Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Viimeksi kun tässä ketjussa kysyin kaloreista, jotka menevät läpi, niin sain vastauksen, että kehon omat varastot täyttyvät, joten ylimääräiset kalorit menevät läpi.
Olettaen, että tämä on oikein, niin millä mitataan kehon tarve. Tai siis miltä ajalta? Koska eihän tossa olisi järkeä, jos kuvitellaan pelkän ruokailun aika, esim. 20min. Keho tuskin tarvii irveesti 20min aikana, jolloin suurimman osan täytys ton teorian mukaan mennä läpi? Ellei ne varastot ole aivan tyhjinä sitten?
Kiitän, jos joku laittaa selityksen tästä, häiritsee hirveesti :D
Minun mielestäni joskus on peloteltu sillä että laktoosi-intoleranssi voisi pahentua joissain tapauksissa keliakiaksi jos sitä tarpeeksi ärsyttää. En tiedä onko tämä ihan täyttä puutaheinää, en ole koskaan ottanut sen enempää selkoa asiasta.
Mitä haittaa on jos syö hilareita illalla? Onko siitä haittaa lihaskasvulle?
Kyllähän treenin jälkeen illalla voi jtn hitaasti imeytyvää hiilaria syödä?

Kai on ok sekotella herat aamupuuron sekaan jos ei jaksa erikseen sheikkeriin heittää??![]()
Hyvää keskustelua ja pakko tähän väliin heittää yksi omakohtainen huomio, mitä olen jo jonkin aikaa pohdiskellut. Elikkä yleensä kun ostan tonnikalaa niin tuote on Rainbow tonnikalapala vedessä.
No tässä jonkin aikaa sitten eri s-marketeissa käydessäni olen huomannut aika kiinnostavan seikan. Tätä kyseistä tuotetta on kahta eri sinisen väristä. Itse asiassa tuote on identtinen ulkonäöltään toisen samankaltaisen kanssa paitsi että sinisissä on pienen pieni sävyero. No tietenkin ekalla kerralla mietin että jaahas varmaankin jonkin sortin moka käynyt tuotteen valmistuksen aikana tai jossain, mutta kun katsoin tuoteselostetta huomasinkin hämmästyksekseni etteivät ne olleet identtiset. Itse asiassa toisen (piraattipurkki) ravintoarvot olivat kehnommat verrattuna tähän "vaaleamman sinisen" väriseen purkkiin. Ja muilta osin tuotteet ovatkin sitten identtiset, koska ne ovat kaikenlisäksi hyllyyn aseteltu samaan kohtaan (sekaisin keskenään) eli siis kyseessä on yksi ja sama tuote eri ravintoarvoin![]()
Aivan sama huomio täälläkin, mutta nyt vanhan värinen tuote on alkanut katoamaan kaupoista.

Miksi aamiaista pidetään niin tärkeänä ateriana? Paljonko sitä energiaa ois aamuisin hyvä saada?

Mitkä pähkinät on terveellisiä? Kaapissa olis 150g suolapähkinöitä, mut ei niitä kyllä viitti vetästä, ku p. 20g, hh 21g, rasv. 50g/100g:wtf:
Pähkinöiden rasva on ns. hyvää rasvaa, enemmän olisin huolissani suolasta.. Esim. pirkalta saa hyviä suolattomia cashew pähkiksiä..
Ei. Laktoosi-intoleranssi on korkeintaan kiusallista.