Ranteet napsuu pystysoudussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ripidi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
32
Eli on tämmönen ongelma,että ranteet menee jotenkin kovin epäedulliseen asentoon tossa pystysoudun yläasennossa ja alas laskiessa vähän samaa vaivaa.
Kellään muulla ilmennyt samantapaisia ongelmia kyseisessä liikkeessä?
ja miten levyisellä otteella pitäs tehä jos ilmenee näitä ongelmia.
eli pitäiskö otetta leventää tai kaventaa??

Kuinkas kapea ote sulla on? Leveemmällä otteella ei ranteitten pitäs niin paljoa napsuilla ja kipuilla, ei niin että pystysoutu olis mitenkään välttämätön liikekään.

mutkatangolla mä tota pysty soutua vedän ja oteleveys on vähän ennen ekojen mutkien alkua.Eli pitäskö vetää vielä leveemmäks vai onko tähän muita kikkoja

mutkatangolla mä tota pysty soutua vedän ja oteleveys on vähän ennen ekojen mutkien alkua.Eli pitäskö vetää vielä leveemmäks vai onko tähän muita kikkoja

Käsitinkö että pidät kiinni siitä, missä tanko on vielä suora? Eihän sillä sillon ole merkitystä, vaan ota niistä "mutkista" kiinni.

Asia selvä.Aikasemmin siis varsinaisten mutkien alkua ennen.En toki tekisi mutkatangolla jossen käyttäisi mutkia hyödyksi.Eli aikaisempi ote hieman ennen ekojen mutkien ns.huippua

Meitsillä on sama ongelma noitten ranteitten kanssa vaikka teen mutkatangolla ja suhtkoht leveällä otteella...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Paras ja ranneystävällisin ote on varmaankin hartianlevyinen. Mutta yleisin syy ranteiden napsumiseen on se, että moni tekee pystysoudun tolkuttoman ylös. Hyvänä tekniikka sääntönä ite pidän ainakin, että kyynärpäät pysyvät aina kämmenien yläpuolella ja tanko nostetaan rinnan alaosan kohdalle. Näin ei pitäs paikkojen rutista kummemmin.

Kannattaa kokeilla tuota pystysoutua taljassa v-kahvalla, siten että V aukeaa itsesä poispäin ja rystyset ovat toisiaan vasten. Ainakin itsellä tuo estää ranteiden rutisemisen tehokkaasti.

Jep mulla tangon kanssa samaa ongelmaa ollu, mut taljassa juurikin tuolla v-kahvalla toimii hyvin.. kantsii kokeilla.

plus kannattaa treeniohjelmaan ottaa myös ranneliikkeet jos niitä ei yksinäisinä iltoina tule treenattua tarpeeksi ;) ihan sitä perus ranteen kääntöä molemmin puolin tangon ja sopivien painojen kanssa.

Samanlaisia ongelmia oli joskus. Vetoliinat auttoivat ainakin minua tässä. Ei tarvitse jännittää ranteita niin paljon vaan voi keskittyä paremmin itse liikkeeseen ja tuntumaan. Pystysoudun tarkoitushan ei ole olla mikään ranneliike, ja se ranteiden asento siellä yläasennossa on kyllä mielestäni outo. Kuka nostaisi luonnollisesti mitään kädet siinä asennossa?

(joo ja olen tietoinen "grippi ei parane" vastaväitteestä vetoliinoilla tehdessä.)

edit. Tarkemmin ajatellen en kyllä pidä koko liikettä (pystysoutua) kovin hyvänä. Parempiakin vaihtoehtoja löytyy.

Ei mikään kovin nivel-ystävällinen liike ylipäänsäkään, mutta käsipainoilla olen tuota joskus tehnyt, ainakin siedettävämpi kuin tangolla. Mutta mitään liikettä ei kannata tehdä, joka ei omalle kropalle sovi -- aina löytyy vaihtoehtoja.

Paras ja ranneystävällisin ote on varmaankin hartianlevyinen. Hyvänä tekniikkasääntönä ite pidän ainakin, että kyynärpäät pysyvät aina kämmenien yläpuolella ja tanko nostetaan rinnan alaosan kohdalle.
Tuo tekniikka apinaotteella on ainakin minulla antanut parhaan tuntuman olkapäihin ilman minkäänlaisia ongelmia ranteiden kanssa.

Hieman :offtopic: mutta liippaa läheltä kuitenkin... Oma ongelmani pystysoudussa käsipainoilla se että toinen olkapää muljahtelee pois paikoiltaan... sama ongelma alaspainalluksessa taljassa, tosin siinä taas toinen olkapää... Voiko kyseessä olla että lihakset pettävät vai mikä? Logiikka loppuu siihen kun kyseessä on liikkeissä eri olkapäät...

E: Tekniikan pitäis olla kunnossa

Suositut

Back
Ylös Bottom