Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Aika helvetin iso ruokalusikka saa olla. Toi on siis se ruokalusikaksi kutsutun mitan tilavuus kuten tuli jo ilmi. Mun Hackmann Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g öljyä.

Testasin kotoa löytyvällä Hackmann SF 18/10 merkinnällä olevalla lusikalla ja kyllä siihen tuo 12 grammaa ainakin meni. En jaksanut testata mikä on äärimmäinen vetokyky :D

Näissä on näköjään aika isoja heittoja joten helpoin käyttää virallisia mittoja tai ostaa se aika käteväksi todettu keittiövaaka.

Mitä pitäis rueta syömään että ei tulis tommosia ilkeitä haavaumakovettumia sormen ja kynnen väliin ja lähimaastoon välillä, ärsyttäviä. vai onko kyse vaan siitä että pitäs rasvailla käsiä enempi.

Aika helvetin iso ruokalusikka saa olla. Toi on siis se ruokalusikaksi kutsutun mitan tilavuus kuten tuli jo ilmi. Mun Hackmann Savonia -ruokalusikkaan mahtuu 7g öljyä.
Samaa mieltä. Mä lasken yhden ruokalusikallisen öljyä 5 gramman painoiseksi. Olen siis punninnut öljypullon digivaakaa käyttäen ennen lusikallisen syömistä ja sen jälkeen. Keskimäärin 5 grammaa häviää pullon painosta.

Unohdin keitetyt kananmunat yöksi huoneenlämpötilaan, aamulla siirsin jääkaappiin. Kauankohan mahtavat säilyä hyvinä vielä?

Mä säilytän aina keitettyjä munia huoneenlämmössä, jos on oletuksena, että ne kuluvat lähipäivien sisällä (jääkylmä kananmuna ei maistu miltään). Hyvin säilyvät ainakin 2 vrk, jos huonelämpötila on normaali. Kerran kesällä ovat minulla alkaneet pilaantua kolmantena päivänä keittämisestä, mutta silloin oli helle. Voi tosin riippua vähän niistä munistakin.

Ei niissä suolapähkinöissä oo mittää vikaa. Samaa pähkinää ku muuki mut laitettu vaa ripaus suolaa antamaa makuu.
eikös ne ole paahdettu jossain huonossa rasvassa? vai oliko niin että pähkinän rasva menee huonoksi kun sen paahtaa?

itse syön suolaamattomia ja paahtamattomia pähkinöitä, cashew'ta, saksanpähkinää ja mantelia useimmiten. saa kivasti kalorit kohdilleen niillä, ja hyviä rasvoja.

(edit) pannaan nyt kysymyskin tähän: Kannattaako dieetillä vaihdella päivittäisiä kalorimääriä, itsellä ne vaihtelevat 2000 ja 2500 välillä.

eikös ne ole paahdettu jossain huonossa rasvassa? vai oliko niin että pähkinän rasva menee huonoksi kun sen paahtaa?

itse syön suolaamattomia ja paahtamattomia pähkinöitä, cashew'ta, saksanpähkinää ja mantelia useimmiten. saa kivasti kalorit kohdilleen niillä, ja hyviä rasvoja.

(edit) pannaan nyt kysymyskin tähän: Kannattaako dieetillä vaihdella päivittäisiä kalorimääriä, itsellä ne vaihtelevat 2000 ja 2500 välillä.
Tuli noista cahew pähkinöistä mieleen, että ne sisältää hyvin usein aflatoksiineja (homesienten tuottama terveydelle haitallinen yhdiste, joka on voimakas ja tunnettu karsinogeeni eli syöpää aiheuttava aine.).

Halolla on varmaan tarkempaa tietoa alkuperäisestä lähteestä. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2378218&postcount=26

Tuli noista cahew pähkinöistä mieleen, että ne sisältää hyvin usein aflatoksiineja (homesienten tuottama terveydelle haitallinen yhdiste, joka on voimakas ja tunnettu karsinogeeni eli syöpää aiheuttava aine.).

Halolla on varmaan tarkempaa tietoa alkuperäisestä lähteestä. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2378218&postcount=26
No tietenkin juuri ne parhaan makuiset pähkinät ovat epäterveellisiä :D

no, saksanpähkinää ja mantelia tästedes, niissä toivottavasti on kaikki kunnossa. ja taitavat mantelit olla useimmiten halvempia kuin cashew't.

Back
Ylös Bottom