Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tonnikalan "oikeat" arvot purkissa

Moi, voi olla hieman hassu kysymys, mutta vaivaa kuitenkin=) Eli tunapurkin kyljessä lukee esim. Paino 185g, josta 140g tonnikalaa, ravintosisältö /100g - proteiini 23g, rasva 8g. Saanko purkista proteiinia 32g(1,4*23) vai ¨n. 43g(1,85*23)? Lähinnä mietityttää kun joissakin purkeissa lukee 100g tuotetta sisältää... ja sit se että lajikkeiden erot on niin huimat, prodea 20-30g. Itse olen laskenut aina tuon tonnikalan painon mukaan.

Olisko jotain maustamisvaihtoehtoja hera 80:n jo mansikalla maustettuun, ei oikein pure sen maku :D
Banaani toimii mansikankin kanssa yllättävän hyvin.

Onko muuten enää missään saatavilla chili tonnikalaa eli tonnikala purkkeja missä oli valmiina jotain chilisörsseliä ja parit porkkanatkin? Rainbowilla tais sitä joskus olla mutta ei ainakaan äskön osunut kaupassa silmään :confused:

Olisko jotain maustamisvaihtoehtoja hera 80:n jo mansikalla maustettuun, ei oikein pure sen maku :D

maitoa . Maistuu ihan mansikkapirtelölle! :kuola: Ihan törkeen hyvää minusta. Veteen sekoitettuna sen sijaan aika pahaa , mutta menee alas niinkin.

Moi, voi olla hieman hassu kysymys, mutta vaivaa kuitenkin=) Eli tunapurkin kyljessä lukee esim. Paino 185g, josta 140g tonnikalaa, ravintosisältö /100g - proteiini 23g, rasva 8g. Saanko purkista proteiinia 32g(1,4*23) vai ¨n. 43g(1,85*23)? Lähinnä mietityttää kun joissakin purkeissa lukee 100g tuotetta sisältää... ja sit se että lajikkeiden erot on niin huimat, prodea 20-30g. Itse olen laskenut aina tuon tonnikalan painon mukaan.

Tonnikalan painon mukaan minäkin tuon olen laskenut. Muuten tulisi turhan huima proteiinipitoisuus. Tuo 23g on parhaasta päästä lihaa/kalaa/kanaa eikä se tuosta nouse ilman kuivatusta.

Toinen tätä puoltava seikka on se että tonnikala öljyssä kertoo ravintoarvoissaan rasvan osuudeksi 10g/100g. Ja 200g purkista 150g on lihaa, eli loput 50g öljyä.

Onko muuten enää missään saatavilla chili tonnikalaa eli tonnikala purkkeja missä oli valmiina jotain chilisörsseliä ja parit porkkanatkin? Rainbowilla tais sitä joskus olla mutta ei ainakaan äskön osunut kaupassa silmään :confused:[/QUOTE]

Pirkalla on monia makuvaihtoehtoja ja on hyviä.Hinta vaan aika kova eikä purkissa itse tonnikalaa juurikaan ole.Mutta hyviä ovat kuin mitkäkin! :rock:

Rainbowilla on. ja taitaa olla parilla muullakin merkillä. Paprika ja chilihippuja löytyy mausteina. Tee ite nii saa vähä makua ;)

millä prosentuaalisella jakautumisella päivän kokonaiskaloreista tulis bulkilla vetää protskui, hiilareita ja rasvoja? p30% hh40% r30%?

Totanoin tää on kyl tyhmin kysymys mitä on, mut pakko kysyä :D
oon alottanu ekan diettini enkä oo oikeen perillä kalorien laskemisesta
miten ne lasketaan? kaikki puhuu jostain taulukoista. Mut siis jos syön esim omenan nii mistä tiän paljon siin on kaloreita :( ??

AAAPUUUUWAAA :arvi:

Totanoin tää on kyl tyhmin kysymys mitä on, mut pakko kysyä :D
oon alottanu ekan diettini enkä oo oikeen perillä kalorien laskemisesta
miten ne lasketaan? kaikki puhuu jostain taulukoista. Mut siis jos syön esim omenan nii mistä tiän paljon siin on kaloreita :( ??

AAAPUUUUWAAA :arvi:

Kalorilaskuri.fi :)
Suosittelen - siellä saa laskettua kalorit, grammat, prosenttijakaumat sun muut. Niin, ja talousvaaka kannattaa hankkia, niin saa punnittua tarkat määrät, vaikka useimmissa tuotteissahan ne onkin jo valmiiksi ilmoitettu.

tää on todennäköisesti aivan turhaa hifistelyä mutta kysympä kuitenkin... eli onko treenin jälkeisellä aterialla tärkeää saada insuliini-piikki? siis noin 1h palkkarin jälkeen. Luin parikin tutkimusta netissä minkä mukaan chili vähentää insuliinin tuotantoa syömisen jälkeen. Ja tää äijä ei todellakaan chiliä säästele, joten onko tämä haitaksi?

Ostin epähuomiossa dextroa malto6 sijaan, niin voinko sitä nyt sekoittaa palautusjuomaan vai vieläkö piti lähtä ostamaan se malto erikseen?

tää on todennäköisesti aivan turhaa hifistelyä mutta kysympä kuitenkin... eli onko treenin jälkeisellä aterialla tärkeää saada insuliini-piikki? siis noin 1h palkkarin jälkeen. Luin parikin tutkimusta netissä minkä mukaan chili vähentää insuliinin tuotantoa syömisen jälkeen. Ja tää äijä ei todellakaan chiliä säästele, joten onko tämä haitaksi?

Sä saat sen insuliinipiikin jo siitä palkkarista, joten en usko haittaavan.

Ostin epähuomiossa dextroa malto6 sijaan, niin voinko sitä nyt sekoittaa palautusjuomaan vai vieläkö piti lähtä ostamaan se malto erikseen?

Voit käyttää, maistuu vaan erilaiselta kuin malto.

Mikähän on kun vetää ton yhdenkin desin hera 80:stä ja 4dl mehua tai vettä, niin tuntuu et se tulee puolen tunnin sisään ulos toisesta päästä :D

Eli nyt pitäis saada infoo iltapalan syömisestä (lue: siinä 22-> jälkeen tapahtuva syöminen, noin 24 nukkumaan). Oon tossa jotain tsekkaillu, mutta erityisesti haluisin tietoa tosta hiilaripuolesta. Eli mun iltapala näyttää usein tältä:
- Exquisa maustettu rahka 500g (p6g/h14g :( )
- Pari vaalean leivän palasta, joiden päälle pari siivua juustoa ja pari siivua kinkkua.

Tuon lisäksi olen vielä alkanut/alkamassa ottaa juuri ennen nukkumaan menoa perus Wheytä (veteen sekotettuna) sellaiset 25-30g prodeina.

Eli miten noi hiilarit vaikuttaa ja mitäköhä mun pitäs suuhun tunkea illalla, kun ei lämmin ruoka oikeen maistuis, eikä ihmeellisiä jaksais väsätä, mutta nälkä on. ;D

EDIT: Erityisesti haluisin tietää siis tietää, miten hiilareitten määrä (ja millasia hiilareita noissa tuotteissa on) vaikuttaa kehittymiseen ja mitä iltapalassa saisi olla ja mitä ei. Ois myös kiva tietää, kuinka kauheeta toi Exquisa on protskujen saamiseen kun toi suhde on aika onneton kun kaksi kertaa enemmän on hiilareita, mutta protskua kuitenkin ton verran ja maitorahka oli niin hirveetä mehukeiton (?, eniveis sitä mitä kaupasta saa litran purkeissa) kanssa, ettei ihan hirveesti nappais siirtyä sille linjalle. Miten teiän rahkat loppuen lopuks jakautuu kun omat mausteet on lisätty soppaan jne. :D Sanotaan vielä sen verran, kun kunnon vastauksen haluan, että olen 175cm/68kg ja sellanen normaalikokoinen läskien suhteen.

jollain kokemusta raejuuston syömisestä tuleeko jotain haittapuolia esim jos reenin jälkeen syö aina 400g :) aattelin että' olis hyvä kun on kuitenkin protskut kohallaan ja hiilareitakin vähän

Back
Ylös Bottom