Oksasen tapauksessa mun mielestä kuitenkin puhutaan vielä asiallisesta linjauksesta, sillä kansallisuuden ja sukupuolen maininta ei mun mielestä täytä yksilöinnin tai henkilökohtaisuuksiin menemisen kriteerejä missään mielessä, jollei sitten "suomalainen mies" ole jokin tarkkaan määritelty pyhä instituutio, johon me kaikki automaattisesti kuulutaan? Mun mielestä meitä on täällä aika moneen lähtöön.
Juu, ei minunkaan mielestä, mutta feministien, tiedostajien ja valtakunnansyyttäjän mielestä on. Siis silloin kun puhutaan jostain toisesta ihmisryhmästä kuin suomalainen mies.
Pointtini oli jo aiemmin se, että tällaisia juttuja on hyvä nostaa esille. Jollei niitä nosteta, niin asioista ei puhuta eikä ongelmia havaita. Mietippä nyt omalta kohdaltasi vaikka tuota mamu-juttua ja näitä Pakkotoiston mamu-ketjuja. Mikä pointti on siinä, että mamujen tekemistä väkivaltarikoksista kertovia uutisia linkataan tänne jatkuvasti? Aivan. Se, että ihmiset tajuavat ongelman olemassaolon ja sen, että asialle pitää tehdä jotakin. Millä tavalla tuossa käyttäytymisessä on eroa Oksasen tapaan toimia? Oksanen sanoo "suomalaiset miehet hakkaavat suomalaisia naisia", toiset sanovat "Somalialaiset miehet raiskaavat suomalaisia naisia" - ihan samalla tavalla kummassakin on kyse asioiden tuomisesta julkiseen tietoisuuteen ja julkisen keskustelun piiriin, jotta asioista syntyisi keskustelua ja ongelmille syntyisi mahdollisia ratkaisumalleja. On ihan sama kuinka paljon raiskaamista tai hakkaamista tapahtuu, jos viestinnän tarkoituksena on synnyttää asiasta keskustelua.