Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

doya, nesteen kerääminen on yksi kreatiinin tehtävistäkin.

Et käytä kreatiinia, mutta se on silti turhaa koska se ei hyödytä?

Ja sitäpaitsi, jos dieetillä tippuu sarjapainot tai lähtee lihasmassaa niin dieetti on väärin tehty.

En käytä kreatiinia dietillä, koska dietillä sarjapainot tippuu itellä jokatapauksessa, miksi laittaa rahaa sellaiseen, josta ei ole itselle hyötyä? mutta ymmärrän mitä haet takaa, joten turha mun on enempää kreatiinin hyödyistä ja haitoista lätistä, jokainen kokeilkoon mikä itselleen toimii parhaiten. :piis:

Mitä tulee sarjapainoihin/lihasmassaan dietillä, niin pirun hyvin saa dietti onnistua, jos ei yhtään sarjapainot tipu / menetä lihasmassaa, kreatiinia tai ei, vai olenko väärässä?

Oisko teillä suositella mitään edullista proteiinipitosta tuotetta jonka vois ottaa osaksi päivittäistä ruokavaliota. Nyt vedän kaurahiutaleita (14% proteiinia) ja raejuustoa.

Oisko teillä suositella mitään edullista proteiinipitosta tuotetta jonka vois ottaa osaksi päivittäistä ruokavaliota. Nyt vedän kaurahiutaleita (14% proteiinia) ja raejuustoa.

Herajauhe ja maitorahka nyt ainakin on edullisia. Kananmunatkin on halpoja ja niissä saa samalla sitten rasvojakin.

En käytä kreatiinia dietillä, koska dietillä sarjapainot tippuu itellä jokatapauksessa, miksi laittaa rahaa sellaiseen, josta ei ole itselle hyötyä? mutta ymmärrän mitä haet takaa, joten turha mun on enempää kreatiinin hyödyistä ja haitoista lätistä, jokainen kokeilkoon mikä itselleen toimii parhaiten. :piis:

Mitä tulee sarjapainoihin/lihasmassaan dietillä, niin pirun hyvin saa dietti onnistua, jos ei yhtään sarjapainot tipu / menetä lihasmassaa, kreatiinia tai ei, vai olenko väärässä?

Varmasti sarjapainot lähtevät dieetillä laskemaan pelkästään asenteen takia. Ja kyllä, kreatiinista on hyötyä dieetillä jo pelkästään sen lihasmassan säilymisen kannalta. Siinä varsin mairitteleva hyöty.
Ja mitä tulee sarjapainoihin ja lihasmassaan dieetillä, niin kannattaa panostaa siihen treeniä ympäröivään ruokavalioon erityisen hyvin mielestäni, jotta se dieetti onnistuisi ja voimatasot säilyisivät. Itse olen dieteilläni vedellyt moneen otteeseen ihan PR painoja, kun olen huolehtinut fiksusti toteutetusta treeniohjelmasta sekä ruokavaliosta dieetin ympärillä, jos lihasmassaa haluaa kunnolla säilyttää kalori ei välttämättä ole se pelkkä kalori.

Lorautan lihaa (kana, punainen etc) ja munakasta tehdessä pannulle aina vajaan ruokalusikallisen oliiviöljyä. Miten paljon tuosta ruokalusikallisesta loppujen lopuks päätyy ruokaan, eli miten tulisi ottaa huomioon kaloreita laskiessa?

Lorautan lihaa (kana, punainen etc) ja munakasta tehdessä pannulle aina vajaan ruokalusikallisen oliiviöljyä. Miten paljon tuosta ruokalusikallisesta loppujen lopuks päätyy ruokaan, eli miten tulisi ottaa huomioon kaloreita laskiessa?

Hyvää rasvaa on ei tommosia määriä kannata laskee. Muista ettet käytä paistamiseen kylmäpuristettua oliiviöljyä se ei kestä lämmitystä oikeastaan yhtään,tavallinen oliiviöljy kestää mutta ei sitäkään kun ihan pienellä lämmöllä sit vaan.

Miksei kannata laskea? On siinäkin jo 100 kaloria.

Koska toi on niin pieni määrä. Rasvaa PITÄÄ saada yllättävänkin paljon myös laihdutuksessa (tässäkin järki käteen) Kalori ei ole sama asia joka lähteestä,vaikka näin suuri osa luulee. Oliiviöljy on hyvää rasvaa,vaikkakin öljyistä ei lähellekkään sitä parasta.

Pelkkä puhdas proteiinilisä vai proteeinilisä nopeilla hiilareilla varustettuna?

Kysymys kuuluu: Miten käy jos nauttii rankan salitreenin päätteeksi pelkästään ~30g proteiinia nauttimatta lainkaan hiilareita? Useita tunteja erilaisia bodaus threadeja lukeneena oon törmännyt useaan otteeseen ns "after burn effectiin", jota muun muassa HIIT-treenaamisessakin hyödynnetään. Mietin tässä vaan, että mikäli jätän hiilarit palkkarista kokonaan pois niin alkaako keho polttamaan rasvaa mikäli hiilareita ei reenin jälkeen mutustele?

Selvä homma on, että hiilarit ovat olennainen osa palautumisprosessia ja tukevat lihaskasvua yhdessä heraproteiinin kanssa nautittuna, mutta tietääkö kukaan miten keho reagoi jos keho saa treenin jälkeen pelkkää puhdasta proteiinia?

Toivottavasti kukaan ei ala pätemään mistään järkyttävästä katabolisesta tilasta, sillä itse olen nyt reilun puolisen vuotta jättänyt hiilarit treenin jälkeen kokonaan pois, ja mitään kuihtumista en ole kyllä havainnut :rolleyes:

Mutta siis mikäli tavoittelee kroppaa, josta lihakset erottuvat hienosti niin mitä tehdä hiilarien suhteen? Ja sitten vielä sellanen kysymys, että mistä saada halpaa ja toimivaa nopeasti imeytyvää hiilaria pelkän proteiinijauheen kylkeen? Voisiko esimerkiksi proteiini sekotettuna juissiin toimia? :D

Kävin eilen Prismassa kattelemassa tota herajauhetta, mutta ei sattunu silmään. Osaatteko sanoa et millä osastolla ja millasessa purkissa sitä myyään?

Urheiluosastolta löytyy ainakin prismoista.
hera80_left_rgb.webp

edit. oho kuvahan tuli aika isolla :wtf:

Muistakaa sitten kun noita prismoista tai vastaavista haette, että nuo on siellä törkyhintaisia. Netistä saa vastaavaa kamaa paljon halvemmalla.

Esimerkiksi parista isosta .fi nettikaupasta löytyy n. 10e kilohintaan.

Muistakaa sitten kun noita prismoista tai vastaavista haette, että nuo on siellä törkyhintaisia. Netistä saa vastaavaa kamaa paljon halvemmalla.

Esimerkiksi parista isosta .fi nettikaupasta löytyy n. 10e kilohintaan.

Mutta se on myös eri merkkistä ja näin ollen omien kokemuksien mukaan myös nuo star nutritionin kamat on vitun pahoja ja huonosti sekottuvia. Mieluummin maksan paremmasta.

Minun kokemukseni mukaan taas varsinkin minttusuklaa sulaa suussa ja sekoittuu hyvin 10-20sekunnissa vaikka poistan kaikista sheikkereistäni ne ritilätkin. Eli kannattaa jokaisen itse ainakin eka kokeilla halvempaa vaihtoehtoa ennenkuin tuomitsee :D

Paino nousemaan

Haluaisin tietää et millä sais tota painoo nousemaan ku tällänen rimpula ollu koko ikäni ja roskaruasta ei tuu ku finnei naamaan. et mitä pitääs oikeen syörä ja kui usein et sitä massaa rupees tuleen. ikää on 15 paino n.55 ja pituus n.175

Back
Ylös Bottom