaaraa. Jos syöt 100 kiloa perunoita päivässä monen vuoden ajan niin varmaan rupee jotain häikkää tulemaan. Sama jos tunget naamariin 100 kiloa proteiinijauhoa päivässä monen vuoden ajan niin ehkä munuaiset menee? Ken tietää... jaa-a. Evvk.

Mitä mieltä ootte g-massasta ja mass blastistä? Nyt oon tota g-massaa juonu ja ajattelin vaihtaa mass blastiin. Huomasin, että mass blastissä ei oo ollenkaa kreaa mukana ja g-massassa sitä on noin 5 grammaa annosta kohden. Eli lähinnä kysyn, että onko kannatavaa vaihtaa g-massasta mass blastiin. Ja tietenkin mass blastiin voi laittaa mukaan sen 5 grammaa kreaa yhtä annosta kohden vai?

Mitä mieltä olette dieetti ruokavaliostani? Eli olen 169cm pitkä ja painoa on 80kg. Rasvat siinä 13%.

Aamupala 8.00
Puuroa 65g
Heradrinkki maitoon 30g + 4dl

P 45g, H 62g, R 7g Kcal 504

Lounas 11.00
Riisiä 60g
Kanaa 100g
Raejuustoa 200g

P 59g, H 53g, R 6g Kcal 499

Välipala 2 13.00
Maitorahka 250g
Öljyä 15g
Ananas 30g

P 28, H 15, R 16g Kcal 310

Välipala 15.30-16.00
Hera-öljy drinkki 30g + 15g
Banaani 120g

P 24g, H 24g, R 18g Kcal 362

Päivällinen 20.00
Riisiä
Kanaa
Raejuustoa 200g
Öljyä 15g

P 59g, H 53g, R 21g Kcal 631

Iltapala 23.00
Kaseiini 30g
Öljyä 15g
Maito 4dl
Mehukeitto 1dl

P 43g, H 16g, R 16g Kcal 386

Yhteensä Proteiinia 260g eli 46%, Hiilihydraattia 220g eli 39% ja Rasvaa 90g eli 16%. Ja Kcal yhteensä 2700. Minun silmään ainakin pistää yllätyksenä toi rasvan vähäisyys, pitäisikö sitä saada enemmän, eli siis ottaa kerralla vaikka kaksi ruokalusikallista eli 30g kerralla vai? Ja mitä ottaisitte pois jos täytyisi esim. pudottaa kalorit 2500:aan.

Sattui tällainen huomio: Syksyllä vedin 3kk kreaa ja naamasi puhkesi kukkaan, useita finnejä otsaan ja poskiin. Joulukuussa lopetin, ja vedin kuukauden satsin palautusjuomaa. Alkuvuodesta finnit alkoivat katoamaan, kun en mitään lisäravinteita käyttänyt.
Viimeviikolla ajattelin aloittaa palautusjuoman loppuun käyttämisen, ja kas kummaa, oli torstaina finnejä lähinnä suun ympärillä.

Onko Evolutionin kreatiinilla ja Fastin palautusjuomalla, jokin yhteinen tekijä, joka voisi aiheuttaa finnejä? Vai oliko kyseessä huolimattomuus, kun join viimeviikon, ja tämä litku päätyi suun ympärille, enkä sitä pois putsannut, jonka takia ihohuokoset tukkoon olisi mennyt?
Aina on hiukan finnejä naamassa ollut, mutta viime viikon ihmekukinta laittoi miettimään, kannattaisiko vain treenata ilman, nuo finnit kun ovat niin maan perusteellisen ärsyttäviä, eivätkä ainakaan ketään kaunista.

Aika erikoisia nuo jengin naaman kukkimiset lisäravinteiden käytön seurauksena, koska itsellä, tai monilla muillakaan ei ole koskaan tullut mitään.

Voisikohan olla jotain allergisoivia ainesosia noissa ravinteissa :confused: Luultavimmin maustamattomat versiot sopivat herkille henkilöille paremmin, näin ainakin yhden tutun kokemuksesta voisin sanoa. Toisilla saattaa olla ihan luulotautiakin nuo jutut, mutta pakko noissa on jotain perää tosiaan olla, kun niin monilla tuota esiintyy.

Kertokaa joku, jos tiedätte syyn tuolle naaman kukkiintumiselle.

Itse olen miettinyt samalla tavalla kuin sipsejä syödessä: Niitä kun popsii kunnolla niin kyllä naamassa huomaa. Ja kun sanotaan, että täytyisi syödä terveellisesti, ei ainakaan sipsit tätä edusta; paljon rasvaa, suolaa ja vastaavia aivan liikaa "normaaliin" verrattuna. Sipsithän myös keräävät nestettä kroppaan, kuten kreatiinikin? Voisiko tällä nesteen kertymisellä olla jotain tekemistä talirauhasten äkillisellä "ylituotannolla"? Kroppa koittaisi jotenkin saada sen ylimääräisen aineen poies kehosta.

Ja sitten tällainen kummallinen ajatus: Jos nyt jotkut sellaiset, joiden naama räjähtää esim. kreatiinin käytöstä, eksyvät tähän keskusteluun, juotteko te kahvia? Kofeiinihan poistaa nestettä, joten tilannne olisi +-0.
Vai perustuuko kreatiinin toiminta lisänneeseen nesteeseen?

Itsellä oli nuorempana helvetin kova akne yhdessä vaiheessa. Siihen ei auttanut mikään, vaikka ravintorasvojen, voiteiden, lääkkeiden ym. kanssa tuli tehtyä kokeiluja ihan huolella.

Kreatiinin teho perustuu juuri tuohon nesteen kerääntymiseen, eikä sen pitäisi mitenkään vaikuttaa talin kertymiseen. Kaiken kaikkiaan olen itse sitä mieltä, ettei edes ruokavalio vaikuta juurikaan akneen, ellei taustalla ole jokin allergia. Enemmänkin kyse on hormonitasoista ja jossain määrin myös ihon puhtaudesta. Aurinko on parasta hoitoa naamavärkille jos kukkii IMO.

No joo, vittujako mä oikeesti mistään mitään tiedän, joku fiksu voisi sanoa sanansa ;)

Kaiken kaikkiaan olen itse sitä mieltä, ettei edes ruokavalio vaikuta juurikaan akneen, ellei taustalla ole jokin allergia. Enemmänkin kyse on hormonitasoista ja jossain määrin myös ihon puhtaudesta.

oon samoilla linjoilla. Mistähän neki jutut on alkujaan peräisin , että esim suklaa tai juusto aiheuttaisi finnejä. Tota suklaan vaikutusta akneen on kuulemma oikeen tutkittukin..eli syötetty teineille kilokaupalla suklaata ja tarkkailtu talirauhasia ja talin erittymistä eikä huomattu mitään poikkeavuutta normaaliin verrattuna. :D

Hidastaako maito tarpeeksi heraproteiinin imeytymistä, jotta sitä voisi juoda välipalajuomana? Siis jos veden sijaan sekoittaa tuon proteiinin maitoon.

Back
Ylös Bottom