Olen aktiivisesti liikkuva, kohta 18 vuotias "mies". Punttitreeniä tulee tehtyä 2-3 kertaa viikossa painottaen ylävartalon lihaksia, aerobista liikuntaa tulee harrastettua saman verran (juoksua 70-80min), fiiliksestä riippuen välillä saattaa mennä jopa anaerobisen harjoittelun puolelle. Olen syönyt nyt parin viikon ajan pituuteen ja painooni (190cm 80kg) nähden erittäin vähän: parhaimmillaan päivän energiansaanti on jäänyt tuhanteen kaloriin. Tämä johtuu yleensä myöhäisestä heräämisajasta, jonka jälkeen tulee syötyä vain 2 ateriaa päivässä; pieni määrä mitä jääkaapista löytyy, ehkä pari kinkkuvoileipää ja kaksi makkaraa + yksi proteiinidrinkki liikuntasuorituksen jälkeen per päivä. Otan myös 2 kapselia E-EPA-rasvahappoja ja yhden multivitan vuorokaudessa. Biologiaan panostavana tiedän, että keho alkaa muodostaa vähäisen hiilihydraattisaannin takia ketoniaineita varsinkin aivojen ja sydämen toimintaa varten, mutta eniten olen pohtinut kehon rasva-lihastasapainoa: milloin keho oikeastaan alkaa käyttämään lihasmassaa ravintonaan; vaatiiko se kaiken rasvavaraston kuluttamista vai lähteekö lihasmassa kulumaan vähemmästäkin? Kehostani löytyy rasvaa kuitenkin vielä jonkin verran (muualla kuin vatsan alueella pääsääntöisesti) ja salilla painotkin ovat ihan hyvin nousseet. Vatsan alueelta siis on rasvaakin tässä lähtenyt huomattava määrä vaikka en ole varsinaisesti yrittänyt laihduttaa, ei vain ole ollut liikunnasta huolimatta nälkä enkä ole silloin myöskään halunnut syödä. Pari viikkoa sitten saatoin mennä hieman nälkäisenä nukkumaan mutta nykyään sekään ei enää vaivaa.
Eli jos joku asiantunteva osaisi vastata tummennettuun kysymykseen. Pahoittelen jos tälläisiä ketjuja löytyy jo paljon, en viitsinyt hirveästi etsiä!