Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miten aasialaisesta safkasta saa proteiinit ?
tuntuu et vedetään vaan hiilareita, riisi, nuudelit ja kaikessa safkassa on vähän lihaa.. Pelkkää vaaleeta leipää.. Tosi haastavaa oikeesti. ite oon jauhanu jonkin verran noita pähkinöitä täällä ja eikös niissä ole hyvin proteiinia? tosin rasvaa myös aika paljon ymmärtääkseni?
Jugurtti ja pähkinät on ollu kohtis toimiva aamiainen mutta salin jälkeen on vaikee keksiä safkaa mistä sais proteiinia. Nuudelit ja tonnikala alkaa oleen nähty
Kuten muutkin vihannekset ja kasvikset, palkokasvit kuuluu suurena osana tähän ruokakulttuuriin. Nehän ovatkin todella proteiinipitoisia, jopa 18-25%. Näihin lukeutuu siis mm. Maapähkinän lisäksi herneet, pavut, soija, lupiini, linssit yms. Soija (ja siitä jalostettu tofu) on yleisesti käytetty ruoka-aine aasialaisessa ruokakulttuurissa. Toivottavasti auttoi edes vähän.Toinen kysymys olisi tuo kananmunien raakana vetäminen. Salmonella vai ei?
Mutta riski kuitenkin on? :D

No tuo "bulkkaushan" on aika raaka termi, perus puntin vääntäjän pitää syödä kyllä hyvin ja hieman yli kulutuksen, että se paino ja lihakset kasvaa, mutta ei mitään överimättöjä vedellä.
Juuri näin.
Itse olen kuvitellut överi bulkkauksen saavan sen verta liikaa läskiä, joka on vaikea kuluttaa pois. Tätä läski määrää kulutellessa, pakostikin lihaksia katoaa. Veti protskua sitten kuinka paljon tahansa.
Jos itse haluan lihasta lisää, syön yksinkertaisesti proteiinia paljon, muutenkin annoskokojen ollessa isompia. Ei kuitenkaan liikaa. Lisänä salitreeniä enemmän. Lisäravinteita en varsinaisesti tarvitse lihaskasvua havitellessa, koska koen saavani tarpeeksi energiaa jo ruoasta.
Moi !
Aloitin juuri massakauden (185cm /75kg) Arnoldin kultaista kuusikkoa noudattaen.
Haluaisin kysyä onko tämmöinen ruokavalio hyvä näin massan hankintaa ajatellen.
Elikkäs:
Aamupala- Mikropuuro jossa mansikka kiisseliä, jugurtti, banaani, 2x lasillista rasvatonta maitoa, kalamaksaöljy kapseli.
Lounas- 400g lihamakaroonilaatikko, sorbetti vanukas, 1l täysmaitoa.
Kahvitauko- Kuppi kahvia, pari lasia kaakaota, yksi amerikan suklaakakku pala.
Päivällinen- 4 perunaa ja makkarakastiketta, yksi classic jäätelö, kolme lasia rasvatonta maitoa.
Iltapala- Mikropuuro mansikka kiisselillä, banaani, sämpylä, muutama lasi rasvatonta maitoa.
Normaalisti syön päivän aikana myös rahkaa, kananmunia, tonnikalaa, pähkinöitä yms proteiini pitoista, mutta edellis iltana ne jäivät väliin.