Jos tuo mittaus teetetään samalla mittaajalla, niin kyllä mielestäni siihen tulokseen voi luottaa ainakin suuntaa-antavana mittarina. Vertailla sitä tuskin kannattaa silti muihin, koska tulokset on tosi yksilöllisiä ja samanpainoiset ja -pituiset ihmiset samoissa rasvoissa voi näyttää silti aivan erilaiselta. Kropan malli ja ruumiinrakenne merkkaa kai aika paljon.
Mulla on tässä dieetin mittaan mittailtu rasvoja neljä kertaa ja mittaaja on joka kerta ollut sama. Mittaus on tehty nelipistemittauksena pihdeillä ja joka kohdasta on otettu kolme kohtaa (esim. hauiksen yläosa, keskikohta ja alaosa) ja niistä laskettu keskiarvo. Ainakin noiden mittausten mukaan rasvaa on lähtenyt ja sen nyt kertoo kyllä myös peili, vaatteet, vaaka ja mittanauha
Ekalla kertaa 3. dieettiviikolla rasvat oli 24,5%, 11. viikolla 22,1%, 14. viikolla 21,1% ja nyt 17. viikolla 20,2%. Minusta on mielenkiintoista nähdä niiden millilukujen perusteella mistä kohti missäkin vaiheessa erityisesti kiristyy
Esimerkiksi mulla selästä rasva lähtee tosi hitaasti, kun taas ojentajasta sitä on lähtenyt aika vauhdilla. Mä taidankin kyllä olla jonkin sortin numerofriikki - eipä sitä dieettiä tarviis näin tiukkapipoisesti varmaan tehdä. Tämä nyt on vaan mun tapa seurata edistymistä.
Vielä olis 2% tavoitteeseen, vaikka dieetin piti loppua jo tällä viikolla... nooh, jatketaan nyt vielä edes vähän lähemmäs :D Vaikka noilla luvuilla ei käytännössä merkitystä olekaan (peili kertoo parhaiten), niin onhan se silti kiva tietää, että on ihan hyvässä kunnossa. Kuulemma tosiaan suomalaisten 20-25 vuotiaiden naisten rasvaprossakeskiarvo on siinä 27-29% välimaastossa...
EDIT: Tossa olikin näköjään edellisessä viestissä kirjoiteltu tuosta monesta kohdasta mittaamisesta. En tiedä mikä siinä lienee niin väärää, ainakin tää mittaaja jolla olen käynyt on kuulemma Tampereella niitä pätevimpiä ja häntä on oikeastaan joka paikassa suositeltu