Raportti: pohkeista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
En malta olla jakamatta seuraavaa infoa:

Viimeisen reilun kahden kk:n aikana pohkeet on allekirjoittaneella kasvaneet +2cm. Se on paljon kohta 10v treenitaustalla.

Muutos: aloin tehdä pohkeita kaksi kertaa kierron aikana (ennen vain jalkatreenin yhteydessä, kierrosta/jaosta riippuen 7-12 päivän välein ainakin viimeiset 6-7 vuotta).

Nykyisin perinteinen yates-jako käytössä, eli
1.rinta/hauis/kyynärv
2.lepo
3.jalat (vatsa, pohkeet)
4.lepo
5.olkap/ojent
6.lepo
7.selkä (vatsa, pohkeet)
8.lepo
9.lepo tai kierto alusta

Jalkatreenin jälkeen pohjeliike seisten 2x10-15 ja istuen 1-2x8-12
Kierrosta toiseen vaihtelen välillä järjestystä.

Selkätreenin päätteeksi aasinostoa 2x20

Mikään muu ei ole muuttunut syömisessä/treenissä/levossa.
Tai oikeastaan on: pieni dieetti päällä ja 7vk vauva kotona, eli lepo ja ruoka niukemmalla.

Loistavaa. Itsekin olen pistämässä treenikiertoani uusiksi ja aikalailla samantapaista ohjelmaa olen miettinyt, tänään lähtee. Hyvin on sulla tapahtunut kehitystä. Pointti mikä käytiin läpi toisessakin threadissa niin pohjetreeneissä olen itsekin tykännyt tehdä pohkeet sekä seisten, että istuen. Hyvin toimii.

Kokeilin jokin aika sitten tehdä pohjeliikkeet ilman kenkiä, ja täytyy todeta että ero on kuin yöllä ja päivällä.. Kannattaa kokeilla!

Täytyypä kokeilla.
Jonkun aikaa olenkin tässä miettinyt jo pohkeiden kahteen kertaan treenaamista, mutta en kuitenkaan saanut niitä vielä mihinkään väliin sorvattua. Mutta pitääpä testiä huomenna selän jälkeen miten lähtee.

2cm parissa kuukaudessa on tosiaan aika hyvin.

Montakos settiä teit sillon, kun oli kerran kierrossa pohkeet? Nyt oot ilmeisesti ton jakamisen takia pudottanu niiden määrää. Menee kyllä kokeiluun heti, kun oon päässy taas kunnon treenin makuun eli n. viikon päästä. Yks kevyt kierto takana ton pitkän sairasloman jälkeen. Niinjoo ja pohkeet ehtottomasti ilman kenkiä.

Originally posted by rintafile
Montakos settiä teit sillon, kun oli kerran kierrossa pohkeet? Nyt oot ilmeisesti ton jakamisen takia pudottanu niiden määrää. Menee kyllä kokeiluun heti, kun oon päässy taas kunnon treenin makuun eli n. viikon päästä. Yks kevyt kierto takana ton pitkän sairasloman jälkeen. Niinjoo ja pohkeet ehtottomasti ilman kenkiä.

En tehnyt silloinkaan kuin 2 istuen ja 1-2 seisten tai aasina tai toisinpäin.

Eli ne selkäpäivän 2 sarjaa on ikään kuin ylimääräisiä. Toinen vaikuttava/tehostava tekijä voi olla nuo toistomäärät - toisessa se 8-12, toisessa 20.

btw: mä pidän kengät jalassa, koska kuulun siihen motherfucking heavy weight -koulukuntaan pohkeiden osalta eikä mun jalat kestäisi mitenkään mun treenitaakkoja.

Originally posted by H-D
Mikä on aasinosto?

Olet 90 asteen kulmassa vähän niin kuin kulmasoudussa, kaveri istuu selässäsi tai oikeammin alaselän/pakaroiden päällä.
Siitä sitten nostelet iseäsi ylös pohkeiden avulla.
On muuten senverta pervon näköinen liike etten koskaan tekisi sitä salilla. Enkä muuten ole vielä kenenkään nähnyt tekevän, tosin en ole käynyt kuin 4-5 eri salilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pohkeen perkeleet on mulla tuottanut murheita = eivät kasva. Nyt olen kuitenkin muutaman viikon treenannu pohkeet kaksi kertaa viikossa ja täytyy sanoa, että fiilis ainakin on hyvä. Vielä on turha puhua hirveästä kasvusta, mutta ainakin painot on noussu ja pohkeiden treenaamisessa on uutta uskoa...

Hei makeeta, mäki kokeilen! (Siis tota 2xvko.)

Mulla on surkeat pohkeet eivätkä ole kasvaneet juuri lainkaan mun treeniurani aikana..

Itekki olen tehny pohkeita jo noin kuukauden ajan 2 kertaa viikkoon, keskiviikkosin selän yhteydessä, ja lauantaisin reisien. Kyllä minustakin toi pohkeiden kurittaminen 2x/vko on ihan hyvä idea, kunhan vain muistaa venytellä n. 2h reenin jälkeen, muuten ei ainakaan mulla ehi noi pohkeet kunnolla palautua.

Itse rupesin myös joku puoli vuotta sitten treenaamaan pohkeita vähintään 2 krt viikossa ja hyvältä on tuntunut. Jos teen HD-tyylillä 1-3 kovaa sarjaa hyvä frekvenssi on jopa 3 krt viikossa. Nyt teen sellaiset 5 kovaa sarjaa (jokainen loppuun asti) 2 krt / viikko.

Aasinosto (donkey calf raise)

Originally posted by Arska
Olet 90 asteen kulmassa vähän niin kuin kulmasoudussa, kaveri istuu selässäsi tai oikeammin alaselän/pakaroiden päällä.
Siitä sitten nostelet iseäsi ylös pohkeiden avulla.
On muuten senverta pervon näköinen liike etten koskaan tekisi sitä salilla. Enkä muuten ole vielä kenenkään nähnyt tekevän, tosin en ole käynyt kuin 4-5 eri salilla.

En minäkään sitä noin tee, vaan siihen on olemassa ihan oma laite, jota ei kaikilta saleilta valitettavasti löydy.
Aasinosto on mun suosikkipohjeliike, ja jos joku pakottaisi valitsemaan vain yhden, niin se olisi se yksi.

Hienoa Sam255.

Samoilla laitteilla treenataan ja itsekin teen pohkeet 2 x kierron aikana ja vielä samoina treenipäivinä, joten ei muuta kuin mittanauhaa etsimään ja mittaamaan .....

:p

Klonkkukoipi

Pohkeet on kyllä murheenkryyni mullakin. Todella hauskaa, kun koivet on kuin linkkuveitset kunnon pohjetreenin jälkeiset päivät. Missäköhän vika, kun teen pohkeet seisten, ja tuntuu et meinis vieläkin lisää painoja, mutta en voi laittaa, jos haluan seuraavana päivänä (ja vars.sitä seuraavana) kävellä kuin ihmiset kävelee. Miten tota jumia vois ehkästä?

Re: Klonkkukoipi

Originally posted by Fox
Missäköhän vika, kun teen pohkeet seisten, ja tuntuu et meinis vieläkin lisää painoja, mutta en voi laittaa, jos haluan seuraavana päivänä (ja vars.sitä seuraavana) kävellä kuin ihmiset kävelee. Miten tota jumia vois ehkästä?

Kokeile venytellä niitä pohkeita treenin jälkeen.

Kyllä ne itelläkin on aika pashana seuraavat päivät, mutta hyvä vaan. Tuntuupahan, että on jotain tehny. :)

miten tuo aasinosto poikkeaa seisten tehdystä, siis tuntumaltaan? painon rasitushan tulee vaan eri kohdalle. tuosta istualtaan pohkeita kuulee vaan haukkumisia, "kun se vaikuttaa vaan pieneen piilossa olevaan soleus lihakseen..." ihme, ite ainakin treenaisin vaikka virtsarakon sulkijalihaksen mahdollisimman suureks, ku periaate on vaan kaikki mahdollisimman suureks. (joku davidin kone vois olla aikas erikoisen näkönen tohonki :evil: )

Originally posted by nikke1
miten tuo aasinosto poikkeaa seisten tehdystä, siis tuntumaltaan? painon rasitushan tulee vaan eri kohdalle. tuosta istualtaan pohkeita kuulee vaan haukkumisia, "kun se vaikuttaa vaan pieneen piilossa olevaan soleus lihakseen..." ihme, ite ainakin treenaisin vaikka virtsarakon sulkijalihaksen mahdollisimman suureks, ku periaate on vaan kaikki mahdollisimman suureks. (joku davidin kone vois olla aikas erikoisen näkönen tohonki :evil: )

Ensinnäkin ne, jotka haukkuu sitä istuen, polvet kulmassa tehtyä pohjenostoa, eivät ole perehtyneet asiaansa tai sitten niillä henkilöillä ei ole kiinnostusta/tarvetta kehittää pohkeitaan maksimimittoihin.

Tuo aasinosto lähinnä venyttää vähän eri tavalla (sanoisinko raaemmin) pohkeita, vaikea selittää tarkemmin, mutta tuntuma on täysin erilainen kuin seisten tehdyssä. Ei auta kuin kokeilla niin tiedät mistä puhun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom