Ranteet lujilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Olen aika "pieniluinen" ja aina ollut oikeestaan ranteet ynnä kyynerpäät kovilla treeneissä. Nyt testasin uutta penkkimaksimia pari päivää sitten ja siitä lähtien vasen ranne ollu aika kipeä. Mikä auttaisi? En usko että siellä mikään hajalla on, ei se nyt niin paha ole, tuntuu vaan.

Nyt testasin uutta penkkimaksimia pari päivää sitten ja siitä lähtien vasen ranne ollu aika kipeä.
nyt taitaa tekniikassa olla vikaa. minä en pysty käsittämään miten telot ranteesi penkkiä tehdessä, ellet purista tangosta kuin synnyttävä manne aikoinaan.

Edit: apinaotteella (jos teet?) saatat saada ranteisiin vammoja.

Mikä auttaisi?
rannetuet, ranteiden vahvistaminen treenaamalla?

Itselläni ainakin kipeytyi ranteet aikoinaan kun sarjapainot nousivat vähän isommiksi, varsinkin kapeassa penkissä. Ostin rannetuet, ongelma ratkesi sillä.

Originally posted by SirVili
Olen aika "pieniluinen" ja aina ollut oikeestaan ranteet ynnä kyynerpäät kovilla treeneissä. Nyt testasin uutta penkkimaksimia pari päivää sitten ja siitä lähtien vasen ranne ollu aika kipeä. Mikä auttaisi? En usko että siellä mikään hajalla on, ei se nyt niin paha ole, tuntuu vaan.

Tulehdus/kipu voiteilla saat ainakin psykologisen vaikutuksen.

Originally posted by SirVili

itselläkin oli sama ongelma ku tuos pari kk sitten kokeilin penkissä maksimia..niin ranne oli siitä pari viikko kipeä..mutta ice powerilla ja ranne käännöillä (vai miksi niitä kutsutaan..:rolleyes: ) niin ongelma parani..

Ylikapea ote penkissä on tosi myrkkyä mun ranteille; käytän vähintään hartialeveyttä. Sanoisin myös että kaikki sivuvääntövoimat ovat myrkkyä ranteille. Kannattaa siis tarkistaa tekniikkaa.

Originally posted by gunner
Itselläni ainakin kipeytyi ranteet aikoinaan kun sarjapainot nousivat vähän isommiksi, varsinkin kapeassa penkissä. Ostin rannetuet, ongelma ratkesi sillä.

Minulla myös kipeytyivät ranteet alkuaikoina ja helpotusta hain rannesiteillä. Kivut suorituksen aikana vähenivät, mutta ongelma ei poistunut, eli treenistä kipeytyvät ranteet. Vasta kun rupesin tosissani keskittymään tekniikan korjaukseen sain rannekivut katoamaan. Kaikissa liikkeissä lähin siitä, että ranne pitää olla täysin suora. Aluksi siihen piti keskittyä niin paljon että sarjapainoja piti hieman laskea, mutta kun tekniikka meni "selkäytimeen", ei siihen enää tarvitse kiinnittää huomiota.
Nykyään en käytä rannesiteitä lainkaan.

Pidän varmaan tankoa niin että ranteet on taaksepäin vääntyneenä. Se lienee väärä tekniikka. Pitäis kai pitää ranne suorassa muuhun käsivarteen nähden. Tuntuu vaan että tanko vois luiskahtaa eteenpäin...

Mulla oli sama ongelma tuon penkin kanssa kun pidin sellaista olkapäitten mittaista otetta niin ranteet menivät kipeäksi, ranteen oli mulla kans silleensä taaksepäin aina mutta muistaakseni se kipu loppui kun otin tangosta niitten merkkien levyisen otteen niin jotenkin ranteetkin pysyi suoremmassa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ranteet suorina tai ei, jos penkkiä tehdessä tanko ei ole käden luun yläpuolella niin tulee vääntäviä voimia joko ranteelle tai kyynärvarrelle. Ranne ei voi olla kuitenkaan ihan suorana, koska silloin ei pysy tanko kädessä.

Sama vika täällä, rannesiteet auttoi ongelmaan. Typeryyttäni treenasin vaikka ranteita hieman vihloi ja pian pyörälläajaminenkin tuntui ranteissa. Ei muuta kuin siteet käyttöön, kunnon rannelämmittelyt ja jotain ranteita vahvistavia liikkeitä peliin silloin tällöin.

Originally posted by vitvall

Edit: apinaotteella (jos teet?) saatat saada ranteisiin vammoja.

Mikä apinaotteessa aiheuttaa vammautumisen vaaran?
Mulla tuli ennen aina ranteet kipeäksi, mutta apinaottella ei tunnu missään, pystyy penkkaan vaikka ranne olis valmiiksi kipeä.
Penkkaan aika leveällä otteella, joten se on luultavasti syy miksi ranteet tuli kipeiksi "normaalilla" otteella, ranteet kääntyy liikaa peukalon suuntaan.

Originally posted by Ämmbee
Ranne ei voi olla kuitenkaan ihan suorana, koska silloin ei pysy tanko kädessä.

Niin, kyynärvarren ja kämmenselän linja ei tietenkään voi olla ihan suora, silloin painot on äkkiä sylissä...:D
Mutta tanko siten, että se on samassa linjassa kyynärvarren kanssa, jolloin niveleen ei kohdistu mitään muuta kuin suora painovoima, ei lainkaan rannetta kääntävää momenttia....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom