Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Ruokavalio, Lisäravinteet ja painonpudotus

Moi!
Elikkä aloitetaan näin alusta. Olen siis 185cm pitkä ja painan 85kg. Syön päivässä normaalisti kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan ja treenipäivinä proteiini pirtelöä. Tarkoitus olisi pudottaa paino tuohon 75-80kg, mieluiten tottakai niin ettei lihakset/tehot salilla häviäisi.
Minulla on kolmijakoinen ohjelma: 1pv: rinta,olkapää,ojentaja 2pv: selkä hauis 3pv: jalat,vatsat kevyt hauis ja ojentaja.
Tarvitsisiko ohjelmaa jotenkin muuttaa?

Sitten näistä lisäravinteista:
Olen tosiaan aina käyttänyt pelkkää proteiinia, kannattaako sen käyttämistä tehostaa vai aloittaa ohessa käyttämään jotain muuta?
Olen kiinnostuksella katsonut tuota xplodea, onko jollain kokemusta siitä? tulokset vaikutus yms?
Samoin myös tuo fitnesstukun t-boost kiinnostaisi.
tässä vielä linkit kumpaankin
- Kaikenlainen mainostaminen on kiellettyä ilman ylläpidon suostumusta, tämä koskee myös nettisivustojen linkkejä. ja
- Kaikenlainen mainostaminen on kiellettyä ilman ylläpidon suostumusta, tämä koskee myös nettisivustojen linkkejä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja toivottavasti samanlaista topickia ei ollut jo täällä ennestään :)

Syönti lepopäivänä?

Morjes!

Tällänen asia tuli mieleen, että miten lepopäivinä pitäisi syödä? Kun nyt itse olen kasvattamassa lihasta ja yritän syödä maltillisesti +kaloreita ettei sitä läskiä kertyisi vaan pysyisin aika timmissä kunnossa, niin miten on lepopäivien laita? Koska lihashan kasvaa levossa ja lihaksen kasvu taas tarvitsee energiaa, eli pitääkö lepopäivänäkin syödä sitten plussalla? Ja onko joku +200kcal liian vähän kasvatusmielessä? Kun kalorilaskuri ainakin väittää, että peruskulutukseni olisi vain vähän yli 2000kcal ja sitten treenipäivinäkin (joita on kaikkiaan 5) vain 2600... Ovatko nuo vähän alhaisia kun olen sentään 187cm/60kg ja nyt pitäisi sitä puhdasta lihasmassaa saatua kerättyä tähän luiden päälle?

eli pitääkö lepopäivänäkin syödä sitten plussalla? Ja onko joku +200kcal liian vähän kasvatusmielessä? Kun kalorilaskuri ainakin väittää, että peruskulutukseni olisi vain vähän yli 2000kcal ja sitten treenipäivinäkin (joita on kaikkiaan 5) vain 2600... Ovatko nuo vähän alhaisia kun olen sentään 187cm/60kg ja nyt pitäisi sitä puhdasta lihasmassaa saatua kerättyä tähän luiden päälle?
Lepopäivinäkin suositellaan pitämään kalorisaanti plussan puolella. Lepopäivä on myös sitä aikaa, kun lihasten mikrovauriota korjataan ja harjoittelusta palaudutaan joten on tärkeää että elimistö saa tänäkin aikana riittävästi ravinteita.
+ 200 kcal on ihan ok kaloriylijäämä. En silti usko, että siitä haittaakaan olisi jos alkuun söisit hieman runsaammin sillä painosi näyttää tällä hetkellä olevan aikamoisen alhainen.
Mitä kalorilaskureihin tulee niin niiden antamat arvot ovat vain ja ainoastaan suuntaa antavia. Yksilön aineenvaihduntaa on lähes mahdotonta arvioida tarkalleen oikein koska siihen vaikuttaa sen verran monta asiaa. Helpoin tapa IMO edelleen on, että seuraat viikoittain painon kehittymistä. Jos paino laskee, syöt liian vähän. Jos paino tuntuu omasta mielestäsi nousevan liian rivakasti, vähennä kaloreita.

Treenipäivinä tähtäät sinne 3000 hujakoille ja lepopäivinä 2400-2500. Bulkilla sitä puhdasta lihasmassaa saadaan kyllä, mutta valmistaudu fläsään myös. Tosin sekään ei tuohon varteen varmaan kauhean paha juttu ole :)
Sen verta hoikkapoika oot, että ilmeisesti myös ns. "läpipasko"? Jos ei tuolla 400-500 plussakalorilla nouse paino, niin lisäät enemmän, yksinkertaisesti. Suosi kuitenkin mahdollisimman "puhdasta" ruokaa, mutta jos ei ruokahalu/napa riitä, niin palariostoksille ja hörpit semmosia sitten pitkin päivää kaveriks vielä.

Ei yhtään tarvita, ja on aivan omasta itsestä kyse, paljonko haluaa. Itse pärjään loistavasti ilman kuituja, vatsa pelaa hyvin. Jotkut saattavat tarvita. Koeta itse katsoa taso, jossa tuntuu hyvältä.
Varmaankin kuidun määrä aika yksilöllistä, mutta kuulostaa aika uskomattomalta, että jonkun (ruoansulatus)elimistö pelaisi ilman kuituja; itsellä ainakin on pakki sekaisin heti jos ei saa tarpeeksi kuitua. Mutta mikäs Messias minä tässä asiassa olen...

Joo fastin prode90 tarkotin :P Aattelin että onko sillä väliä vetääkö hitaasti vai nopeasti imeytyvää kun olen jostain kuullut, että varsinkin iltapalaks hitaasti imeytyvä olis parempi ratkasu. Mutta joo vedellään sit tuota heraa välipalaks kun halvempaa kerta on. Kiitoksia.

Vaikuttaako diettaaminen paljonkin jaksamiseen ja yleiseen fiilikseen? Kun pitäs joku 8 kg semi nopeesti dietata, siten ettei voimataso ainakaan laskis ja pysys myös pirteenä, että jaksaa kirjotuksiin päntätä.

Jos vähääkään kiinnostaa, miten hyvin tulet kirjotuksissa menestymään, niin siirrä sitä dieettiä myöhemmälle. Kaksi isoa stressinaihetta yhtä aikaa ei ole hirveän hyvä juttu. Yleensä silloin molemmat kusee.

Voiko olla, kun ei oikeen paska luista, että sitä paskaa ei vaan oo? Tässä dieetillä tulee syötyä puolesta kilosta kiloon päivässä kasviksia. Vettäkin tulee juotua 2-3 litraa päivässä, mutta silti vaikuttaa, että aineenvaihdunta toimii sen varassa että hiki virtaa ja kusella saa laukkoa. Duphalaicia ottanu pari päivää, mutta siltikään ei oo saanu pinnistettyä kuin yhden kerran kunnon paskan... Kuitenki oli tossa semmonen 4päivän putki ettei tarvinnu kertaakaan paskoa, mutta silti pinnistyttää ja kurisee suolenmutkassa. Mitä tässä nyt keksisi?

Minkälainen ruoka nostaa testosteroni arvoja? Tietääkseen proteiini ja sinkki pitää testotasoja ylhäällä ja B-vitamiini nopeuttaa estrogeenin poistumista? Oliko se nyt noin? Miten sitte muut ravintotekijät? Mitkä auttaa nostaa testo. arvoja?

Kumpis näistä nyt sytyttää paremmin? Apteekin kofeiinituotteita molemmat.

1. Kofeiini tabletti, 1 pilleri: kofeiini 100mg.
2. CTRL PLUS ENERGY PURUTABL, 1 pilleri: tauriini 500mg, guaranauute 37,5mg, kofeiini 32mg, glukoosi 500mg, c-vitamiini 100mg

Noista aineiden tehokkuuksista ei mitää käryä. Nyt tulee nautittua 2 kofeiinitablettia ennen treeniä ja toimii ihan ok. Kuinka monta nappia tuota jälkimmäistä tuotetta on turvallista vedellä ja paljonko noista muista aineista on hyötyä kofeiiniin verrattuna?

Kumpis näistä nyt sytyttää paremmin? Apteekin kofeiinituotteita molemmat.

1. Kofeiini tabletti, 1 pilleri: kofeiini 100mg.
2. CTRL PLUS ENERGY PURUTABL, 1 pilleri: tauriini 500mg, guaranauute 37,5mg, kofeiini 32mg, glukoosi 500mg, c-vitamiini 100mg

Noista aineiden tehokkuuksista ei mitää käryä. Nyt tulee nautittua 2 kofeiinitablettia ennen treeniä ja toimii ihan ok. Kuinka monta nappia tuota jälkimmäistä tuotetta on turvallista vedellä ja paljonko noista muista aineista on hyötyä kofeiiniin verrattuna?

Itse ainakin alkaisin napsia jälkimmäistä pilleriä. Tauriini nostaa veren karnosiinitasoja (kuten beta-alaniini), joka puskuroi lihasten happamuuden lisääntymistä. Guaranauutetta, tauriinia ja kofeiiniahan on kaikissa energiajuomissa, joten uskoisin sen vaikuttavan ainakin yhtä hyvin väsymykseen kuin toi kofeiini-tabu. Glukoosi nostaa veren sokeripitoisuutta ja antaa energiaa ja c-vitamiini on.. no vitamiini. Kokeile ainakin tuota, jos ei potki ni palaat takaisin tavallisiin kofeiinitabletteihin.

Back
Ylös Bottom