Ranteissa vikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Iltaa!

Eli ongelma on seuraavanlainen:

Alkusyksystä lähtien, en oo pystyny tekemään ns. "forkkuja" oikein (eli hauispäivänä tangolla myötäotteella), vaan mulla aina ranteet jotenkin
muljahtaa, eli ne ei pysy suorana. Samaan aikaan sormista katoaa kaikki tunto ja edes nyrkkiin ei meinaa kättä saada puristettua tämän jälkeen.

Itse epäilisin, että onko ranteet menny jo niin pahaan kuntoon (narskuu ja natisee) että siellä vois joku hermo olla puristuksissa jossain?

Ja kummallisinta tässä on se, että vaiva toistuu yleensä poikkeuksetta vain hauispäivänä, kun alla on jo ollut pari hauiskääntöä.

Mistähän vois johtua? Remmeillä esim. tuo vaiva katoaa, mutta niin katoaa myös hyöty kys. liikkeestä.

pidä vähä taukoo. oot sä lämmitellyt ranteet enne suorituksia?? itsellä oli joskus vähä suuntaista problematiikkaa, mut lämmittelyllä selvisin!!

Joku hermo puristuksissa? Sinällään vaan ihme jos kumpikin käsi samassa tilanteessa? Itselläni kyllä ranteet narskuvat ja rutisevat jos niitä pyörittelee mutta ei ne kyllä samaan aikaan puudu.
Kun luin tuon postauksen paremmin niin siinä onkin että kun jo muutama liike hauiksille jo tullut kun alkaa oireet. Eli ettei se sitten olisikin vaikka hartioista kiinni? Eli jännitätkö hartioita liikaa tai väärin?

Itse kans jätin pystysoudun ja ojentajapunnerrukset tekemättä, vasen ranne vaan muljuu ja naksuu tossa soudussa ja ojentajapunnerruksen yläasennossa (kun ranne on 90 asteen kulmassa) on niin "&%/&% kipee....

Tiedä sitten onko vaan rasitusvamma, penkkiä ei haitannut.. Varovasti edetään...

Entäpä rannetuet? Itse sain joskus ranteet aika hyvään kuntoon kun aloin pitämään rannetukia niin säkkiä hakatessa kuin niissä liikeissä joissa ranteet joutuvat koville. Nykyään ei ole suuria ongelmian normaalisti. Juuri nyt on kyllä oikea ranne kipeä kun olin viikon lomalla ja silloin en ollut ollenkaan tietsikan ääressä eli en käyttänyt hiirtä kotona tai duunissa. Nyt sitten ranne pari päivää on kipeä ennenkuin tottuu hiiren käsittelyyn. Aina sama juttu lomien jälkeen.

make-82 sanoi:
pidä vähä taukoo. oot sä lämmitellyt ranteet enne suorituksia?? itsellä oli joskus vähä suuntaista problematiikkaa, mut lämmittelyllä selvisin!!

Miten lämmittely kannattais hoitaa? En oo lämmitelly ollenkaan ranteita koskaan :(

itellä sattui yhdessä vaiheessa ranteisiin älyttömästi ja kun lopetti hauiskäännöt, niin piti käsi koukussa irroittaa ote painosta ettei vihlonut, mutta sitten oli vaikeaa liikuttaa sormia sen jälkeen. jotenkin se tuli siitä puristamisesta että ote pysyi..
sittemmin kadonnut tuo ongelma puolen vuoden punttistauon jälkeen.
....ja omat ranteet on raksunu ja paukkunu aina

Kokeileppa vaihtaa sitä liikettä ainakin joksikin aikaa, itellä kans oli vastaavanlainen ongelma joskus, mut nykyään ei enää käy jos teen habaa myötäotteella.
Tee vaikka selän takaatangolla rannekääntöjä ne taitaa olla varsin tehokkaita forkuille.

Sale sanoi:
Kokeileppa vaihtaa sitä liikettä ainakin joksikin aikaa, itellä kans oli vastaavanlainen ongelma joskus, mut nykyään ei enää käy jos teen habaa myötäotteella.
Tee vaikka selän takaatangolla rannekääntöjä ne taitaa olla varsin tehokkaita forkuille.

Onko kuvaa, vai teenko siis ihan että tangosta kiinni "myötäotteella" ja sit nostellaan ranteilla tankoa ylös perseen takana?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että millaisessa asennossa ranteet tuon liikkeen aikana ovat.
Aiemmin itselläni kipeytyi ranteet forkkuliikkeissä, mutta kun opettelin pitämään ranteet mahdollisimman suorana koko liikkeen ajan, niin kipu hävisi. Eli jos ranteet pääsevät paljon kääntymään sen suorituksen aikana, niin siitä varmasti seuraa pauketta ja kipua.

Itsellä on pariin-kolmeen otteeseen ranteet "tulehtunut" ja syynä on puhtaasti luonnoton kiertorata kunnon vastuksin..ja sitten vääränlainen lelujen käyttö. Eli varmin tapa saada ranteet hoitoon on pitää rannesiteitä joka pirun paikassa ja liikkeessä/sarjassa. Näitten lelujen käyttö heikentää verenkiertoa ja tätä kautta liiallinen niihin turvautuminen näkyy jossakin vaiheessa.

Eli itse suosittelisin aina mahdollisimman paljon käsipaijojen käyttöä jolloin ranne/kyynärvarsi elää sille luonnollista rataa liikkeen aikana..varsinkin niissä kovissa vippisarjoissa. Sitten rätit ranteisiin vain punnerrusliikkeissä (/tai kun niihin tulee suoraan kuormaa) ja niissäkin vain kovissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom