Ranskan mellakat

Pieni pähkinä pohdittavaksi: kenen auto pitäisi polttaa

Palataanpa taas varsinaiseen aiheeseen, eli autojen poltteluun. Kuvitellaan tilanne, että on erilaisia ihmisiä (a_ b_ c_ j_ jne.) ja heillä on auto.

A) Ahmed on maahanmuuttaja. Hän tekee ahkerasti paskaduunia rakentaakseen perheelleen paremman tulevaisuuden. Hän tarvitsee autoaan päästäkseen töihin, koska Pariisin lähiöistä on heikohkot julkisen liikenteen yhteydet.

B) Mobutu Sesesekopää on minkä tahansa afrikkalaisvaltion korruptoitunut diktaattori. Hänellä on tallissaan 50 Rolls Roycea, 20 Porschea, 10 Maseratia ja vanha Fiat. Autotallin yläpuolella on haaremi, jossa on 50 vaimoa. Pakastimessaan Mobutu säilyttää poliittisten vastustajiensa maksaa ohuina viipaleina. Sveitsiläisessä pankissa hänellä on rapiat 20 miljardia dollaria. Samaan aikaan hänen alamaisensa kuolevat nälkään. YK yrittää lähettää ruoka-apua, mutta Mobutun everstit pysäyttävät ruokakuljetukset kiristääkseen suojelurahaa.

C) Abdul on ihmissalakuljettaja. Hän on ylpeä ammatistaan nykyajan orjakauppiaana. Itse asiassa hänen suvullaan on tästä ammatista jo vuosisataiset perinteet. Abdul kertoo Mobutun tyytymättömille alamaisille paratiisista nimeltä Pariisi: kerran sinne päästyään jokainen saa hienon auton, tilavan asunnon, ilmaista rahaa ja vaaleaa piparia. Abdul perii siirtolaisiksi haluavilta 700 euron maksun, joka vastaa heidän parin vuoden säästöjään. Vastineeksi hän ajaa heidät kuorma-autossaan Saharan etelälaidalle ja näyttää suuntaa: tuonne päin kävelette niin kauan kunnes tulee piikkilanka-aita vastaan. Siellä on Ceuta. Jos pääsette piikkilangan yli, olette Euroopassa. Abdul unohtaa kertoa, että Saharan läpi on melko pitkä matka kävellä, joten sadat hänen asiakkaansa kuolevat matkalla.

Kysymys siis kuului: kenen auto pitäisi polttaa? Oikeat vastaukset ovat alla. Eikä sitten kurkita, vaan vastataan itse ensin!

sossuntäti:
Nuorten siirtolaisten tuntema viha on ymmärrettävää ja johtuu syrjäytymisestä, juurettomuudesta ja peruskyllästyneisyydestä. Siksi meidän pitää ymmärtää, että vastaus on A). Sivistysvaltioon kuuluu kuitenkin se, että yhteiskunnan on järjestettävä näille nuorille mahdollisuus päästä keskustaan polttamaan valkoisten ranskalaisten autoja.
AKV:
Voi reino pieni. Taas sinä osoitat rajattoman tietämättömyytesi niputtamalla ennakkoluuloisesti kaikki Afrikan maat samaan nippuun ja yhdistämällä siihen kaikki mahdolliset kliseet. Ongelmat johtuvat todellisuudessa siirtomaa-ajan sorrosta ja valkoisen miehen taakasta. Mutta reino vaan jatkaa huonon huumorinsa vääntämistä. Sitäpaitsi Botswanan talous on nousussa.
Champion:
Vittu reinon Peugeot pitää polttaa koska se on aivan :david: jätkä ja vaihtaa autoradionsa kanavaa heti jos sieltä alkaa kuulua rap-musiikkia!!1!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos minä reino nyt sulle yhden vinkin antaisin, niin se voisi olla jotta "opettele tiivistämään". Tuonkin olisi voinut sanoa yhdellä lauseella: "Päävastuu omasta käytöksestä on autonpolttajilla". Eikös niin?

Mutta hauskempaa on toki sotkea asiaan sitä sun tätä, jotta pääsee esittämään taas kerran AKV-imitaatiota. :jahas:

Cthulhu sanoi:
http://vaarauskoinen.blogspot.com/

Vääräuskoiselta mielenkiintoinen pointti koskien maahanmuuttajien työllistymistä.

Tadaa.

Jälleen todistus missä todistetaan, että näiden perkeleiden narinat ovat valheita. Rasismista on tullut sellainen oikotie. xekru tekee rikoksen, sanoo rasismi, pääsee pälkähästä.

AKV sanoi:
Tuonkin olisi voinut sanoa yhdellä lauseella: "Päävastuu omasta käytöksestä on autonpolttajilla". Eikös niin?
Mieluummin minä olisin tiivistänyt sen niin, että "jos joku haluaa riehua ja huutaa kapinaa ja vallankumousta, niin kyllä sellaiselle touhulle löytyy erittäin sopivia kohteita ihan koti-Afrikastakin, ei sen takia tarvitse varta vasten Eurooppaan asti vaivautua". Silti sadat lähtevät vaivalloiselle ja vaaralliselle matkalle kohti Pariisia joka päivä, vaikka polttamisen tarpeessa olevia autoja olisi lähempänäkin.
AKV sanoi:
Mutta hauskempaa on toki sotkea asiaan sitä sun tätä, jotta pääsee esittämään taas kerran AKV-imitaatiota. :jahas:
Se on tosiaan aina yhtä hauskaa!
Cthulhu sanoi:
Vääräuskoiselta mielenkiintoinen pointti koskien maahanmuuttajien työllistymistä.
Eilen 45 minuuttia -ohjelmassa (ja myöhemmin Kymmenen uutisissa) käsiteltiin työvoiman värväämistä ulkomailta, esim. Ukrainasta, Kiinasta ja Intiasta. Siinä haastateltiin mm. erästä hesalaista bussikuskia. Toimittajan kysymys oli leikattu pois, mutta luulisin, että se oli otettu suoraan "Poliittisesti korrektin toimittajan käsikirjasta", eli se kuului suunnilleen seuraavasti.

Toimittaja: Voisitko nyt tähän lopuksi ihan omin sanoin itkeä, miten hirveää on elää rasistisessa Suomessa ja miten paljon kohtaat syrjintää ja rasismia ja sortoa ja väkivaltaa päivittäin.

Ja mitä sanoo tähän Hassan, Marokon poikia alunperin, nyt HKL:n poika.

Hassan: "Suomessa on hyvä asua, koska täällä on niin turvallista. Jos on oikea asenne, niin saa varmasti töitä ja pärjää hyvin."

Hassan vaikuttaa siis helvetin asialliselta tyypiltä. Asennejätkä.

Toivottasti ko. toimittajakin vielä toipuu kokemastaan katkerasta pettymyksestä.

reino sanoi:
Ja mitä sanoo tähän Hassan, Marokon poikia alunperin, nyt HKL:n poika.

Hassan: "Suomessa on hyvä asua, koska täällä on niin turvallista. Jos on oikea asenne, niin saa varmasti töitä ja pärjää hyvin."

Hassan vaikuttaa siis helvetin asialliselta tyypiltä. Asennejätkä.

Toivottasti ko. toimittajakin vielä toipuu kokemastaan katkerasta pettymyksestä.

Juuri näin, jos asenne on kohdillaan, eli haluaa oikeasti sopeutua ja tehdä töitä niin todennäköisesti työllistyy ja pärjää muutenkin, mutta jostain syystä meille yritetään uskotella, että kaikki pakolaisten ongelmat sekä myöskin heidän aiheuttamansa ongelmat ovat vastaanottajamaan ja sen asukkaiden rasismin aiheuttamia.

No seuraavaksi sitten joku vetää sen kortin esiin että Hassan on varmaan kotimaassaan ollut vähintään ydinfyysikko mutta täällä hän pääsee vain bussikuskiksi.

Alarik sanoi:
Toivottavasti tosiaan pelkkä 'asenne' riittää kun eivät maahanmuuttajat tuppaa saamaan koulutustaan vastaavaa työtä.
Mä muuten tiedän aikamoisen liudan ihan syntyperäisiä suomalaisiakin, jotka eivät tuppaa saamaan koulutustaan vastaavaa työtä. Eiköhän lyyä hanskat tiskiin ja huudeta "Rasismii!"
Ranskan pääministeri muuten ei ole sitä mieltä että rap-musiikilla oli nuiden mellakoiden kanssa mitään tekemistä.
Jos tämä oli viittaus D. Dalen kirjoitukseen, niin voin sanoa kohtalaisella varmuudella, ettei Ranskan pääministeri ole sitä lukenut ja täten tullut edes ajatelleeksi asiaa.

Tupla-J sanoi:
Mä muuten tiedän aikamoisen liudan ihan syntyperäisiä suomalaisiakin, jotka eivät tuppaa saamaan koulutustaan vastaavaa työtä. Eiköhän lyyä hanskat tiskiin ja huudeta "Rasismii!"

Jos tilanne on yhtä paha kuin maahanmuuttajilla niin ei muuta kuin barrikaadeille minun puolestani.

Jos tämä oli viittaus D. Dalen kirjoitukseen, niin voin sanoa kohtalaisella varmuudella, ettei Ranskan pääministeri ole sitä lukenut ja täten tullut edes ajatelleeksi asiaa.

Tämä oli viittaus Ranskan pääministerin lausuntoon "rap-musiikki ei ole syyllinen mellakoihin".

Alarik sanoi:
Jos tilanne on yhtä paha kuin maahanmuuttajilla niin ei muuta kuin barrikaadeille minun puolestani.
Onko tänne tullut mahdollisesti pelkkiä tohtoreita tai jotain? Mun ymmärtääkseni niistä pitäis suurin osa olla perusduunareita. Perusduunia löytyy kyllä jos sitä haluaa tehdä. Myös niille tohtoreille löytyy luultavasti ajan kanssa sitä alansa duunia, mutta siihen asti kannattaa tehdä jotain muuta - kuten nämä tuttuni tekevät.

Tämä oli viittaus Ranskan pääministerin lausuntoon "rap-musiikki ei ole syyllinen mellakoihin".
Ok. Taitaa olla kyllä siistein lausunto ever.

Tupla-J sanoi:
Onko tänne tullut mahdollisesti pelkkiä tohtoreita tai jotain? Mun ymmärtääkseni niistä pitäis suurin osa olla perusduunareita. Perusduunia löytyy kyllä jos sitä haluaa tehdä. Myös niille tohtoreille löytyy luultavasti ajan kanssa sitä alansa duunia, mutta siihen asti kannattaa tehdä jotain muuta - kuten nämä tuttuni tekevät.

Maahanmuuttajat eivät yleensäkään työllisty koulutustaan vastaavaan työhön vaan nimenomaan siivoojiksi yms. Sama tilanne Ranskassa, Briteissä yms.

Ok. Taitaa olla kyllä siistein lausunto ever.

Harvinaista tosiaan että pääministeri tajuaa että rap-musiikki vain kuvastaa yhteiskunnan, tässä tapauksessa Ranskan, ongelmia.

Alarik sanoi:
Maahanmuuttajat eivät yleensäkään työllisty koulutustaan vastaavaan työhön vaan nimenomaan siivoojiksi yms. Sama tilanne Ranskassa, Briteissä yms.
Joo joo, selväks tuli. Mä vaan ihmettelen, että mitä koulutusta ne sitten on niin sikana saanu? Kuten tuskin säkään niin en ole minäkään nähnyt yhtään monikulttuurisen huippuosaajan haastattelua aiheesta, jossa ne ei valittais olevansa vähintään professoreja ja täällä joutuvat siivoamaan. Siitä mulla ei ole aavistustakaan, että miten moni näistä puhuu oikeasti totta. Meinaan, kyllä täällä Kontulassakin asuu omien sanojensa mukaan vähintään 200 entistä suomenmestarinyrkkeilijää - eivätkä hekään näytä kovin hyvin työllistyneen millekään alalle.

Harvinaista tosiaan että pääministeri tajuaa että rap-musiikki vain kuvastaa yhteiskunnan, tässä tapauksessa Ranskan, ongelmia.
Mä olen kuullut kovasti muunkinlaista rappia. Itse asiassa ainoa rap, jonka olen huomannut kuvastaneen yhteiskunnan ongelmia on ollut suomirap. Myönnän tosin olevani tekstien aiheista ihan pihalla, kun en ole juuri tutustunut kuin näkemiini "mul on rahaa, autoja, aseita ja naisia"-videoihin ja -sanoituksiin, joita MTV suoltaa tauotta. Vaikka kyllä mä myönnän myös auliisti, että jos on rahaa, autoja, aseita ja naisia niin onhan se kyllä yhteiskunnan ongelma tai ainakin merkki sen piilevistä rasistisista asenteista.

Tupla-J sanoi:
Joo joo, selväks tuli. Mä vaan ihmettelen, että mitä koulutusta ne sitten on niin sikana saanu? Kuten tuskin säkään niin en ole minäkään nähnyt yhtään monikulttuurisen huippuosaajan haastattelua aiheesta, jossa ne ei valittais olevansa vähintään professoreja ja täällä joutuvat siivoamaan. Siitä mulla ei ole aavistustakaan, että miten moni näistä puhuu oikeasti totta. Meinaan, kyllä täällä Kontulassakin asuu omien sanojensa mukaan vähintään 200 entistä suomenmestarinyrkkeilijää - eivätkä hekään näytä kovin hyvin työllistyneen millekään alalle.

Tässä eräs linkki aiheesta, käsittelee kylläkin virolaisia ja venäläisiä mutta olennaisilta osiltaan pätee varmaan myös muunmaalaisiin maahanmuuttajiin. Ranskassa, Briteissä yms. mihin tulee paljon enemmän väkeä ja näitä hanttihommia ei valvota senkään vertaa mitä Suomessa tilanne on vielä huonompi.

Mä olen kuullut kovasti muunkinlaista rappia. Itse asiassa ainoa rap, jonka olen huomannut kuvastaneen yhteiskunnan ongelmia on ollut suomirap. Myönnän tosin olevani tekstien aiheista ihan pihalla, kun en ole juuri tutustunut kuin näkemiini "mul on rahaa, autoja, aseita ja naisia"-videoihin ja -sanoituksiin, joita MTV suoltaa tauotta. Vaikka kyllä mä myönnän myös auliisti, että jos on rahaa, autoja, aseita ja naisia niin onhan se kyllä yhteiskunnan ongelma tai ainakin merkki sen piilevistä rasistisista asenteista.

No kannattaa tutustua esim. Public Enemyyn tai Parisiin, eivät ole niin bling bling - keskeisiä.

"Ja kun lapset voi huonosti,mistä saatas syntipukki,
onneks aina löytyy rap- tai hevimusiikki" -Petos-

:offtopic:

Alarik sanoi:
Toivottavasti tosiaan pelkkä 'asenne' riittää kun eivät maahanmuuttajat tuppaa saamaan koulutustaan vastaavaa työtä.

No erotetaanpas maahanmuuttajat turvapaikkaturisteista, joita tuolla Ranskassakin taitaa olla aika liuta. Sama Suomessa, kyllähän toki kaikilla on insinöörin tai tohtorin paperit, ainut ongelma kun ei löydy edes sitä passia.

Kyllä ainakin Etelä-Suomessa on paljon lääkäreinä maahanmuuttajia, ja uskoisin että muuallakin, ja Itä-Suomessa paljon Venäläisiä maahanmuuttajia lääkäreinä.

Tuskinpa nuo ongelmia aiheuttavat kaverit on mitään lääkäreitä, vaan yksinkertaisesti kouluttamattomia, työttömiä jotka luulivat turvapaikkaa hakiessaan, että kaikki lyödään automaattisesti käteen. Tällainen ajattelu lienee esim. Afrikassa yleinen, eli Eurooppa on paratiisi ja siellä on kaikkien hyvä olla, vaikkei tekisikään mitään.

jantunen7 sanoi:
No erotetaanpas maahanmuuttajat turvapaikkaturisteista, joita tuolla Ranskassakin taitaa olla aika liuta. Sama Suomessa, kyllähän toki kaikilla on insinöörin tai tohtorin paperit, ainut ongelma kun ei löydy edes sitä passia.

Kyllä ainakin Etelä-Suomessa on paljon lääkäreinä maahanmuuttajia, ja uskoisin että muuallakin, ja Itä-Suomessa paljon Venäläisiä maahanmuuttajia lääkäreinä.

Tuskinpa nuo ongelmia aiheuttavat kaverit on mitään lääkäreitä, vaan yksinkertaisesti kouluttamattomia, työttömiä jotka luulivat turvapaikkaa hakiessaan, että kaikki lyödään automaattisesti käteen. Tällainen ajattelu lienee esim. Afrikassa yleinen, eli Eurooppa on paratiisi ja siellä on kaikkien hyvä olla, vaikkei tekisikään mitään.

Oman henk. koht. käsitykseni mukaan tuo ajatus siitä että maahanmuuttajat tulevat esim. Ranskaan vain lokoilemaan on monessakin mielessä väärä. Olisi hauska nähdä se suomalainen kuka alkaisi tekemään vastaavia orjatöitä mahdollisesti koko loppuikänsä mitä Ranskassa maahanmuuttajat pitkälti joutuvat tekemään kun ei muuta ole. Usein nuo maahanmuuttajat tulevat seuduilta missä sosiaaliturva on tuntematon käsite eivätkä osaa välttämättä edes hakea sitä.

Mutta joo, eiköhän se ollut minun osaltani siinä, tuskinpa eräiden käsitys vääränvärisistä muuttuu vaikka sanoisi mitä.

Alarik sanoi:
Oman henk. koht. käsitykseni mukaan tuo ajatus siitä että maahanmuuttajat tulevat esim. Ranskaan vain lokoilemaan on monessakin mielessä väärä. Olisi hauska nähdä se suomalainen kuka alkaisi tekemään vastaavia orjatöitä mahdollisesti koko loppuikänsä mitä Ranskassa maahanmuuttajat pitkälti joutuvat tekemään kun ei muuta ole. Usein nuo maahanmuuttajat tulevat seuduilta missä sosiaaliturva on tuntematon käsite eivätkä osaa välttämättä edes hakea sitä.

Mutta joo, eiköhän se ollut minun osaltani siinä, tuskinpa eräiden käsitys vääränvärisistä muuttuu vaikka sanoisi mitä.

Kyllä ne Suomalaisetkin on pakolaisena olleet, ja joutuneet paskimmat hommat tekemään.

"Ei elämä Amerikassa helppoa kullan vuolemista ollut. Eräskin suomalaisnainen purskahti katkeraan itkuun nähdessä karun kaivosseudun lohduttomine kivikasoineen. Kielitaidottomat ja kaivostöissä kokemattomat suomalaiset saivat tyytyä karkeimpiin ja raskaimpiin tehtäviin. Eräskin malmivaunumies muisteli ensimmäisiä työpäiviänsä:

"Ensimmäiset päivät olivat esimakua helvetistä. Työnnettyäni vaunun muutamia kertoja kuilulle ja kipattuani sen, olin aivan rättiväsynyt. Kieli oli kuivunut janosta, hiki virtasi noronaan. Jalkani vapisivat väsymyksestä ja sydän hakkasi hullun lailla. Mutta en voinut lopettaa, ylpeyteni ei antanut periksi. Jaksoin ruokatunnille asti, mutta en pystynyt nielemään palastakaan, silmäni hämärsivät ja korvat soivat. (…) Mutta vielä muutama päivä eteenpäin, niin aloin tottua raskaaseen työhön huonossa ilmassa." Näin muisteltiin kaivostyötä John I. Kolehmaisen kirjassa "Sow the Golden Seed" (1955). "

"Kaivostyö oli hengenvaarallista. Monet menehtyivät kaivoslohkareiden alle tai saivat pölykeuhkon työskennellessään ilman suojaimia. Vapun päivänä vuonna 1900 Utahin Scofieldin hiilikaivoksilla kuultiin valtava räjähdys, jossa menehtyi yli 60 suomalaista kaivosmiestä. Parin sadan mustuneen ruumiin joukossa makasi tusina pikkupoikia isiensä ja veljiensä vierellä. Heidät oli palkattu apupojiksi kytkemään malmivaunuja."

jantunen7 sanoi:
Kyllä ne Suomalaisetkin on pakolaisena olleet, ja joutuneet paskimmat hommat tekemään.

"Ei elämä Amerikassa helppoa kullan vuolemista ollut. Eräskin suomalaisnainen purskahti katkeraan itkuun nähdessä karun kaivosseudun lohduttomine kivikasoineen. Kielitaidottomat ja kaivostöissä kokemattomat suomalaiset saivat tyytyä karkeimpiin ja raskaimpiin tehtäviin. Eräskin malmivaunumies muisteli ensimmäisiä työpäiviänsä:

"Ensimmäiset päivät olivat esimakua helvetistä. Työnnettyäni vaunun muutamia kertoja kuilulle ja kipattuani sen, olin aivan rättiväsynyt. Kieli oli kuivunut janosta, hiki virtasi noronaan. Jalkani vapisivat väsymyksestä ja sydän hakkasi hullun lailla. Mutta en voinut lopettaa, ylpeyteni ei antanut periksi. Jaksoin ruokatunnille asti, mutta en pystynyt nielemään palastakaan, silmäni hämärsivät ja korvat soivat. (…) Mutta vielä muutama päivä eteenpäin, niin aloin tottua raskaaseen työhön huonossa ilmassa." Näin muisteltiin kaivostyötä John I. Kolehmaisen kirjassa "Sow the Golden Seed" (1955). "

"Kaivostyö oli hengenvaarallista. Monet menehtyivät kaivoslohkareiden alle tai saivat pölykeuhkon työskennellessään ilman suojaimia. Vapun päivänä vuonna 1900 Utahin Scofieldin hiilikaivoksilla kuultiin valtava räjähdys, jossa menehtyi yli 60 suomalaista kaivosmiestä. Parin sadan mustuneen ruumiin joukossa makasi tusina pikkupoikia isiensä ja veljiensä vierellä. Heidät oli palkattu apupojiksi kytkemään malmivaunuja."

Samaan aikaan samalla mantereella tummaihoisten osa oli vielä huonompi. Pistää vähän miettimään.

Alarik sanoi:
Samaan aikaan samalla mantereella tummaihoisten osa oli vielä huonompi. Pistää vähän miettimään.

Ei nyt sekoiteta mitään orjatouhuja pakolaisasioihin. Jenkkien ja muiden entisten riistäjävaltioiden orjakaupan ansiosta Suomikin on olevinaan "velkaa" ja sen takia jokainen Suomalainen, joka uskaltaa sanoa eriävän mielipiteensä pakolaispolitiikasta on rasisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom