Rasistisia käsityksiä suomalaisesta miehestä eli Sofi Oksanen päästelee...

Mielipiteitä saa laukoa,kunhan se ei ole mitään negatiivista nekruista,esim.halla-aho.
Jos julkisuuden henkilö sanois et somalit raiskaa ja niitten unelma on runkata lasten altaassa ni kyl siit pääsis oikeuteen ja sais sakot.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Audi-mies käytännössä kuohittiin mielipiteidensä takia. Miksi sitä ei saa tuntea pahaa oloa tämän kalkkunan sanomisista? Aika vähällä se on vielä toistaiseksi päässyt.
Mun mielestä sillä Audi-miehellä oli kyllä ihan oikeus sanoa se, mitä se sanoi.
Audi-miehen tapauksessa ongelmana oli yrityksen imagolle aiheutettu vahinko, ei niinkään se hänen henkilökohtainen suhtautuminen - tai siinä tapauksessa vitsi - naisiin. Harvan yrityksen myyntiä edistää naisen vertaaminen autoihin nykyaikana. Mielipiteen oikeus tietysti Eino Kiesilläkin on mutta hän esitti ne ilmeisesti ensisijaisesti yrityksen edustajana, joka oli virhe.

Sofi Oksanen taas on kirjailija ja varmaankin vielä jonkun sortin taiteilija, niin hänelle kipeiden ja shokkeeraavien asioiden esille ottaminen on enemmän hyväksyttävää yhteiskunnallisessa keskustelussa. Näistä kipeistä asioista kaikki yrityksen pyrkivät pysymään mahdollisimman kaukana, koska niille ei ole yleensä mitään hyötyä ottaa osaa moisiin keskusteluihin.
 
Et sä nahkahanska voi oikeesti olla tosissas noitten juttujes kanssa? :wtf: Ja mistä sä sen päättelet, että suurimmassa osassa perheväkivaltatapauksia kyseessä on joku riita ja nalkutus ja vain helvetin harvinaisissa tapauksissa joku muu syy? Omasta tuttavapiiristä/teineistä tehtyjä havaintoja?
Kyllä toi Nahkahanskan pointti oli mun mielestä aika hyvä. Jokseenki typerää ajatella, että miehet nyt on semmosia sikoja jotka hakkaa muita ihan huvikseen. Väitänpä, että suurin osa ei turvaudu väkivaltaan ollenkaan.
 
Pannaas lisää vettä myllyyn :)

4_3_2_1_suomi.jpg
 
Voisi pukeutua ja laittautua kuin ihminen sekä puhua humaanimmin sen sijaan, että pelleilee vakavien asioiden kustannuksella. Jos todella haluaa tehdä hyvää ei auta leikkiä jotain vitun yksilöllistä alienia. Mitä perkeleen ideaa on aikuisen naisen väittää ajavansa hyvää asiaa samalla kun pitää vain hauskaa ja leikkii persoonallisella imagollaan ja aiheuttaa puheillaan vain kränää?

E: Ja väkivalta kaikissa muodoissaan on syvältä, minä tiedän. Mutta Oksasen kaltaisia tyyppejä ei enää aikuisissa tarvitsisi olla, niitä löytyy yläasteilta ja lukioista ihan riittämiin.
 
Vurki, miten ihmiset pukeutuvat? Sulla varmaan on 16 vuoden ikään mennessä karttunut tästä asiasta reilusti kokemusta. Olis kiva kuulla tästä asiasta universaali määritelmä. Mitä väliä sillä on, jos taiteilija tai kuka muu tahansa pukeutuu ihan niin kuin haluaa?

Kuten jo aiemminkin tuolla sanoin, niin yleensä juuri hyvin persoonalliset julkisuuden henkilöt noteerataan lehdistössä kaikkein helpoiten. Tuo ei varmasti ole persoonallisen ulkonäön ensisijainen motiivi, mutta siitä ei varmasti ole haittaakaan, jos haluaa kärkevästi tuoda jotain asioita esille. Ulkonäköä kohtaan hyökkääminen on aika onneton vasta-argumentti Oksasen väitteille. Jos asiasta halutaan keskustella, niin kannattaa oikeasti pitää se keskustelu nimenomaan siinä asiassa tai ongelmassa eikä siinä, millainnen se asian esittävän henkilön ulkoinen olemus on. Tämä on erittäin epäolennaista koko jutun kannalta.
 
Vastustan sensurointia. Muija saa pitää ihan oman halunsa mukaan päänsä kiinni tai auki, mutta jälkimmäisessä tapauksessa vaatisin edes jonkuntasoista totuudessa pitäytymistä.
Eli siis vastustat sensurointia ainoastaan silloin, kun se kohdistuu mielestäsi oikeisiin mielipiteisiin? Tällaista valikoivaa sananvapautta olisi Rankkurille tarjolla vaikkapa Kiinassa tai Pohjois-Koreassa, mutta suomessa sananvapaudesta on rajattu pois melkoisen vähän, ainakin lain puitteissa. Halla-ahon oikeusjutussa tätä rajanvetoa taas tarkastellaan.

Audi-Kiesin tapauksella ei ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa, koska tapaus ei johtanut mihinkään oikeudellisiin toimiin. Tapausten ero on siinä, että kun Oksanen on mielipiteineen tällä kertaa suomalaisista miehoistä enemmän julkisuudessa niin hänen kustantajansa luultavasti on vain erittäin tyytyväinen. Kun taas Kiesi laukoi naisen kyvyttömyydestä toimia johtotehtävissä hän kommunikoi omia mielipiteitään työnantajayrityksensä edustajana, ja yrityksen arvot olivat jyrkässä ristiriidassa Kiesin kommunikaation kanssa. Koska VW:llä on todennäköisesti isojen firmojen tapaan tiukat säännöt siitä, kuka mistäkin saa medialle puhua olisi kyse ihan tavallisesta duunissa tyrimisestä josta seurasi kehotus etsiä jotain muuta tekemistä.
 
Eli siis vastustat sensurointia ainoastaan silloin, kun se kohdistuu mielestäsi oikeisiin mielipiteisiin? Tällaista valikoivaa sananvapautta olisi Rankkurille tarjolla vaikkapa Kiinassa tai Pohjois-Koreassa, mutta suomessa sananvapaudesta on rajattu pois melkoisen vähän, ainakin lain puitteissa. Halla-ahon oikeusjutussa tätä rajanvetoa taas tarkastellaan.

Ei mulla tähän muutaku, että just näinhän mä sanon tossa sun lainaamassasi viestissä! :thumbs:
Joskus sen lainaamansa viestin saa lukea toiseenkin kertaan.
 
Jaahas, tämän päivän Keskisuomalaisen paperiversiossa pääkirjoituspakinassa (Anita Kärki) juttu käännetty niinpäin että sovinistimiehet hyökkäävät Sofi Oksasta kohtaan ja leimaavat famakoksi kun eivät halua kuulla totuutta siitä kuinka todellisuudessa suomalaiset käyttävät viinaa ja hakkaavat naisia.

En löytänyt kirjoitusta netistä mutta suora lainaus:

... Väitit, että miehemme hakkaavat eukkojaan, kun eivät osaa muutenkaan purkaa tunteitaan, esimerkiksi puhumalla. Tämähän on älytön väite.
No, onhan meillä länsimaiden johtopaikka lähisuhdeväkivallassa. Meillä kuolee naisia parisuhdeväkivallan seurauksena kaksinkertainen määrä muihin maihin verrattuna...

...Roman Schatz ja puhumattakaan Neil Hardwickista osaavat sentään kehua meitä. Tosin Schatz yrittää joskus naljailla, mutta rakkaudesta se hevonenkin potkii ja Schatz on sentään huumorimies kuten Hardwick, eikä mikään tosikko feministi.
Tosikko feministeiltä puuttuu huumorintaju ja tässä on tulos.

Hohhoijaa mitä PASKAA. Älyttömän tieteellinen heitto: "kaksinkertainen määrä muihin maihin verrattuna".

Onhan se nyt kumma että naisten vertaaminen autoon tai yleensä ulkonäön arvioiminen on vanhoillista, sovinistista ja on modernia ja tasa-arvoista oikaista näkemykset. Sen sijaan puuttuminen väitteeseen että mies on naisten hakkaaja on sovinistista ja suvaitsematonta...


edit: sori, olihan se koko juttu netissä http://www.ksml.fi/mielipide/kolumnit/eihän-tästä-tule-yhtään-mitään/507285
 
Hohhoijaa mitä PASKAA. Älyttömän tieteellinen heitto: "kaksinkertainen määrä muihin maihin verrattuna".
Vähän tuntuu suomalaisämmiä ahdistavan. Virossa hakataan yli kolme kertaa useammin muijaa ku Suomessa...ihanku tää akkojen avautuminen johtuis pienestä munan puutteesta.
 
Sofi hei: mä yleistän että virolaiset naiset ovat huoria.

OK?

:offtopic:

Itse asiassa tuo ei tätänykyä ole edes kovin kaukana totuudesta. Olen tänä vuonna joutunut työn puolesta reissaamaan Tallinnassa (liian) paljon ja onhan se meininki siellä muuttunut aika radikaalisti jos esim, 1½ vuoden takaiseen tilanteeseen vertaa, kun Viron taloudella meni vielä kovaa.

Et usko kuinka moni 15-35-vuotiaista virolais/venäläistytöistä tulee tulee tyrkyttämään itseään ihan keskellä päivääkin kadulla rahaa vastaan illasta/yöstä nyt puhumattakaan. Kolleegoiden kanssa ihmeteltiinkin, että onko täällä kaikki naiset nykyään huoria.
 
:offtopic:

Itse asiassa tuo ei tätänykyä ole edes kovin kaukana totuudesta. Olen tänä vuonna joutunut työn puolesta reissaamaan Tallinnassa (liian) paljon ja onhan se meininki siellä muuttunut aika radikaalisti jos esim, 1½ vuoden takaiseen tilanteeseen vertaa, kun Viron taloudella meni vielä kovaa.

Et usko kuinka moni 15-35-vuotiaista virolais/venäläistytöistä tulee tulee tyrkyttämään itseään ihan keskellä päivääkin kadulla rahaa vastaan illasta/yöstä nyt puhumattakaan. Kolleegoiden kanssa ihmeteltiinkin, että onko täällä kaikki naiset nykyään huoria.

Tuohan on kuin paluuta vanhoihin aikoihin. En tiedä oletko aiemmin paljon reissannut tallinnassa mutta itse olen säännöllisesti pyörinyt siellä työn puolesta kanssa jostain vuodesta 2004. Muutos oli todella radikaali siisteytymisen osalta vuodesta 2004 tuonne 2008. Nyt ei ole tarttenut 2009 pahemmin käydä siellä mutta ilmeisesti paluu takaisinpäin on alkanut. Toisaalta sen ymmärtää virolaisilla sosiaaliturvilla...
 
Tuohan on kuin paluuta vanhoihin aikoihin. En tiedä oletko aiemmin paljon reissannut tallinnassa mutta itse olen säännöllisesti pyörinyt siellä työn puolesta kanssa jostain vuodesta 2004. Muutos oli todella radikaali siisteytymisen osalta vuodesta 2004 tuonne 2008. Nyt ei ole tarttenut 2009 pahemmin käydä siellä mutta ilmeisesti paluu takaisinpäin on alkanut. Toisaalta sen ymmärtää virolaisilla sosiaaliturvilla...

Vuodesta 2004 olen itsekin Virossa pyörinyt noin kymmenkunta reissua vuoteen ja olen ihan samaa mieltä mitä tuossa yllä sanoitkin. Viranomaisethan sulkivat aika rankalla kädellä Tallinnan "taloja" 2004 => 2008 ja bisnes siirtyi osittain maan alle ja osittain esim. tissibaareihin, jolloin hinnat myös nousivat pilviin. Hommasin v. 2007 yhdelle isolle firmani asiakkaalle eräästä Tallinnan strippimestasta kaksi venäläistä tanssijaa pariksi tunniksi hotellille ja hinta oli muistaakseni lähemmäs 700 euroa, josta eivät suostuneet tinkimään alemmas.

Nyt todellakin tuntuu siltä, kuin oltaisiin palaamassa vanhoihin aikoihin niin tarjonnan kuin hintojenkin osalta. Edullisimmat tarjoukset olivat 20 euron luokkaa, joka jo kertoo aika karua kieltä tilanteen vakavuudesta.

Meneepäs nyt vähän off-topicin puolelle mutta joka tapauksessa...
 
Jaahas, tämän päivän Keskisuomalaisen paperiversiossa pääkirjoituspakinassa (Anita Kärki) juttu käännetty niinpäin että sovinistimiehet hyökkäävät Sofi Oksasta kohtaan ja leimaavat famakoksi kun eivät halua kuulla totuutta siitä kuinka todellisuudessa suomalaiset käyttävät viinaa ja hakkaavat naisia.

En löytänyt kirjoitusta netistä mutta suora lainaus:



Hohhoijaa mitä PASKAA. Älyttömän tieteellinen heitto: "kaksinkertainen määrä muihin maihin verrattuna".

Onhan se nyt kumma että naisten vertaaminen autoon tai yleensä ulkonäön arvioiminen on vanhoillista, sovinistista ja on modernia ja tasa-arvoista oikaista näkemykset. Sen sijaan puuttuminen väitteeseen että mies on naisten hakkaaja on sovinistista ja suvaitsematonta...


edit: sori, olihan se koko juttu netissä http://www.ksml.fi/mielipide/kolumnit/eihän-tästä-tule-yhtään-mitään/507285
:offtopic:

Noi Keskisuomalaisen pääkirjoitustoimittajat tuntuu kyllä kaikki olevan ihan vitun pihalla.
 
Back
Ylös Bottom