Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Minun mielestäni joskus on peloteltu sillä että laktoosi-intoleranssi voisi pahentua joissain tapauksissa keliakiaksi jos sitä tarpeeksi ärsyttää. En tiedä onko tämä ihan täyttä puutaheinää, en ole koskaan ottanut sen enempää selkoa asiasta.

Viimeksi kun tässä ketjussa kysyin kaloreista, jotka menevät läpi, niin sain vastauksen, että kehon omat varastot täyttyvät, joten ylimääräiset kalorit menevät läpi.

Olettaen, että tämä on oikein, niin millä mitataan kehon tarve. Tai siis miltä ajalta? Koska eihän tossa olisi järkeä, jos kuvitellaan pelkän ruokailun aika, esim. 20min. Keho tuskin tarvii irveesti 20min aikana, jolloin suurimman osan täytys ton teorian mukaan mennä läpi? Ellei ne varastot ole aivan tyhjinä sitten?

Kiitän, jos joku laittaa selityksen tästä, häiritsee hirveesti :D

uppia tähän

Minun mielestäni joskus on peloteltu sillä että laktoosi-intoleranssi voisi pahentua joissain tapauksissa keliakiaksi jos sitä tarpeeksi ärsyttää. En tiedä onko tämä ihan täyttä puutaheinää, en ole koskaan ottanut sen enempää selkoa asiasta.

Puutaheinää, tällaista riskiä ei ole. Keliakian puhkeamiseen tarvitaan tietty perinnöllinen alttius ja mekanismi on aivan eri kuin laktoosi-intoleranssissa.

Miten vatsaa voi tasoittaa ja mikä voi vaivata, jos mun vatsa turpoaa heti aterian jälkeen? Aamupalaksi noin 200-250 g kasvissosekeittoa (parsakaalia, porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, herkkusieniä & lanttua, kukkakaalia), soijajogurttia, vettä, pieni kulaus kahvia (ei mennyt enempää..) ja öljyä teelusikallinen. Vatsa turposi heti ja olin sentään ennen ateriaa juonut Valmarinia & ottanut magnesiumin. Normaalisti lättänä vatsani oli yhtäkkiä kuin potkupallo. Sama juttu oli eilen ja voi luoja - olin ihan "raskaana" salilla, hävetti.

Mitä haittaa on jos syö hilareita illalla? Onko siitä haittaa lihaskasvulle?

Ei siitä lihaskasvulle haittaa ole, mutta keho ei käytä nukkuessaan hiilihydraatteja ja niin ylimääräiset hiilihydraatit kertyvät läskiksi. Tosin ei se pieni hiilihydraatti määrä haitta, kunhan ala hirveästi mättämään.

Hyvää keskustelua ja pakko tähän väliin heittää yksi omakohtainen huomio, mitä olen jo jonkin aikaa pohdiskellut. Elikkä yleensä kun ostan tonnikalaa niin tuote on Rainbow tonnikalapala vedessä.
No tässä jonkin aikaa sitten eri s-marketeissa käydessäni olen huomannut aika kiinnostavan seikan. Tätä kyseistä tuotetta on kahta eri sinisen väristä. Itse asiassa tuote on identtinen ulkonäöltään toisen samankaltaisen kanssa paitsi että sinisissä on pienen pieni sävyero. No tietenkin ekalla kerralla mietin että jaahas varmaankin jonkin sortin moka käynyt tuotteen valmistuksen aikana tai jossain, mutta kun katsoin tuoteselostetta huomasinkin hämmästyksekseni etteivät ne olleet identtiset. Itse asiassa toisen (piraattipurkki) ravintoarvot olivat kehnommat verrattuna tähän "vaaleamman sinisen" väriseen purkkiin. Ja muilta osin tuotteet ovatkin sitten identtiset, koska ne ovat kaikenlisäksi hyllyyn aseteltu samaan kohtaan (sekaisin keskenään) eli siis kyseessä on yksi ja sama tuote eri ravintoarvoin :confused:

Aivan sama huomio täälläkin, mutta nyt vanhan värinen tuote on alkanut katoamaan kaupoista.

Ha-haa! Huomasin että nämä mystiset "toisenväriset" 80kcal/100g tonnikalatölkit ovat tekemässä comebacia kauppoihin.:rolleyes:

Aamupala on päivän tärkein ateria! Nukkuessasi et saa ravintoa yhtään. Kun heräät kroppa oikein pyytää ruokaa, pitäisi ainakin Syö nyt ainakin proteiinia ja hiilareita aamulla. Päivä lähtee parhaiten käyntiin kun saa bensaa koneeseen. Kaloreista ..... Päivänkaloritarve jaettuana 4-6 , riippuen paljonko muuten syöt

Dietillä sama määrä tai ehkä vähän enemmän prodea naamaan. Kalorilaskurista katot paljonko kulutat päivässä ja miinustat siitä 400-700 kcal.

Aamupala on päivän tärkein ateria! Nukkuessasi et saa ravintoa yhtään. Kun heräät kroppa oikein pyytää ruokaa, pitäisi ainakin Syö nyt ainakin proteiinia ja hiilareita aamulla. Päivä lähtee parhaiten käyntiin kun saa bensaa koneeseen. Kaloreista ..... Päivänkaloritarve jaettuana 4-6 , riippuen paljonko muuten syöt.

Mitkä pähkinät on terveellisiä? Kaapissa olis 150g suolapähkinöitä, mut ei niitä kyllä viitti vetästä, ku p. 20g, hh 21g, rasv. 50g/100g:wtf:

Mitkä pähkinät on terveellisiä? Kaapissa olis 150g suolapähkinöitä, mut ei niitä kyllä viitti vetästä, ku p. 20g, hh 21g, rasv. 50g/100g:wtf:

Pähkinöiden rasva on ns. hyvää rasvaa, enemmän olisin huolissani suolasta.. Esim. pirkalta saa hyviä suolattomia cashew pähkiksiä..

Pähkinöiden rasva on ns. hyvää rasvaa, enemmän olisin huolissani suolasta.. Esim. pirkalta saa hyviä suolattomia cashew pähkiksiä..

Nuo pähkinät on lidlistä ostettuja, eivät ihan normaaleja suolapähkinöitä. Mitä pahaa suolassa on, muutakun että tukkii verisuonia ja tulee hitonmoinen jano.

Kertokaas joku mulle onko Whey-80 proteiinissa käytetty vehnää? Itse olen allerginen kyseiselle viljalle nii kiinnostas viel varmistua asiast,vaikkakaan en löytänyt valmistusaineistä mitään viljaan viittaavaa..?

Back
Ylös Bottom