Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Satavarma närästys, jos upottaa aamulla ison satsin puuroo ja ottaa kalaöljykapselit päälle. Mielellään tähän yhdistettynä vielä kiireessä lähtö bussipysäkille. Muuten ei närästä ikinä.

Aamulla otankin rasvat mielummin puuroon sekoitettuna, esim. lesitiiniä tai kookosöljyä. Omegat sitten illalla rahkan kanssa.

Uskoisin, ettei se makeutusaine kumoa vihreän teen vaikutuksia, vaikka muuten voikin olla epäterveellistä. Nimimerkillä itse laitan niin paljon makeutusainetta vihreään teeheni, että jos laittaisin vastaavan määrän sokeria, olisin läski:nolo:

Koetan käyttää eri makeutusaineita, siis tyyliin vuorotellen aspartaamia ja syklamaattia, ettei ainakaan yhtä ja samaa kertyisi älyttömästi elimistöön. Liekö sitten tuostakaan mitään hyötyä...
Aaa... Kiitoskiitos. Eli yksi kide Hermesetasia per kuppi ei haittaa... Huh. ^^ Mites tuo Hermesetas muuten? Ei kai ole mitään isompia vaikutuksia aineenvaihduntaan tai muuhun?

Onko isolaatti siis "parempaa" proteiinia? Onko noilla konsentraatilla ja isolaatilla jotain imeytymisnopeuseroja?

Ja lisäyksenä edelliseen että luonnollisesti myös vähemmän laktoosia. Eli jos oot vaikka herkkämahainen, niin isolaatti saattaa upota paremmin, mutta muuten ottaisin kyllä konsentraattia. Niiden käytännön erot ovat niin pienet suhteessa hintaeroon, että halvempaa kannattaa kyllä ostaa IMO.

Pikaista vastausta odotellessa: Antibiootti kuuri on päällä, mutta sitä en ole ennenkään kokenut esteeksi mennä salille. Kysymys kuuluukin, että sopiiko kuurin aikana käyttää tehonlisääjiä (tässä tapauksessa [Crack])?

Mua rupee joskus aamun pilsujen jälkeen purjottamaan ihan hirveesti. Pitää mennä ihan makuulle puuskuttamaan sänkyyn joskus.
Mistähän tää johtuu? (D,B,Mag,Zin,Omega-3,Krea)

Pahoinvointi lisäravinteiden yhteydessä voi viitata huonoon vatsan toimintaan.
Kokeileppa ottaa ensimmäiseksi aamulla esim 20-40g heraa ja 10-20g glutamiinia.

Jos vetää päiviä miinuksella, eikä ota huomioon proteiinin saantia sen erityisemmin; lähteekö painoa enemmän lihaksesta kuin läskistä?
Eikö se näin periaatteessa mene? Kuten myös siten, että voi vetää ihan "huoleta" miinuskaloreilla vaikka hampurilaisia syöden, mutta tulos on "laiha läski", eli lihasmassan katoamista enemmän kuin läskin.

Kiinnostaa tietää, että onko tämä harhaluulo vai fakta. Eli kannattaako tosiaan laihduttaessa proteiinin runsaaseen saantiin kiinnittää huomiota? Ja paljonko sitä pitää syödä päivää kohden, jos kulutus on vaikka 2000kcal, 75kg sälli?

2)Oon nyt syönyt 20g päivässä kreatiinii 5½päivän ajan ja paino on vaan heitellyt tossa 76,5 -+300g. Missä vika? Oon ymmärtänyt että painoa pitäs tulla nesteiden muodossa noin 1,8-2,5kg. Oon juonut vettä runsaasti joka päivä että en ole elänyt nestehukassa.
Tulokset on aina mitattu aamulla samalla vaa'alla heti herättyä. Ensin vessassa käyden.
3)Koska paino selvästi pysyy paikallaan/laskee vaikka syön laskujen mukaan ideaalisesti niin on jossain korjattavaa. Numerot ei valehtele.
Eli peruskulutuksen olen ottanut joka aamuisesta painosta ja siihen päälle +500kcal tavoite. Saliharjoituksen kulutukseksi olen laskenut 425kcal. Onkohan tämä sitten pahastikin pielessä?(teen elaston 2-jakoista ohjelmaaa)

Tossa linkki ketjuun http://www.pakkotoisto.com/ravinto/57452-mitae-soeit-taenaeaen-eilen-kysymykset-paeivittaeisestae-ruokavaliosta-taenne-50/#post3027274

Ja palkkarissa kannattaa kattoo ettei maksa turhaan maltosta, joissakin palkkareissa maltoa jopa 75g/100g. Malto nyt on kuitenkin melkein ilmaista.

Mitä kannattaa sotkee rahkaan että uppoo? Meikä on ottanu roheiinit raejuusto,maito,tonnikala,ruisleipä,veriletut... Rahkaa en ole kokeillut,mutta aattelin että vois sitäkin alkaa kiskoa. (Muija sano että on pahaa raakana:rolleyes:) Ite en oo siis koskaan suoraan purkista kiskonu.

Ite oon kokeillu rahkan kanssa vaikka ja mitä! Tosi helppo ja hyvän makunen ratkasu on mehukeitot! Pistät rahkan ja 1-1.5dl mehukeittoa lautaselle ja vähä lusikalla veivaat sekasi nii on jees.

Toinen jos on blenderi tai survotin kotona niin, marjoja, banaania, maitoa, rahkaa, mehukeittoa (+joskus whey protskua) sekasin pirtelöksi niin pitäis olla hyvää ja terveellistä! Kannattaa kokeilla, itel tulee tehtyä joka ilta iltapala vol 1snä tota.

Back
Ylös Bottom