Rasistisia käsityksiä suomalaisesta miehestä eli Sofi Oksanen päästelee...

Oksasen tapauksessa mun mielestä kuitenkin puhutaan vielä asiallisesta linjauksesta, sillä kansallisuuden ja sukupuolen maininta ei mun mielestä täytä yksilöinnin tai henkilökohtaisuuksiin menemisen kriteerejä missään mielessä, jollei sitten "suomalainen mies" ole jokin tarkkaan määritelty pyhä instituutio, johon me kaikki automaattisesti kuulutaan? Mun mielestä meitä on täällä aika moneen lähtöön.

Juu, ei minunkaan mielestä, mutta feministien, tiedostajien ja valtakunnansyyttäjän mielestä on. Siis silloin kun puhutaan jostain toisesta ihmisryhmästä kuin suomalainen mies.

Pointtini oli jo aiemmin se, että tällaisia juttuja on hyvä nostaa esille. Jollei niitä nosteta, niin asioista ei puhuta eikä ongelmia havaita. Mietippä nyt omalta kohdaltasi vaikka tuota mamu-juttua ja näitä Pakkotoiston mamu-ketjuja. Mikä pointti on siinä, että mamujen tekemistä väkivaltarikoksista kertovia uutisia linkataan tänne jatkuvasti? Aivan. Se, että ihmiset tajuavat ongelman olemassaolon ja sen, että asialle pitää tehdä jotakin. Millä tavalla tuossa käyttäytymisessä on eroa Oksasen tapaan toimia? Oksanen sanoo "suomalaiset miehet hakkaavat suomalaisia naisia", toiset sanovat "Somalialaiset miehet raiskaavat suomalaisia naisia" - ihan samalla tavalla kummassakin on kyse asioiden tuomisesta julkiseen tietoisuuteen ja julkisen keskustelun piiriin, jotta asioista syntyisi keskustelua ja ongelmille syntyisi mahdollisia ratkaisumalleja. On ihan sama kuinka paljon raiskaamista tai hakkaamista tapahtuu, jos viestinnän tarkoituksena on synnyttää asiasta keskustelua.
Viimeseen kappaleeseen: mua ei ota päähän se että suomalaiset miehet mainitaan vaan se, että me suomalaiset (hetero)miehet ollaan ainoa ryhmä, jota saa julkisesti lyödä niin paljon ku huvittaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeseen kappaleeseen: mua ei ota päähän se että suomalaiset miehet mainitaan vaan se, että me suomalaiset (hetero)miehet ollaan ainoa ryhmä, jota saa julkisesti lyödä niin paljon ku huvittaa.
Hei oikeasti, vitunko väliä? Antaa tulla vaan. Ainakin omaan suomalaisen heteromiehen brändi-imagoon sopii paremmin tällaisten juttujen jälkeen vetää kaulusta ylemmäs ja manata hiljaa räntäsateessa kuin alkaa itkeä, että taas meitä media sorsii ja me ei saada haukkua ketään.
 
Hei oikeasti, vitunko väliä? Antaa tulla vaan. Ainakin omaan suomalaisen heteromiehen brändi-imagoon sopii paremmin tällaisten juttujen jälkeen vetää kaulusta ylemmäs ja manata hiljaa räntäsateessa kuin alkaa itkeä, että taas meitä media sorsii ja me ei saada haukkua ketään.
Ei minuakaan edelleenkään vituta se, että suomalaiset miehet mainitaan nimeltä. Se ei vois vähempää kiinnostaa. Mut en mä jaksa sitä mun pointtia enää kymmenettä kertaa toistaa...

Se vaan, että toi sun asentees saattaa susta tuntua tänne palstalle kirjoitettuna tosi miehekkäältä ja rehvakkaalta ja äijämäiseltä, mutta sittenkun tässä sensuroinnin ja itsesensuroinnin maailmassa mennään samaan kuin Ruotsissa esimerkiksi niin enpä usko, että sunkaan räntäsateiset kaulukset enää niin ylväästi seisoo pakkasen karaisemilla äijäkkäillä olkapäillä.
 
Sofi Oksanen on oikeassa väitteissään, että täällä ryypätään paljon ja tehdään myös paljon itsemurhia. Väkivaltaisuus ja perheväkivalta väitteitä en allekirjoita, kyllä niitä tapahtuu mikä on valitettavaa mutta väite, että täällä kaikki tai edes 10% miehistä hakkaisivat tyttöystäviään ja vaimojaan on kyllä selkeästi väärä.

Jos tilastokeskuksesta katsoo, niin poliisin tietoon tulleita perheväkivaltatapauksia on noin 4100/vuosi, näistä käytännössä 3195 miesten tekemiä, nainen uhrina ja tarkoittaa 8,7 tapausta per päivä. En mä nyt tätä lukua mitenkään upeaksi sanoisi, kun tuon luvun kuuluisi olla nolla.

P.s. Kyllähän tuota Sofi Oksasta painaisi jos tulisi tilaisuus eteen :pano:
 
Hei oikeasti, vitunko väliä? Antaa tulla vaan. Ainakin omaan suomalaisen heteromiehen brändi-imagoon sopii paremmin tällaisten juttujen jälkeen vetää kaulusta ylemmäs ja manata hiljaa räntäsateessa kuin alkaa itkeä, että taas meitä media sorsii ja me ei saada haukkua ketään.

Itse asiassa mua ärsytti Hesarin uutisoinnissa miesten mollaamisen korostaminen, kun Sofi oli antanut naisillekin osansa (pahoinvointi tulee ulos viiltelynä tjsp). Muut uutissivut kertoivat keskustelun koskeneen molempia sukupuolia, Hesari ei-kovin-yllättäen nosti miehet pöydälle. Mutta, mikäpä tässä.
 
No ei kyllä ole kyse "normaaleista piireistä", mutta uskon kuitenkin, että oikeasti normaaleissa piireissä ei ole noin yleistä.

En sanonut, että kaikissa tilanteissa olisin ollut todella läheinen ihmisten kanssa. Asiat ovat vaan tulleet mun tietosuuteen henkkoht.

Ja tosta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Voin 100 varmana sanoa että tunnet vähintään yhden naisen joka on lapsena joutunut tuota kohtaamaan. Se ettet sinä siitä tiedä ei tee siitä olematonta.

Ja tuohon yhteen kommenttiin vielä, ettei esim. "tunne naisenhakkaajia." Ne miehet harvemmin kehukselee kavereilleen kuinka vetivät pirkkoa eilen illalla turpaan.
 
Normaalista perheestä oon varttunu eikä mulla ole yhtään tuttua joka olis muijaa lyöny, vaikka on ollu niiiin ärsyttäviä kanoja. Tässä yleistetään ja liiotellaan todella pahasti.


Luuleksää nyt ihan oikeesti, että nää sun tutut tulis sulle kertoon, että vetelinpä taas muijaa tuossa yks ilta vähäsen turpaan. Se ettei noista tapauksista ole omakohtaista tietoa todistaa kuitenkin aika vähän, kun nuo asiat yritetään pitää salassa ulkopuolisilta viimeiseen asti.
 
Luuleksää nyt ihan oikeesti, että nää sun tutut tulis sulle kertoon, että vetelinpä taas muijaa tuossa yks ilta vähäsen turpaan. Se ettei noista tapauksista ole omakohtaista tietoa todistaa kuitenkin aika vähän, kun nuo asiat yritetään pitää salassa ulkopuolisilta viimeiseen asti.

Ei se todista myöskään, että niitä on paljon. Varmasti tapauksia on, mutta se ei ole yleinen suomalaisten miesten käyttäytymistapa. Niin kuin esim Sofia ja täälläkin jotkut väittävät.
Kyllä pahoinpitelystä jää jälkiä, ja naapurit sukulaiset, työkaverit äkkiä saavat tuommoiset tietoonsa. Eli ehkä se että niin moni kuule yhdestäkin tapauksesta niin silloin tulee kuva, että on yleistä.

Vai onko sinun tuttavapiirissäsi tapana kehuskella tuollaisella ja pitää roolimalliana?
 
Luuleksää nyt ihan oikeesti, että nää sun tutut tulis sulle kertoon, että vetelinpä taas muijaa tuossa yks ilta vähäsen turpaan. Se ettei noista tapauksista ole omakohtaista tietoa todistaa kuitenkin aika vähän, kun nuo asiat yritetään pitää salassa ulkopuolisilta viimeiseen asti.

No luulishan tuon naamasta näkyvän jos turpaan saa....

En epäile etteikö noita tapauksia ole paljon mutta niin naivi olen että kuvittelen ettei tuttavapariskuntani sellaista harrasta.
 
:rock:

Locked inside a world of hate, HATE!

Kehottakaa ystävienne lyömään naista kasvoihin, niin saadaan pahoinpitelijät paremmin vastuuseen teoistaan. Muistakaa myös kertoa naisystävillenne ettei kukaan usko, että he kävelivät ovea päin.


edit. Oon muuten saanut muutaman kerran "turpaan" naiselta ilman mitään ihmeellistä syytä. Pullosta on tullut päähän, kun oon kysynt tykkääkö neiti kaveristani, joka oli todella komia.
 
:rock:

Locked inside a world of hate, HATE!

Kehottakaa ystävienne lyömään naista kasvoihin, niin saadaan pahoinpitelijät paremmin vastuuseen teoistaan. Muistakaa myös kertoa naisystävillenne ettei kukaan usko, että he kävelivät ovea päin.


edit. Oon muuten saanut muutaman kerran "turpaan" naiselta ilman mitään ihmeellistä syytä. Pullosta on tullut päähän, kun oon kysynt tykkääkö neiti kaveristani, joka oli todella komia.

Kai sentään iskit naista takaisin, näin tasa arvon nimissä? :D Siitähän naiset pitää..
 
Kai sentään iskit naista takaisin, näin tasa arvon nimissä? :D Siitähän naiset pitää..

Itseasias en :D. Ignoorasin täysin ja siitäkös neiti suuttu. Alko sitten hakkaa mun päätä vaatetelineellä :thumbs:.
 
Ja tosta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Voin 100 varmana sanoa että tunnet vähintään yhden naisen joka on lapsena joutunut tuota kohtaamaan. Se ettet sinä siitä tiedä ei tee siitä olematonta.
Ja se, että sä esität sen 100 varmanako tekee siitä faktan?
 
Ja se, että sä esität sen 100 varmanako tekee siitä faktan?

Se että sanon "100 varmana" näyttää siitä sen, että minä olen melko varma asiasta.

Mikään ei oo kuitenkaan varmaa :). Oon miettiny noita mulle lausuttuja tunnustukia heidän hyväksikäytöstään, notta ehkä he ovat vaan halunneet minulta huomiota ja näin ollen keksineet jotain tuollaista.

Mutta se, että jopa minun korviin on tullut noinkin monta tunnustusta siitä kertoo sen, että se on aika yleistä (jos ovat totta). Ja en pidä sitä mitenkään epätodennäköisenä, että naisten keskuudesta voisi löytyä vaikka nyt esim. joka kahdeksas hyväksikäytetty lapsi.

Se ettei tiedä asiaa ei tee siitä olematonta.


edit. Vaikka 100 tutkijaa ilmottais jonkun asian täysin samanlaisena, ei tee siitä välttämättä minun silmissäni "faktaa."

edit2. Minun sanomiset ja mielipiteet on vain minun "paskaa", ihan niinkuin omasi ovat omaa paskaa. Tutkijan hänen paskaa jne..
 
Varmasti naisetkin tuota jonkin verran tekee, mutta en suoraan sanottuna usko tuohon 50/50 -lukemaan. En osaa kummemmin arvioida, mutta heittäisin ehkä paremminkin jtn 85/15.

Aikaisemmalla kirjoituksellani "50/50" tarkoitin vaan sitä, että itse olen törmännyt perheväkivaltaan molemmilta puolilta tasaisesti; mies uhrina tai nainen uhrina. En tarkoittanut mitään universaalia totuutta.

Naisen suorittama perheväkivalta tahtoo vaan usein jäädä piiloon.
 
Naisen suorittama perheväkivalta tahtoo vaan usein jäädä piiloon.

Varsinkin naisten suorittama henkinen väkivalta. On tullut joskus sivusta seurattua joidenkin naisten jatkuvaa nalkutusta ja naljailua miehelleen ja ei ole ihme jos kahdenkymmenen vuoden jälkeen mitta täyttyy ja tempaisee nyrkillä. Tai vaihtoehtoisesti antaa kenkää ja vaihtaa nuorempaan.
 
Ja en pidä sitä mitenkään epätodennäköisenä, että naisten keskuudesta voisi löytyä vaikka nyt esim. joka kahdeksas hyväksikäytetty lapsi.
Siis nyt jotain järkeä tähän hommaan. Joka kahdeksas suomalainen mies hyväksikäyttää lapsiaan seksuaalisesti, niinkö? Eli mun kaveripiirissä esimerkiks on todennäköisesti semmonen kolme-neljä nykyistä tai tulevaa lapsenraiskaajaa. Joo, kuulostaa aika uskottavalta kyllä.
 
Back
Ylös Bottom