Ranteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis minulla tulee usein ranteet kipeiks, enemmän oikeasta, mutta myös vasemmasta kädestä. Mikä tähän voisi olla syynä? Treenaan 4-jakoisella ohjelmalla, jossa rinta/hauis, jalat, olkapää/ojentaja, selkä. Nyt ovat ranteet taas sen verran kipeät ettei salille ole asiaa, ja ennenkuin kipeytyivät niin oli viikon tauko salista, ja juuri kun olin salille ajatellut meneväni, niin ranteet kipeytyivät jälleeen:wtf: Onko kenellään samaa ongelmaa ja mikätähän auttaisi? Niin ja ranteeseen koskee siis kun laittaa kämmenen esim. kokonaan pöytää kiinni ja painaa ylhäältä kättä pöytää vasten.
Tämä on aika sekavasti kirjotettu mutta kiitos vastauksista! :)

Voisiko ongelma olla penkkitekniikassa? Itselläni ranteet kipeytyivät treeniuran alussa, koska pidin penkissä tankoa ''sormien päällä'' niin että kädet vääntyivät aika taakse. Voisit myös harkita hankkivasi jonkinnäköiset rannesiteet.

Itsellä oli samanlainen ongelma penkatessa kuten StompperI:llä, ranteet taipuivat tuhottomasti tuossa penkkipunnerruksessa, tämän jälkeen aloin penkkaamaan rannesiteiden kanssa jolloin rannekivut / ranteiden virheasento penkatessa hävisi. Kiinnitä seuraavalla treenikerralla tuohon penkkitekniikkaasi huomiota, lähinnä tuohon etteä missä asennossa sulla on noi ranteet.

Paljonkos on reeniä takana? Itselläkin kipetyi ranteet, mutta ne tottuu. Enää käytän teippejä vain kun otan penkissä isoja romuja.

Tarkoitatko ranteita vai enemmänkin forkkuja? Tästä on ollut keskustelua tuolla vammat-osastolla. Tämä eniten hauistreeniä haittaava vaiva on taas ollut mutkatangon käyttöön ottamisen jälkeen päällä.

Tarkoitatko ranteita vai enemmänkin forkkuja? Tästä on ollut keskustelua tuolla vammat-osastolla. Tämä eniten hauistreeniä haittaava vaiva on taas ollut mutkatangon käyttöön ottamisen jälkeen päällä.

Mulle tuli kans rannevaivoja, kun joskus tein enemmän hauiskääntöjä tangolla (kipua aiheutti sekä suora että mutkatanko). Nykyään teen enimmäkseen käsipainoilla, eikä ongelmia ole ollut.

Itselläni pahimmat rannekivut häipyivät kun ostin rannetuet,ja tosiaan käsipainot ei rasittanu mullakaan ranteita niin paljoa kuin tanko. Yksi keino voisi olla ranteitten reenaaminen vahvemmiksi jolloin ne eivät rasitu niin helposti.

Vähemmän painoja hauikseen ja puhtaampi tekniikka. Kehittyy samalla ranteet oikealla tavalla. Niin ja rannekääntöjä kannattaa myös tehdä eli vahvistaa ranteen lihaksia.

Nojoo siis, ei käänny penkissä ranteet huonoon asentoon ja pidä rannetukia melkein aina yli 80kg painoilla, samaa kipua tuntuu kyllä hetkellisesti hauiskäännössä mutkatangolla, mutta sen olen jättänyt pois melkein kk sitten. Rannekääntöjä olen tehnyt, mutta eihän niillä ole kovin kummosta merkitystä ranneniveleen, eli siis kipu ei ole forkussa vaan ranteen nivelessä ei-kämmenen puolella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei rannesiteet muutenkaan ole mikään ratkaisu ongelmaan, tai ainakaan niiden ei kuuluisi olla. Jostainhan ne ranteet kipeytyvät ja sitä ei poista rannesiteet, vaan asian tarkkailu, että mistä tämä johtuu. Todennäköisesti ranteiden virheasennosta tai liiallisesta rasituksesta, mistä nivelet eivät pidä ja alkavat kipuilla.

olen sitä mieltä, että antakaa palaa vaan, kyllä ne ranteet siihen tottuu. penkissä nyt siteet voi olla ihan hyvä idea, jo paremman tuloksen takia.

Mulla lähti rannekivut kun penkatessa kavensin otetta muutaman sormenleveyden verran. Enää en käytä siteitä kovemmillakaan painoilla eikä kipuakaan tunnu.

Itsellä tuli aikoinaan kroonista rannekipua penkatessa, voisin olettaa että penkkasin ranteet väärässä asennossa tai jotain vastaavaa, parani rannesiteitä käyttämällä, mutta ei ollut mikään ratkaisu.

Myöhemmällä ikää potkunyrkkeilytreeneissä jatkuvasti punnerrattessa ranteet menivät entistä kipeämmäksi. Lääkäri määräsi mobilaattia, jonka jälkeen varasin hieronta-ajan koska epäilin rannekivun johtuvan kuitenkin rasittuneista forkuista joista kipu säteilisi. Fysioterapeutti tuumasi sitten hieronnan alkajaisiksi että ranteet olivat poissa paikoiltaan, ja oli forkuissakin kuulemma "aukomista". Tämän jälkeen kipu hälveni parin viikon sisällä olemattomiin, ja sain samalla pari vinkkiä stabilointiliikkeisiin. Joten suosittelen tosiaan hierojalla käymistä, hierotutat vaikka kädet ja kerrot vähän niistä kiputuntemuksista niin uskoisin että auttaa.

Onhan nuo rannetuet kätevät aina kun ottaa penkatessa uutta rautaa tankoon. Saa paljon tukevamman otteen. Huomannut että ns, vapina yläasennossakin katoaa. Tosin sekin katoaa ajanmittaan. Muistaa vaan että tanko makaa lähinnä ranteenpäällä eikä siellä kämmenen uumenissa. U ged id?

No mutta minä en edelleenkään uskoisi että tämä johtuu penkistä, koska penkissä ei satu ollenkaan ranteisiin. Ja nytten en ole käynyt 2viikkoon salilla ja silti ranteet kipeytyvät vaan koko ajan enemmän ja etenkin oikea ranne. Voisiko olla rasitus vamma, koska koulussa olen tässä muutamana lähipäivänä tehny tiettyä työtä(rälläköintiä, hiomista, hitsaamista) koko ajan? :whip:

Suora tanko hauiskäännöissä, kulmasoudussa vastaotteella yms vääntää useimmilla ranteita hieman luonnottomaan asentoon. Hyvin harva ihminen pystyy kääntämään rannettaan vartalon edessä niin, että kämmen osoittaa itseä vasten, ainakaan ilman kipua. Kokeile vaikka siinä näpytellessäsi...

kokeiltu periaatteella että kyllä ne vahvistuu ja kivut aikaa myöten katoaa..ei kadonnu, vaan paheni. yölläkin heräsi särkyyn. Rannetuet penkkiin ja muihin työntäviin liikkeisiin, ja (harmittavasti) hauiskäännöissä mutkatanko ja suoratanko boikottiin..siis vain käsipainoilla. ei kipuja. yksikin kerta suoralla tangolla habaa ja kivut palaa..

Toi sun kuvailema kipu (kun esim. nojaa kämmenellä johonkin) kuulostaa siltä että sulla olis ganglio eli hyytelörakko. Toisin kuten tossa wikipedian kuvassa se ei välttämätt ole päässyt pullahtamaan pintaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyytelörakko

Itselläni oli vuosi sitten vasemmassa ranteessa ganglio johon pistettiin kaksi kertaa kortisonia, sillä lähti. 3 vko sitten pistettiin oikeaan ranteeseen kortisonia, nyt kipu on poissa. Kun toi mun oikea ranne kipeyty, se meni just sillain että pidin viikon totaalitauon reenistä kun se oli pikkasen kipeä. Sit viikon kuluttua yritän reenata ni se on perskeleen kipeä. Ja siis itselläni se menee breikatessa, ei salilla.

Mulla on se jännä että suora tanko ei satu ranteisiin ollenkaan. Toi hyytelö rakko kuulostaa vaivojen perusteella liiankin tutulle, tuota epäilen, kiitos!

Back
Ylös Bottom