Rasvakeitin pöperöö

Mäkin rikoin enkä ole kyllä kaivannut, koska toi onnistuu kattilalla ja reikäkauhalla ihan yhtä näppärästi. Tai oikeastaan näppärämmin, koska rasvakeittimen puhdistus on saatanan ärsyttävää hommaa. En siis allekirjoittaisi sitä, että rasvakeitin on yksi parhaista keksinnöistä, mutta rasvakeittäminen kyllä on. :kuola:

Markan vehkeet on markan vehkeitä: omani rikoin sillä, kun se oli halppispaska mistä ei saanut sitä säiliöö irti pesua varten. Katsellut noita parempia koneita, niistä saa sen säiliön irti ja osat on konepestäviä --> ei pitäisi olla saatanan ärsyttävää hommaa ;)

Mä oon kyllä niin vimosen päälle reikäpää noiden lämpötilasäätöjen kanssa hellalla, että mä en uskalla rasvaa lähteä kuumentamaan pelkkien tehojen mukaan. Keittimissä se hyvä puoli, että sen lämpötilan saa säädettyä haluamalleen alueelle. Ei siis tarvitse pelätä rasvapaloja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Markan vehkeet on markan vehkeitä: omani rikoin sillä, kun se oli halppispaska mistä ei saanut sitä säiliöö irti pesua varten. Katsellut noita parempia koneita, niistä saa sen säiliön irti ja osat on konepestäviä --> ei pitäisi olla saatanan ärsyttävää hommaa ;)

Mä oon kyllä niin vimosen päälle reikäpää noiden lämpötilasäätöjen kanssa hellalla, että mä en uskalla rasvaa lähteä kuumentamaan pelkkien tehojen mukaan. Keittimissä se hyvä puoli, että sen lämpötilan saa säädettyä haluamalleen alueelle. Ei siis tarvitse pelätä rasvapaloja.
Olishan joku vähän arvokkaampi härveli varmaan huoltoystävällisempi, mutta keksin taas uuden miinuspuolen: Se nimittäin vie kaapista tilaa mitä ei muutenkaan ole ikinä tarpeeksi.

Ja on mullakin joskus lämpömittari siellä öljyssä ja joskus taas ei. Se rasvapalo on itse asiassa melkoisen hankala saada aikaan jos ei ole ihan täysi puupää. Öljy nimittäin alkaa savuta sitä ennen niin kovaa, että silmiä kirvelee ja se on niin kuumaa, ettei siinä voi kyllä mitään paistakaan. Kattilan kannen kun pitää vielä siinä vieressä niin on vähän turvallisempi olo.

Olishan joku vähän arvokkaampi härveli varmaan huoltoystävällisempi, mutta keksin taas uuden miinuspuolen: Se nimittäin vie kaapista tilaa mitä ei muutenkaan ole ikinä tarpeeksi.

Ja on mullakin joskus lämpömittari siellä öljyssä ja joskus taas ei. Se rasvapalo on itse asiassa melkoisen hankala saada aikaan jos ei ole ihan täysi puupää. Öljy nimittäin alkaa savuta sitä ennen niin kovaa, että silmiä kirvelee ja se on niin kuumaa, ettei siinä voi kyllä mitään paistakaan. Kattilan kannen kun pitää vielä siinä vieressä niin on vähän turvallisempi olo.

Totta, aika marginaalistahan sen aikaansaanti on... Tosin itsellä tulee niin mahdottomia nollauksia tasasin väliajoin etten kyllä luota itseeni kattilan ja kuuman öljyn kanssa :D

kiivi3: miten toi pyörivä kori toimii? Aika pieni rasvamäärä, 1l, kuinka paljon sinne saa tavaraa? Tekeekö sillä aterian kahdelle kerralla? Meidän vanhassa taisi olla vaan 0,7l säiliö, sillä ei kyllä tehnyt kun itselle aina suullisen tai pari kerrallaan...

Rasvaaa

Omatekemät ranskalaiset! Pilkkoo perunan ja heittää sinne ja lisää suolan.. On hyvää :)
Myös sipulirenkaat ja munkit on hyviä :3

Kermainen perunamuusi. Siitä nokareita ja uppopaistaa. Ihan järjettömän hyvää tavaraa. Pinnasta kuin perunalastua ja sisältä hyvää perunamuusia. Koko nokareille oman maun mukaan.

Hauesta tulee ihan erinomaiset fish&chipsit, jos osaa tehdä ruodottomia palasia. Omaan makuun parhaiten toimii about etusormenkokoiset viipaleet. Hauki vastaa hyvin marinointiin, jos tarvii extramakua.

Kanansiivetkin on mainioita uppopaistettuna.

Miten pitkään olette säilöneet paistorasvoja? Nyt on rasvakeitin tulilla ja ainakin huomenna niitä uskaltaa vielä käytää, mutta mites sen jälkeen? Säilytys siis jääkaapissa.

Kermainen perunamuusi. Siitä nokareita ja uppopaistaa. Ihan järjettömän hyvää tavaraa. Pinnasta kuin perunalastua ja sisältä hyvää perunamuusia. Koko nokareille oman maun mukaan..

Saatana! Mulla räjähti noi pallerot keittimeen ja nyt koko rasva on täynnä palanutta perunan palaa. Ei tainnut olla riittävän kermainen.

Vanhaa pizzaa olen joskus huvikseni tuossa laitteessa lammittanyt. On muuten yllattavan hyvaa. Myos hampurilaisen sinne heittamalla saa vahan sellaista lihapiirakan tuntua siihen sampylaan. Se hamppari pitaa vaan upotella sinne hissukseen, ettei ne leivan sisalla olevat ilmakuplat ala posahdella... Tosin ei sita laitetta tule kaytettya kuin paaosin ihan lapalla kun on tarkoitus oikein porsastella.

Suositut

Back
Ylös Bottom