Rar-tiedoston kryptauksen avaaminen???

Ikä
39
Nyt kaikki pakkiksen nörtit, noobi tietoteknisessä pulassa ja apua tarvitaan!

Olis tässä taas tälläinen pieni pulma joka vaatis ratkaisua. Haluaisin avata rar-tiedoston joka on salasana suojattu. Olen kokeillut rar password crackeria mutta ei tuottanut tulosta tai sitten en vaan osaa käyttää tätä ohjemaa... Mitä mahdollisuuksia tämän avaamiseen on ja mitä tuo kryptaus käytänössä tarkoittaa. Mitä tuolle tiedostolle on tehty ja kuinka itse pystyn salasana suojaamaan omia rar-tiedostojani???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salasanan voi kräkätä vain jos se on lyhyt (muutamia merkkejä) tai hyvin yksinkertainen. Ohjelma siis periaatteessa kokeilee raa'asti kaikkia mahdollisia merkkiyhdistelmiä ja/tai käy läpi valmiin sanalistan. Jos salasana on pitkä ja hankala (kuten kunnon salasanan pitää olla), niin kräkkäys ei tule onnistumaan äärellisessä ajassa. Tällöin mitään ei ole tehtävissä. Kryptaus sotkee datan sillä tavoin, ettei siitä saa mitään tolkkua ilman avainta (=salasana). Itse voit luoda vastaavia kryptattuja paketteja valitsemalla pakkausohjelmasta kyseisen lisävaihtoehdon, löytyy varmasti jokaisesta pakkausohjelmasta. Rarin kryptaus on siitä hyvä että se salaa myös tiedostonimet, toisin kuin esim. zipin vastaava toiminto.

Back
Ylös Bottom