Rapakuntoisen startti kuntoiluun - vinkkejä/vihjeitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No odotetaan jospa aloittaja pistäisi kysymyksensä uudelleen, joku moka varmasti vain sattunut.

Oho, jännästi käynyt.. Tosiaan eilen kun tätä viestiä lähetin niin tämä foorumi jumitti jotenkin, ei mennyt ollenkaan eteenpäin vaikka painoin viestin lähetysnappia ja odotin monta kymmentä minuuttia. Anteeksi nyt tästä, onneksi olin ottanut viestistä kuitenkin varmuuskopion notepädiin... :) Eli viesti on seuraava:

Moi,

Haluaisin kysellä vinkkejä miten aloittaa kunnon kohotus ja sitten jatkossa vakituinen salitreeni ja liikkuminen.

Eli olen parikymppinen, jotain 185 pitkä ja 90 on paino. Pienempänä olin suht innokas urheiluun ja liikkumiseen, mutta olen aina ollut myös hieman roteva vartaloltani. Viime vuosina laiskuus on vienyt enemmän voimia ja intoa. Välillä on ollut lyhyitä kausia jolloin olen käynyt lenkillä tai pelannut jotain kevyttä kavereiden kanssa. Kunto on ollut pääosin kohtalaisella tasolla. Lukioaikana se kuitenkin laski selvästi. Olen käynyt intin juuri, kesällä pääsin pois. Se vähän nosti kuntoani ja laski painoa, mutta nyt muutaman kuukauden jälkeen kunto on taas laskenut ja paino noussut.

Pidän juoksukuntoani ihan tyydyttävänä (juoksin intin cooperissa hyvän), mutta lihaskunto on surkea (intin testissä huono). Teen paljon istumatyötä, viihdyn tietokoneen ääressä ja syön kunnon annoksia, mutta usein epäterveellisesti. Olen laiska ja saamaton. Tälläkin hetkellä työt odottavat tekijäänsä... :) Elämäntavat ovat muutenkin mitä ovat, alkoholia kuluu ja röökiä siinä sivussa.

"Koin" tässä eräänä päivänä tietyn "heräämisen" :) kun tajusin että olen oikeasti aivan rapakunnossa (punnerruksia ei oikeasti mene kovin montaa!) ja lisäksi näytän laiskanpulskealta nintendoniskalta... (ei ihan mutta melkein :) )

Olen jo tässä muutamana iltana tehnyt hieman omaa pumppausta (punnerruksia, vatsoja yms yksinkertaista) ja ajattelin että jos tässä aluksi jatkan tuota samaa kotiliikuntaa ja yritän viitsiä käydä lisäksi myös lenkillä ja sitten muutaman kuukauden päästä, joskus ensi vuoden puolella aloitan salilla käynnin.

Miltä kuulostaa? Raihnaiselle nörtille ehkä ensi kesäksi jotain lihastakin näkyviin? Edes jonkinlaista parannusta rapauttavaan elämäntyyliin? Itse en tiedä kuntoilusta mitään, en mistään liikkeistä saati sitten salilla toistettavista sarjoista.. Hyvä kun nuo perus punnerrukset onnistuvat..

Jos tästä nyt jotenkin pääsisi alkuun niin olisin tyytyväinen. Viikonloppunakin voisi sitten kilistellä hyvällä omalla tunnolla :kippis1:

Ei muutakun ahkeraa pakkiksen lukua. Siittä se lähtee. Liikunnan lisäämisellä kannattaa aloittaa. Sitte ruokavalioo pikkuhiljaa kondikseen ja sitten vielä saliharjoittelu päälle niin siinähän on jo erinomainen alku.

Joo niin kai se on tehtävä.. :) Kiitos vastauksesta. Onko muuten jotain hyvää ja yksinkertaista ruokaa/ruoka-ainetta joka auttaisi hieman jo tässä ihan alkuvaiheessa (jotain proteiinia tai jotain lisää..?)?

D_motic sanoi:
Olen laiska ja saamaton.
Minä olisin sitä mieltä mieltä, että kannattaa aloittaa se elämänmuutoksen tekeminen nimenomaan tästä asiasta.

Oikein ottaa päähän nuo muutamat omat kaverit, jotka hirveellä innostuksella kyselee multa vinkkejä saliohjelmaan ja lisäravinteisiin, mutta sitten kun kyselen muutaman viikon päästä miten homma on edistynyt niin vastaukset on tyyliin "en mä oo ehtinyt kun on ollut niin kiire (= en ole jaksanut/viitsinyt).

Eli jos nyt vaikka päätät alkaa käymään salilla 3 kertaa viikossa, niin sitten myös käyt siellä, oli mikä oli!!:whip: Eihän se tietenkään aina ole kovin kivaa lähteä salille jos taivaalta sataa pieniä mummoja mutta jälkeenpäin se sinnykkyys kyllä palkitaan.

Eli yksi sana: MOTIVAATIO! Siitä se lähtee:thumbs:

Ja sitten pitää tietysti opiskella pakkotoistoa päivittäin, ettei tee asioita päin hanuria niin esim. allekirjoittanut:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mullakin on vähän sama tilanne kuin ketjun aloittajalla, mutta sukupuoli on toinen. Opiskelen tietotekniikkaa, joten koneella tulee istuttua ja paljon. Käyn kerran viikossa tanssimassa, mutta ei sillä oikein kuntoa saa kohotettua (vatsatanssia vielä, niin vatsalihakset saa kyytiä), joten ensi kesäksi olisi nyt tarkoitus saada vartalo kuntoon. En vain tiedä mistä aloittaa..Jonkun pitäisi tulla ruoskimaan mua, että tekisin varmasti sen mitä suunnittelen :whip: Tosin olen nyt ollut kaksi vuotta kokonaan syömättä karkkia ja nyt jätin sipsit yms pois ruokavaliosta, joten tämän asian suhteen on itsekuri pitänyt :)

Jotenkin uskoisin, että paras marssijärjestys on aloittaa ensin liikunta. Liikkuminen ja varsinkin lihaskunnon nouseminen aiheuttaa "tervettä nälkää" ja ruokavalio lähtee korjaantumaan tuon myötä luonnollisella tavalla terveemmäksi ilman suuria mietiskelyjä. Liikunnan jälkeen kaipaa terveellistä ja laadukasta ravintoa. En oikein tahdo uskoa diettien pitävyyteen ilman liikuntaa - ainakaan pitkällä aikavälillä.

Itse olen laihduttanut 17 kg ilman minkäänlaista liikuntaa, jätin vain karkin pois ja kilot lähti. Nyt on vain alkanut ottaa päähän kun vatsa roikkuu ja reidet hyllyy..:P

haniiN sanoi:
Itse olen laihduttanut 17 kg ilman minkäänlaista liikuntaa, jätin vain karkin pois ja kilot lähti.
Mutta kuinkas sitten laihdutetaan jos ei satu syömään karkkia... OK, tuo oli huono ja :offtopic: :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom