Rasvanpoltosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja multona
  • Aloitettu Aloitettu
Hei

Olen 188 cm / 85.3 kiloa. Salilla olen käynyt n.vuoden n. 2 kertaa viikossa.
Harrastan salibandyä, ja lenkillä käyn silloin tällöin.

Nyt kun kesä kuitenkin on tulossa, haluaisin hieman polttaa rasvaa, varsinkin ylävartalosta (jos sitä edes erikseen voi polttaa :D ) . Vatsalihakset näkyvät hieman, samoin kyljet, mutta mahassa on silti hieman ylimääräistä jonka haluaisin saada pois. Olen aika urheilullinen ihminen myös, joten sen ei tulisi olla ongelma.

Eli siis, miten saisin todella tehokkaasti poltettua rasvaa ja samalla laihdutettua n. 5 kiloa kesään mennessä? Millaista diettiä suosittelisitte, millaista liikuntaa. Käyn lukiota, joten sen tuoma ateria on yksi päiväni aterioista. Toivoisinkin siis hyviä neuvoja mitä tulisi syödä ja kuinka paljon, sekä pitäisikö minun lisätä urheilua vielä? (Salibandyä siis 2 krt viikossa, katukorista päivittäin, salia 2-3 kertaa viikossa, lenkkejä silloin tällöin sekä koululiikuntaa 3 tuntia viikossa).

Kiitoksia jo etukäteen.
Jos joku jaksaisi valmiiksi kirjoittaa ohjelman niin reenin kun ravinnonkin puolesta, olisin hyvin kiitollinen, ja voin tarjota virtuaaliset kahvit :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
inhottaa sanoa tämä mutta: käytä söörtsiä ja lue FAQ

edit:ja ymmärtääkseni paikallisesti et voi rasvaa polttaa pois muuten kun rasvaimulla

Etsin kyllä topikkeja, ja löysinkin jotain, mutta en silti juuri sitä mitä haluaisin.
Sen verran vielä tuosta rasvanpoistosta ja kilojen tiputuksesta (en haluaisi salilla hankkimiani lihoja päästää kuihtumaan), että olisko sitten lenkki heti aamulla ennen aamupalaa oikea vaihtoehto?

multona sanoi:
Etsin kyllä topikkeja, ja löysinkin jotain, mutta en silti juuri sitä mitä haluaisin.
Sen verran vielä tuosta rasvanpoistosta ja kilojen tiputuksesta (en haluaisi salilla hankkimiani lihoja päästää kuihtumaan), että olisko sitten lenkki heti aamulla ennen aamupalaa oikea vaihtoehto?
No muista ainakin kattoo et saat protskuu sen 2g/painokilo jos haluut yhtään säilyttää lihoja. Ja kai toi aamuaerobinen on hyvä kun kaikki sitä suosittelee.

Pistäppäs tähän vaikka sellanen normaalin päivän ruokailutottumukses, niin päästään kattomaan vähän tarkemmin miten syöt tällä hetkellä :)

Varmaan se on aikalailla tällänen :

7.30 Aamupala : Täysjyvämuroja, rasvaton joqurtti ja banaani tai muu hedelmä
12.00 Koulun ruoka , joskus näkkileipä mukana
15-16.00 Välipala : Leipä jonka päällä tomaattia,salaattia ja joku leikkele, tummaa tai vaaleeta
17-19.00 Toinen lämmin ateria´
21-23.00 Joqurttia, hedelmiä, muuta ruokaa jos on tehnyt mieli

Ruokajuomana on aina vesi.

Mun mielest sul ei välttämättä pituuteen nähden vois olla ylimäärästä enkä ehkä ole paras ihminen neuvomaan mut mitä mä tekisin kesäkondikseen pääsemiseks niin eka tsekkaisin onko ruokavalio kondiksessa eli onko paranneltavaa.. Löytyykö sieltä tirisevä-rasvapallero-hiilihydraatti pommi sälää. Kun on ruokapuoli kunnossa ja edelleen löytyy liikaa löysää niin ehkä päivästä pois n.300-500kcal ja kattelee viikon-pari päästä mitä on lähteny. Jos ei pysty enempää tiputtelee kaloreita niin sitten lisää aerobista. Mut eiköhän sun lenkkeily, salibandy, koris ym aja jopa saman asian. Seuraavana liikkeenä ois sit ehkä lisäravinteiden käyttö eli cla ja jotain muut rasvanpolttajaa.. cla rupee kuulemma vast toimii kunnol n. kuukauden käytön jälkeen. Kuinka paljon tulisi syödä niin sehä täysin riippuu henkilöstä kerta kaikki kuluttaa päivässä eri määrän.. mikä on oma kulutus täl hetkel? Mitä kannattaa syödä.. siihen annan jonkun kokeneemman vastata kerta itte vedän mitä sattuu. Et tainnu saada mun offtopic vastaukselt mitään hyötyä irti mut kello on tosin 7:30 enkä vielkään viitti mennä goisimaan.. ehkä ois jo aika. :kuola:

edit: niin joo tuolla on toi "diettiruokailunne" threadi et eiköhän sielt aika hyvin selvii ku käyt läpi et mitä dietillä on hyvä vetää jne.

multona sanoi:
Varmaan se on aikalailla tällänen :

7.30 Aamupala : Täysjyvämuroja, rasvaton joqurtti ja banaani tai muu hedelmä
12.00 Koulun ruoka , joskus näkkileipä mukana
15-16.00 Välipala : Leipä jonka päällä tomaattia,salaattia ja joku leikkele, tummaa tai vaaleeta
17-19.00 Toinen lämmin ateria´
21-23.00 Joqurttia, hedelmiä, muuta ruokaa jos on tehnyt mieli

Ruokajuomana on aina vesi.

Noniin. Joka ikinen ateria kaipaan lisää protskua pahasti. Se on hyvä sääntö, että 30-40g protskua joka aterialla. Rahkat, raejuustot, jauhot ja tonnikalat nyt hyötykäyttöön :-) Tollasella hiilarivoittosella nimittäin tuppaa lihakin katoamaan aika huolellisesti. Seuraava homma sulle, on mennä
fineliin ja tutkiskella mitkä noitten kaikkien ravintosisältö on (kouluruuasta voi heittää villin arvauksen "vähän sinne päin")

Katellaan sen jälkeen lisää. :)

multona sanoi:

Ei varmaan tarvi tehdä aamuaerobista ainakaan aluksi, näyttää toi sun liikuntamääräs aika hurjalta muutenkin.

Ruokavalio ihan ensiksi kuntoon! Niin kuin Ungo jo sanoi, proteiinia pitäisi saada paaaaljon enemmän. Ja jos olisin sinä, vaihtaisin murot kaurahiutaleisiin, jogurtin rahkaan jne. Hyviä proteiinilähteitä on liha, kala, kana, maitorahka, raejuusto jne..

Ruokavaliota proteiinipainotteisemmaksi. Se on se viisaus. Ja itse lukion käyneenä tiedän, että koulun ruuista ei ainakaan saa tarpeeksi proteiinia. Itse en hassaisi rahojani cla:han tai muihin poppakonsteihin :rolleyes: ennen kuin haetaan sitä ultimaattista kireyttä. Jotain perusheraa ja ehkä kaseiinia siihen dieetin tueksi sekä monivitamiininapit. Jos kuitenkin olet punttaillut ihan harrastemielessä niin raejuustokin riittänee kun sitä syö paljon. Paljon proteeinia-vähän hiilareita. Rasvanpoltto ei ole mitään kikkailua. Mukaan myös aamuaerobiset jos vain suinkin on mahdollisuus ja jos tapana juoda kahvia, niin sitä pari kupposta mustana heti aamulla, niin aineenvaihdunta starttaa. Ruokavaliosta pitää myös karsia kaikki ylimääräiset :urjo: hampurilaisateriat ja leivonnaiset, sekä karkit. Jos on makeannälkä, niin osta laittikolaa tms. Leivän puputtaminen on myös yksi pahimmista virheistä dieetillä ja sitä tulee välttää. Kuidut voi hommata esim. tummasta riisistä ja tummasta makaroonista, sekä ruisleivästä. Näitäkin kohtuudella. Jos haluat perehtyä oikein kunnolla asiaan, niin luepa vaikka tuo Tomin teksti diettaajille, jossa on aikaslailla kaikki olennainen.

Nimimerkillä "94 kiloisesta 83kiloiseksi neljässä kuukaudessa-tulosnousujen kera.

Kiitoksia vinkeistä.

Eli jotakuinkin tälläisen ohjelman itselleni teen, sanokaa onko ok :

Liikuntaa en vähennä tai lisää, paitsi aeroobista liikuntaa aina silloin tällöin.
Leivät muutan 100 % ruisleiväksi nykyisen 80 % sijasta.
Yritän syödä mahdollisimman paljon raejuustoa, koska siitä todella pidän.

Itseäni kuitenkin ottaa todella päähän se että en pysty puuroa pitämään sisälläni, ja sen verran dietistä olen oppinut että turha syödä väkisin mitään. Eli mitä sen tilalle? Mysliä? Siitä pidän kyllä paljon..

Kai sen puuron voi leivälläkin korvata. Fiksummat korjatkoon. Eikös puurosta lähinnä oteta hitaita hiilihydraatteja ja kuitua? Mistä tahansa kun saat noita tarpeeksi niin tuskin tarvii olla mitään puuron kaltaistakaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom