Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Alko koulut ja sen takia venyy syömiset about neljän tunnin päähän toisistaan; aamupala 7.00, lounas koulussa 11.00 ja välipala 15.00. Iltasyömiset kotona ovat 2-3 tunnin välein. Eli onko tuo pitkä väli jotenkin haitaksi kun en itse siihen pysty vaikuttamaan?

Alko koulut ja sen takia venyy syömiset about neljän tunnin päähän toisistaan; aamupala 7.00, lounas koulussa 11.00 ja välipala 15.00. Iltasyömiset kotona ovat 2-3 tunnin välein. Eli onko tuo pitkä väli jotenkin haitaksi kun en itse siihen pysty vaikuttamaan?

:anssi: Siihen voi vaikuttaa helposti, prodedrinkki mukaan kouluun tai patukka. Helppo vaikka veskissä käydä välitunnilla iskemässä vedet drinkkiin ja eiku naamaan.

IMO ei niin paskankaan väliä jos ruokailut venyy neljän tunnin päähän toisistaan, kunhan katsoo että sitä ravintoa tulee riittävästi sitte kerralla mätettyä.. Jos tuntuu että nälkä tuloo ni ota protskudrinkki/tunapurkki/rahka reppuu mukaa ja vetäse se vaikka välkäl?

Mitähän voisi tonne kouluun ottaa välipalaksi sellaisen vähän isomman pakkauksen pukukaappiin talteen ja pitempinä päivinä pikkunälkään napsia? Ei välttämättä mitään bodysafkaa, vaan jotain vähemmän-epäterveellistä. Vertaa, vaihtoehtona olen joskus hakenut mäkistä juustohampurilaisia. Olisiko jotkin keksit?
Miten kauan kupillisen kahvin piristävä vaikutus kestää? Lähinnä kuinka kauan ennen nukkumaanmenoaikaa viitsii kahvitella?

Edit. Eipä sitä tietenkään tullut aiempia posteja luettua:hyvä: . No lähinnä etsin jotain halpaa vaihtoehtoa nälkään pidempinä päivinä.

Mitähän voisi tonne kouluun ottaa välipalaksi sellaisen vähän isomman pakkauksen pukukaappiin talteen ja pitempinä päivinä pikkunälkään napsia? Ei välttämättä mitään bodysafkaa, vaan jotain vähemmän-epäterveellistä. Vertaa, vaihtoehtona olen joskus hakenut mäkistä juustohampurilaisia. Olisiko jotkin keksit?
Miten kauan kupillisen kahvin piristävä vaikutus kestää? Lähinnä kuinka kauan ennen nukkumaanmenoaikaa viitsii kahvitella?

Edit. Eipä sitä tietenkään tullut aiempia posteja luettua:hyvä: . No lähinnä etsin jotain halpaa vaihtoehtoa nälkään pidempinä päivinä.

Banaani, rahka tai maustamaton jogurtti. Itse tykkään vedellä jogurttia rahkan sijasta, koska se maistuu paremmalta ja sitä saa/joutuu kerralla syömään sen puoli litraa...täyttää mukavasti :)

Ainut ongelma on, että noista vaan banaani säilyy kaapissa. Tarkoitus siis olisi ostaa jotain vähän isompi satsi, kun koulusta kauppaan on melkonen matka. Kaipa ostan sitten jonkun keksipussin sinne, ei siihen kukaan kuole vaikkei proteiinia olekaan juuri.

Jos ei ole fygestä kiinni, osta niitä pieniä PROFX -proteiinipatukoita kaappi täyteen.

^^^^^ PROFX mansikka :kuola::kuola::kuola::kuola::kuola:

Muuten loistavaa kamaa, mutta patukan hinta on siellä 2,50 euron tietämillä. Ei välttämättä koululaisen/opiskelijan budjetilla ole mahdollista tuollainen.

Mitenkäs olisi pähkinät tai auringonkukan siemenet? Paljon proteiinia ja hyviä rasvoja, vähän hiilareita, eivätkä maksa hirveästi. Auringonkukan siemenet ovat käsittääkseni hyvä vaihtoehto, jos olet allerginen pähkinöille.

ostin tässä huvikseen tummaa soijaproteiinirouhetta kun se oli niin halpaa niin tuli tässä mieleen että miten tuota pitäisi oikein syödä?suoraan pussista vai pitääkö keittää tai jotain?

eip

ostin tässä huvikseen tummaa soijaproteiinirouhetta kun se oli niin halpaa niin tuli tässä mieleen että miten tuota pitäisi oikein syödä?suoraan pussista vai pitääkö keittää tai jotain?

Soija pitää ensin turvottaa ja sen jälkeen paistaa pannulla tai miten ikinä sen haluaa syödä. Soijasuikaleita kannattaa keittää, mutta itse en ole ikinä soijarouhetta varsinaisesti keittänyt. Heität siis soijarouhetta sopivan annoksen kippoon, lykkäät mausteita sekaan ja sitten laitat kuumaa vettä silleen, että satsi just ja just peittyy, kelmu tai lautanen päälle ja anna turvota/hautua jokusen minuutti.

Ihan sellaisenaan en ole soijarouhetta kokeillut syödä, voisi se ehkä toimia esim. myslin seassa mutta en tiedä sitten mitä vatsa tykkää semmoisesta.

Mä sotken soijarouhetta aika usein jukurttiin tai ehramiin ja suoraan pussista. Jukurttia varten mä sitä ostin, kun tykkään syödä, mutta prodea siinä on luonnostaan niin vähän.

Jotkut vissiin puuroon laittaa kans.

Mikäs tuossa täysjyvä riisissä on kun tuppaa pierettämään aina sen jälkeen, kun on syöny sitä ja haju ei ole mikään maailman parhain:jahas:

Mikäs tuossa täysjyvä riisissä on kun tuppaa pierettämään aina sen jälkeen, kun on syöny sitä ja haju ei ole mikään maailman parhain:jahas:

Itteäkin alkannu ihmetyttämään, että mitä terveellisemmin syö niin sitä enemmän pierettää. Ennen kuin alotin kattoa ton syömisen perään niin ei paljoa pierettänny, mutta nyt on ihan eri laulu takapuoles.

Back
Ylös Bottom