Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole itse laihduttamassa (ei tarvetta), mutta kyselen ihan tuosta bodyruokavaliosta yleensä. Kuinka suuressa roolissa dieetillä lopulta ovat kasvisten & marjojen kalorit? Ymmärrän, että niistä tulee hiilaria, mutta silti. Yhtenä esimerkkinä tsekkasin Jutan & Bullin dieettiä, jossa aamulla ei esim. syödä lainkaan marjoja - vain mehukeittoa.

Saatteko finelin auki?? En saa millään toimimaan...

Tyhmä nopea kysymys. Mulla on yleensä aamutreenit ja vedän n. tunnin ennen salia kreatiinit ja beta-alaniinit (krea 10 gr ja beta-alaniini 3 gr) n. 300 ml veden kanssa sekoitettuna. Siinä ennen olen vetänyt omegat, berocaa, d-vitamiinit ja magnesiumit. Nyt kysyisin että onko näistä toisilleen mitään haittaa kun tää koko setti tulee melkein kerralla heitettyä naamaan? Kreatiini on kreatiinipyruvaattia. Entä voiko esm kreatiinin ja beta-alaniinin sekoittaa berocaan (poretabletti)? Tuntuu että kun vetää näin paljon nestettä ennen treeniä (aamukahvit siinä pohjalla n. 4 dl) niin olo on aika hirveä kun pitäisi treenata..![]()
Muistaakseni krea ja kofeiini (kahvi) blokkaavat toisensa. Viksummat korjatkoon
Joo, on toi tiedossa. Asiasta on hirveästi ristiriitaista tietoa, ja kreatiini toimii mulla kyllä sen kahvikupposen kanssa kun en normisti juo sitä kun aamuisin. Ilman kahvia mun aamu ei lähde käyntiin :( mutta siis mites ne muut, anyone??
Onko joku löytänyt ulkomaalaisilta sivuilta vähähiilarisen proteiinipatukan ohjetta? Mä en viitsisi ostaas prodepatukoiden takia maapähkinävoita ainakaan heti, joten mietin, millä korvaisin sen. Yksi vaihtoehto voisi olla kaapista löytyvä kaakaovoi. Sitten laittaisi esim,. mantelirouhetta, vähän maitoa/rahkaa ja paljon jauhoa. Päälle pitäisi vain saada jotain, koska en usko, että noista mitään nättejä tulee. Haluaisin oikeastaan samoilla ravintoarvoilla kuin Fast Pro FX lo-carb, jossa on 60 g patukassa 200 kcal, 30 g prodea ja 16 g hiilaria. Rasvan määrää en muista.
?
Jos saat ruoasta vähemmän energiaa kuin kulutat, elimistö käyttää myös jonkin verran proteiinia energiaksi (korjatkaa jos puhun palturia). Se kuinka paljon sitä käytetään energiaksi en osaa sanoa. Jos massaa haluat niin siinä tapauksessa kannattaa energiansaanti pitää jonkin verran plussan puolella.Miten paljon tarvitsen kaloreita päivässä että proteinit menee rakennusaineiksi, eikä kulu "polttoaineena, kun painoni on 64 aamulla ja ikää on kohta 15?
Sitten tiedän että tarvitsen noin 130grammaa proteinia päivässä, mitä muuta kannattaa syödä esim. moni puhuu rypsiöljystä, onko tästä todellisuudessa mitään hyötyä ja miten paljon sitä kuuluu syödä?
Rasvaprosentti vaan tarpeeksi alas niin alkaa vatsalihakset näkyvään, olettaen, että niissä edes jonkin verran kokoa on.niin miten kannattaisi tehdä, mihin asti kerätä massaa, kun haluaisin kesällä onnettomat vatsalihakseni näkyviin.
Rasvoja olisi kuitenkin hyvä saada väh. 20% päivittäisestä energiatarpeesta. Rasvoilla on nimittäin monia terveydelle tärkeitä tehtäviä (energianlähde, solukalvojen rakennusaine, vaikuttavat hormonitasapainoon...), joten riittävästä rasvansaannista kannattaa pitää huolta.
kalorilaskuri.fi

Kumpi on parempi vaihtoehto näin pienellä bulkilla saada rasvaaa ja kaloreita: Juoda joka päivä 1l täysmaitoa VAI 1l rasvatontamaitoa/vettä ja ottaa sitten tarvittavat rasvat illalla kylmäpuristetusta rypsäristä?