Ranteiden asento penkkipunnerruksessa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
17 v miehenalku käynyt salilla nyt 6kk. Ongelmana on maksimipenkissä ranteiden kipeytyminen, joka kerta kun koitan maksimipenkkiä oikea ranne (pelkästään) kipeytyy oikealta ulkopuolelta. Onko asento huono, lääkärireissu?
Outoa tässä on se, että pelkästään oikea ranne kipeytyy.
Kuvassa näkyy ympyröitynä minne kipu tulee.
Maks. penkki 72 kg jos tarpeellinen tieto

Mikä on oikeaoppinen ranteen asento penkissä?

Liitteet

• 11660426_1000992766612041_1223234805_o.webp
    11660426_1000992766612041_1223234805_o.webp
    117,7 KB · Katsottu: 960
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vanha vamma ko. alueella? Pelkkä maksimipaino saattaa pusertaa ulnarista välilevyä joka aiheutta puristuessa painetta => kipua. Ulnarinen ligamentti saattaa myös kiristyä lievässä ranteen ulkokierrossa raskailla painoilla ja siten aiheuttaa kipua. Muitakin syitä voi olla kivun syynä. Ranne on sen verran monimutkainen kapistus. Käynti liikuntalääketieteen erikoislääkärillä /osaavalla kirurgilla auttaa jos vaiva pahenee /pitkittyy ..... jos harrastus sinulle tärkeä.
Mutta aluksi konservatiivista hoitoa......
Ensihoitona lepoa ja kylmää ja kiplääkettä ja sitten .....vältä tietysti äärimmäisiä painoja ja tue ranteet "oikein" siteillä (ne ei ole mitään kasari-aikojen hikinauhoja,,, niin kuin monella näkee ne laitetttavan). Tulehduskipulääkekuuri lyhyesti ja ytimekkäästi (ei mitään popsimista silloin tällöin).

Oletko koittanut apinaotetta? Voi ehkä olla vaarallisempi ote, mutta mä olen ainakin huomannut, että ranteet tykkää enemmän apinaotteesta kuin normiotteesta. Koskaan, ikinä, ei milloinkaan ole ollut edes lähellä tangon luiskahtaminen meikäläisellä apinaotetta käyttäessä.

Kaasutatko penkatessa? Jos kyllä, lopeta se. Lisäksi pitää säätää tangon asento kämmenellä oikeaksi. En osaa sitä nyt sanallisesti selittää, mutta tässä filmissä on asiasta hieman:

Ja ranteet suoriksi, AINA! Tässä siitä asiaa:

Äh, muistelin, että olisin nähnyt noita paremmankin filmin aiheesta, mutta en sitä nyt löytänyt.

Oletko koittanut apinaotetta? Voi ehkä olla vaarallisempi ote, mutta mä olen ainakin huomannut, että ranteet tykkää enemmän apinaotteesta kuin normiotteesta. Koskaan, ikinä, ei milloinkaan ole ollut edes lähellä tangon luiskahtaminen meikäläisellä apinaotetta käyttäessä.

Joo ja sen kerran kun pyörähtää niin on henki pois tai rintalasta/kylkiluut hajalla. Mahtava neuvo.

Mikä sun neuvo on kaverille ranteisiin avuksi ATG-kyykky?

Jos ohjelmassa on pystypunnerrusta suht kapealla otteella niin siitä ainakin itsellä kipeytyi täysin samasta kohdasta, samanaikaisesta dorsifleksiosta ja sisäkierrosta johtuva pinnetila. Eli siihen leveämpi ote tai koko liike pois vähäksi aikaa. Penkissä tanko niin, että se on suoraan kyynärvarren jatkeena eikä taivuta turhaan rannetta. Ja rannesiteet käyttöön kunnes oireet helpottaa.

Zone-sarja -42%
Lisäisin vielä, että smithissä toi apinaote on turvallisempi, kuin vapaana, koska tanko ei pääse liikkumaan etusuunnassa, ellei kyseessä ole 3d-smith. Ja varmistaja(t) mukaan penkkaukseen jos on vähänkin epävarma olo, tai yrittää maksimi ykkösiä.

Lisäisin vielä, että smithissä toi apinaote on turvallisempi, kuin vapaana, koska tanko ei pääse liikkumaan etusuunnassa, ellei kyseessä ole 3d-smith. Ja varmistaja(t) mukaan penkkaukseen jos on vähänkin epävarma olo, tai yrittää maksimi ykkösiä.

Joo smith on asia erikseen, siinä käytän itsekin niskantakaapunnerruksessa apinaotetta.

Kiitos kaikille vinkeistä. Hyviä neuvoja tuli ja hyödyllisiä. Eiköhän näillä eväillä selvitä :) sen lisään vielä, että minkään näköisiä loukkaantumisia ei ole ollut ranteen seudulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ota se apinaote vaan penkkiin ainakin kokeeksi, itse olen kokenut sen monelle toimivaksi ratkaisuksi jos on ollut vaikeuksia pitää rannetta suorassa suljetulla nyrkillä.
Jos tanko tolla otteella tipahtaa kesken sarjan niin saa tehdä asiat TODELLA väärin..

Ota se apinaote vaan penkkiin ainakin kokeeksi, itse olen kokenut sen monelle toimivaksi ratkaisuksi jos on ollut vaikeuksia pitää rannetta suorassa suljetulla nyrkillä.
Jos tanko tolla otteella tipahtaa kesken sarjan niin saa tehdä asiat TODELLA väärin..
onneksi aloittelijoilla ei ole tapana tehdä asioita väärin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom