Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tiesit varmaan että kalaöljykapselit sisältävät myös D-vitamiinia täyden päivä annoksen. D-vitamiini taas varastoituu elimistöön, ja sen liikasaanti voi olla vaarallista mm. munuaisille.
Mikäs siinä, eipähän ainakaan vitaamineista ja rasvasta tule puutetta.

Mietitääs taas sitä,että toi kalaöljypurkin 2 kapselin päiväannostus,ei EHKÄ ole tarkoitettu reilu 100-kiloiselle bodarille. Ja mitä vitamiineihin tulee,niin onko 4kpl 500mg c-vitamiinitablettia ja 1-2 monivitamiinitablettia mielestäsi päivässä liikaa?
No,ehkä sitä sitten paukkuu munuaiset noista määristä.Yritä siinä sitten selittää lääkärille dialyysihoidossa,että kalaöljyä ja vitamiineja olen popsinut!:D

Miten onnistun syömään raa'an kananmunan. Mikä on suurin virhe, jonka voin tehdä? Minkälainen on olo, kun olen onnistunut juomaan sen?

Monet suosii tuoremehuun sekoittamista, muuten en osaa neuvoa.

ps. hauska sigu sulla :D

tästä on varmaan täällä monet kerrat ennenkin puhuttu, mutta koska haku antaa tuhottomasti tuloksia niin kysynpä vielä kerran. :p eli noista rasvoista vielä, onko mitään merkitystä mihin aikaan päivästä niitä vetää, ja miten ne on järkevä jakaa päivän mittaan syötäväksi?

Kananmuna 4 kpl 420g_________Kalorit: 572 pr: 50g hh: 1g ra: 41g
Sika/nauta jauheliha 400g______Kalorit: 889.6 pr: 70g hh: 0g ra: 68g

Onkos nää arvot ihan :anssi:

Kananmuna 4 kpl 420g_________Kalorit: 572 pr: 50g hh: 1g ra: 41g
Sika/nauta jauheliha 400g______Kalorit: 889.6 pr: 70g hh: 0g ra: 68g

Onkos nää arvot ihan :anssi:
Ei ole kananmunien määrää lukuunottamatta. Kun en asiaa nyt suorilta muista, niin punnittin tossa muutaman, keskipaino kananmunalle oli tossa vajaan 60g. Suht normaalikokoisilta näyttivät, joten tuon munien määrän saa varmaankin tuplata.

Ymmärtääkseni kasvisproteini ei ole niin käypää "proteinisynteesiin" koska siinä ei ole muutamaa tärkeää amonihappoa. Mutta entäs jos samalla syödään jauhelihaa tms josta löytyy kaikki hapot niin tuleeko nuo kasvisproteinitkin samalla 100% käyttöön?

Niin basic kysymys ku olla voi, mut ton thredin otsikon varjolla tässä kirjottelen. Tässä oon just viikon laihiksella ollu, ni tuli mielee et minkälaisilla miinuskaloreilla ois hyvä tahti laihduttaa? Lihoista pitäs jäähä ees rippeet, ja oon sitä tyyppiä joka pystyy olee tarvittaessa vaiks 1500kcal miinuksel..

Oikea kalorimäärä että lihakset kasvaisi.

Olen 18v 169cm 65kg mies ja tarvitsisin neuvoa ravintooni. Haluaisin tietää,että kuinka paljon tarvitsen kokonaisuudessaan proteiinia,hiilihydraattia ja rasvaa että olisi toivoa lihasmassan kasvulle?

Niin basic kysymys ku olla voi, mut ton thredin otsikon varjolla tässä kirjottelen. Tässä oon just viikon laihiksella ollu, ni tuli mielee et minkälaisilla miinuskaloreilla ois hyvä tahti laihduttaa? Lihoista pitäs jäähä ees rippeet, ja oon sitä tyyppiä joka pystyy olee tarvittaessa vaiks 1500kcal miinuksel..

500 kcal miinuksella/per päivä on aika normi. Tällä määrällä laihtuu baut 0.5kg viikossa. Olen ymmärtänyt, että proteiineja tulisi saada 2g/(rasvaton?)painokilo päivässä niin lihatkaan ei lähe ihan heti

Ymmärtääkseni kasvisproteini ei ole niin käypää "proteinisynteesiin" koska siinä ei ole muutamaa tärkeää amonihappoa. Mutta entäs jos samalla syödään jauhelihaa tms josta löytyy kaikki hapot niin tuleeko nuo kasvisproteinitkin samalla 100% käyttöön?

Kyllä. Se lihan täydellinen aminohappoprofiili täydentää sitä kasvisproteiineista saatua vajaampaa profiilia.

Kyllä. Se lihan täydellinen aminohappoprofiili täydentää sitä kasvisproteiineista saatua vajaampaa profiilia.
Ei täydennä, ellei lihassa sitten satu olemaan "liian paljon" juuri niitä aminohappoja, joita kyseenaomaisesta kasvisproteiinista puuttuu. Täydellisen aminohappoprofiilin omaavalla proteiinilla ei voi täydentää muiden proteiinilähteiden aminohappoprofiilia, koska siinä ei ole mitään aminohappoa suhteessa liikaa, joten ei jää mitään ylimääräistä käytettäväksi.

Tämmöne tuli mieleen; onko kaloreiden ajoittaminen olennaista reenin suhteen? Nimittäin tuli täsä aika heikon oloinen reeni just ja mietin et olisiko pitänyt ottaa päivän enimmät kalorit jo päivällä ja loput illalla?!

Tämmöne tuli mieleen; onko kaloreiden ajoittaminen olennaista reenin suhteen? Nimittäin tuli täsä aika heikon oloinen reeni just ja mietin et olisiko pitänyt ottaa päivän enimmät kalorit jo päivällä ja loput illalla?!

Ajoita kalorit tasaisesti koko päivälle, kumminkin siten että pyrit ajoittamaan hiilarit aamupäivään ja treenin jälkeen, rasvat iltapäivään ja iltaan ja proteiinit tasaisesti koko päivälle
Heikko treeni voi myös johtua siitä että söit hiilareita vähän ennen treeniä.

Mitä sellaisia ruokia/ravinteita kannattaa välttää maksimoidakseen kasvuhormonin tuotannon? Esimerkiksi sokeriahan täytyy välttää ennen nukkumaan menoa, koska se estää kasvuhormonipiikin? :evil:

Back
Ylös Bottom